Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

I dag gick det långsamt! 30 mm skivbromsat med dubb fram och 25 mm odubbat fixed bak gjorde att det tog minst 30% längre tid till och från jobbet. En medtraffikant med fruse.n bromsvajer på vägen till kontoret och ganska mycket fokus på vägen på iosbarken hem. Blev omkörd av en kille på en fällcykel från Biltema som bombade på i minst 30 km/h och kände mig som en fegis. Inte helt otippat ganska tomt i cykelrummet på jobbet

Snöigt här med, lite spännande med sommardäck kände jag, men det ska smälta till hemvägen. Blir 7 grader varmt idag visst!

Prognosen ser bra ut, nu kommer våren!

Untitled.png

För Stockholm verkar det generellt vara så otroligt varierande upplevelser i den här tråden beroende på var man bor och vad man har för cykelväg. Sedan är det väl klart att det sporadiskt kan bli lite mera "spännande" för de som antingen kör utan dubbdäck eller enbart dubbat fram, självvalt. :sneaky:

För Stockholm verkar det generellt vara så otroligt varierande upplevelser i den här tråden beroende på var man bor och vad man har för cykelväg. Sedan är det väl klart att det sporadiskt kan bli lite mera "spännande" för de som antingen kör utan dubbdäck eller enbart dubbat fram, självvalt. :sneaky:
Underlaget är dock inte självvalt!
Och köpa dubbdäck i parti och minut till alla cyklar man har - njäe, det måste man nästan vara tandläkare för att ha råd med. ;P

Som ni alla skriver det varierar från ren nästan torr asfalt till 10cm tjock spårig knaggelis, ska dock säga att min väg imorse var 95procent bra och väldigt mycket bättre än igår.
Fortsätt kämpa snart är det vår på riktigt ?
Det märks från Västerort var brytpunkten mellan förortsröjarna och innerstadsröjarna är. Markant sämre i staden. Och hur man så fatalt kan misslyckas med att ta bort samma mängd snö är ofattbart. Men de får pengar och ingen kollar. MEn någon form av självkritik borde de ha

Det märks från Västerort var brytpunkten mellan förortsröjarna och innerstadsröjarna är. Markant sämre i staden. Och hur man så fatalt kan misslyckas med att ta bort samma mängd snö är ofattbart. Men de får pengar och ingen kollar. MEn någon form av självkritik borde de ha
Inte cyklat på ett tag nu. Var börjar missären? Misstänker att du cyklar längs Bergslagsvägen?

Jag vet att när SL gör uppföljning av sina entreprenörer så får de avdrag på ersättning om de t.ex. har mycket förseningar eller ställer in turer. Man skulle kunna tänka sig att Staden gör samma sak för underhållet på cykelbanorna. Borde finnas en och annan i den här tråden som skulle kunna bidra med bilder med tillhörande GPS-tagg

Kyligt imorse men när jag trampat på en stund så fick jag upp värmen, klohandskarna gör ett bra jobb.
Underlaget var 90% okej fram och tillbaka.
28 februari har jag cyklat till jobbet i ett år ?‍♂️?. (Nåja inte alla dagar såklart)
1B380C53-C058-4D8B-ABA1-47B7780EC65C.jpeg

Backlura... Blomsterkungsvägen är relativt bra för hysteriska intervaller. ?:cool:
rondellintervall och brunnslocksintervall är bra grejjer.
Kyligt imorse men när jag trampat på en stund så fick jag upp värmen, klohandskarna gör ett bra jobb.
Underlaget var 90% okej fram och tillbaka.
28 februari har jag cyklat till jobbet i ett år ?‍♂️?. (Nåja inte alla dagar såklart)
Visa bilaga 540951
Hade du klohandskar?? det är ju gröna blad på bilden. Du måste vara en frusen själ

Trafikflödet har verkligen blivit mer irriterande sedan restriktionerna släpptes och amatörerna började cykla till jobbet igen.

Långsamma cyklister ska envisas med att hålla sig till vänster på banan samtidigt som de kör precis lika snabbt som personen till höger. Mååånga fler som kör mot rött jämfört med i December och folk håller på att gå in i mig bakifrån så fort jag bromsar in när jag ser gående som är på väg att korsa övergångsstället.

Vad är det för fel på folk?

Äntligen! Efter att ha harvat runt med dubbdäck i duggregn, så idag behövdes verkligen dubben! Tyckte synd om en yngre dam (säkert flera år äldre än mig själv…) som kämpade på med odubbat i den spåriga isen. Belönade henne med att ta lite extra god marginal i omgörningen i alla fall. Det såg inte särskilt roligt ut…

bitvis tyckte jag dock att det var riktigt fin vintercykling. Plogat med tunn sn kvar, jämnt och fint. Sen kommer dödsisen…

Propagandaväder på bild, våldsam motvind i verkligheten.
Ny pendlingsväg, äntligen lite sträcka igen runt 7 km istället för 3 och lite backe på vägen hem. Det var visserligen bekvämt att kunna cykla hemifrån en kvart innan möten började men det gav ingen gratis träning över huvud taget.
20220223_105314.jpg

2xdubbelespresso + 2xenkelespresso + musik i öronen gjorde att jag knappt kände av motvinden på vägen hem. Får se om jag sover inatt.

Idag blev alla utsikter till att köpa en titanram från Ryssland bortblåsta.. jag som var så taggad.

Erbjöd hjälp till medcyklist som stod och meckade i snömodden vid Ulriksdals GK. Han tackade vänligt, men meddelade att han just fått på kedjan igen.

Väl inne i stan var det en del motorfordon på cykelpassager och cykelbana. Eftersom det är fredag och eftersom jag hade lobstervantar fick de tummen upp. Även känt som det ironiska långfingret.

Erbjöd hjälp till medcyklist som stod och meckade i snömodden vid Ulriksdals GK. Han tackade vänligt, men meddelade att han just fått på kedjan igen.

Väl inne i stan var det en del motorfordon på cykelpassager och cykelbana. Eftersom det är fredag och eftersom jag hade lobstervantar fick de tummen upp. Även känt som det ironiska långfingret.
Jo, den varianten kör man ju onekligen en del. Kombinerad med varianten släppa styret och applådera.

Drog iväg tidigt och rullade över en matta av snö, alldeles tyst inte en käft ute på cykel banan. Lagom kallt.
Nästan samma för mig förutom att ”mattan” var helt mättad med vatten men snön gjorde det ljusare iallafall ,
på hemvägen var det nästan torrt med undantag för jättepölarna förstås ?

Tillbaka
Topp