Fänkålsulven
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Typiskt dåligt underlag för hemcykling med fastfrusen bakbromsvajer…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bromsar du?Typiskt dåligt underlag för hemcykling med fastfrusen bakbromsvajer…
Typiskt dåligt underlag för hemcykling med fastfrusen bakbromsvajer…
https://cykla.stockholm/sa-utvecklar-vi-stockholm-som-cykelstad/Tur man har lite skillz när man kör damcykel utan dubbdäck.
De stackars ängsliga 4-hjulingarna på bilvägen har dock slätt och fint. Så skönt!Visa bilaga 540901
Underlaget är dock inte självvalt!För Stockholm verkar det generellt vara så otroligt varierande upplevelser i den här tråden beroende på var man bor och vad man har för cykelväg. Sedan är det väl klart att det sporadiskt kan bli lite mera "spännande" för de som antingen kör utan dubbdäck eller enbart dubbat fram, självvalt.![]()
Det märks från Västerort var brytpunkten mellan förortsröjarna och innerstadsröjarna är. Markant sämre i staden. Och hur man så fatalt kan misslyckas med att ta bort samma mängd snö är ofattbart. Men de får pengar och ingen kollar. MEn någon form av självkritik borde de haSom ni alla skriver det varierar från ren nästan torr asfalt till 10cm tjock spårig knaggelis, ska dock säga att min väg imorse var 95procent bra och väldigt mycket bättre än igår.
Fortsätt kämpa snart är det vår på riktigt ?
Inte cyklat på ett tag nu. Var börjar missären? Misstänker att du cyklar längs Bergslagsvägen?Det märks från Västerort var brytpunkten mellan förortsröjarna och innerstadsröjarna är. Markant sämre i staden. Och hur man så fatalt kan misslyckas med att ta bort samma mängd snö är ofattbart. Men de får pengar och ingen kollar. MEn någon form av självkritik borde de ha
Jag vet att när SL gör uppföljning av sina entreprenörer så får de avdrag på ersättning om de t.ex. har mycket förseningar eller ställer in turer. Man skulle kunna tänka sig att Staden gör samma sak för underhållet på cykelbanorna. Borde finnas en och annan i den här tråden som skulle kunna bidra med bilder med tillhörande GPS-taggDet märks från Västerort var brytpunkten mellan förortsröjarna och innerstadsröjarna är. Markant sämre i staden. Och hur man så fatalt kan misslyckas med att ta bort samma mängd snö är ofattbart. Men de får pengar och ingen kollar. MEn någon form av självkritik borde de ha
Si si cyklar från Backlura.Inte cyklat på ett tag nu. Var börjar missären? Misstänker att du cyklar längs Bergslagsvägen?
Si si cyklar från Backlura.
Stora Mossen. där börjar The road of all evil hela vägen in i stan.
Visa bilaga 540948
rondellintervall och brunnslocksintervall är bra grejjer.Backlura... Blomsterkungsvägen är relativt bra för hysteriska intervaller. ?![]()
Hade du klohandskar?? det är ju gröna blad på bilden. Du måste vara en frusen själKyligt imorse men när jag trampat på en stund så fick jag upp värmen, klohandskarna gör ett bra jobb.
Underlaget var 90% okej fram och tillbaka.
28 februari har jag cyklat till jobbet i ett år ??. (Nåja inte alla dagar såklart)
Visa bilaga 540951
Skogskyrkogården i somras ?rondellintervall och brunnslocksintervall är bra grejjer.
Hade du klohandskar?? det är ju gröna blad på bilden. Du måste vara en frusen själ
Vinterrondellintervall och brunnslocksintervall är bra grejjer.
Hade du klohandskar?? det är ju gröna blad på bilden. Du måste vara en frusen själ
Starkt att erkänna ?. Själv jobbar jag hemifrån.Jag blev så arg å ledsen i morse, att jag tog bilen.
Jo, den varianten kör man ju onekligen en del. Kombinerad med varianten släppa styret och applådera.Erbjöd hjälp till medcyklist som stod och meckade i snömodden vid Ulriksdals GK. Han tackade vänligt, men meddelade att han just fått på kedjan igen.
Väl inne i stan var det en del motorfordon på cykelpassager och cykelbana. Eftersom det är fredag och eftersom jag hade lobstervantar fick de tummen upp. Även känt som det ironiska långfingret.
Nästan samma för mig förutom att ”mattan” var helt mättad med vatten men snön gjorde det ljusare iallafall ,Drog iväg tidigt och rullade över en matta av snö, alldeles tyst inte en käft ute på cykel banan. Lagom kallt.