Jag passar på att tipsa om Panaracer Gravelking Slick TLC. (jag kör
700x38C / ETRTO 40 - 622)
Har bara kört några dagar med dom så kan ej uttala mig om punkaskydd riktigt ännu men det är väl sällan ett problem under pendlingen. Jag har inte lyckats punktera något däck under en jäkla massa mil senaste 3 åren med pendling och semestercykling och fullpackat hoj på varierande underlag.
Läser man reviews på Panaracer så verkar det hålla bra och inte heller slitas särskilt fort.
Men hur som helst så rullar dom för jävla fint. Och så är dom snygga och lätta också... (bild längst ned)
Går att få för ca. €35 vilket nog ändå får räknas som riktigt bra pris för ett premiumdäck.
Har tidigare kört med.
Schwalbe Marathon Supreme några månader (42mm) - Riktigt skön och mjuk känsla i dom och väldigt bra grepp på asfalt. Man får nypa för att låsa bak. Upplevde dom som lite "tröga" när man vill rulla fort.
G-One Speed 35m. Snabba som f-n. Bakdäcket slets fort, typ 1,5 år pendling + plus ett par veckor cykelsemester. Lite liten volym om man kör på varierat underlag. Föredrar komforten som ett något bredare däck ger.
Låste ofta bak när jag bromsade lite halvhårt men upplevde det inte som "halt" i övrigt men klart mindre greppigt än Marathon Supreme.
Schwalbe Marathon Winter (Wired) - Fy fan, känns som ett brott mot mänskligheten, kör dom så lite jag kan varje vinter. Låter gött, som att steka ägg typ. Men ärligt, det rullmotståndet och lite motvind på det får mig att tappa viljan att leva.
Challenge Strada Bianca Pro 38mm - Snyggt som fan men alla loggor och tan walls. Rullade bra som fan. Hade lite svårt att få tätt på min fälg som inte var tubeless, annars hade jag fortsatt köra på det.
Men tyckte det var jobbigt att pumpa minst två gånger i veckan när man använder den till jobbet varje dag.
Bra punkaskydd verkar det vara för jag körde en hel cykelsemester med dom med tung packning och mycket grusvägar och dom höll tätt och inget tecken på slitage eller hål eller. Och mönstret ser ut som nytt efter ca. 300km
Visa bilaga 547435