Cykel frakt med caddy

jjohanzz

Medlem
Cykel frakt med caddy
Hejsan!

Såg att det har funnits en tråd om detta för ett tag sen. Men jag startar en ny för att se om någon har någon fin lösning. Går i tankar att köpa en caddy som "cykelbil". Ingen maxi utan den kortare varianten. Tanken är en Large 29 tum och en 26 tums trial som ska fraktas samtidigt. Någon här som har något lätt och smidigt tips att fästa cyklarna helst utan demontering av hjul osv.... Jag har inte tänkt bygga med säng, bara cyklarna och kanske lite delar och packning.

Mvh Johan

Cykel frakt med caddy
Jag kör med en sån här som jag satt lite rörisolering runt så den smiter åt tightare mot däcket. Behöver fästas i golvet för att inte välta.
Mycket enkelt och smidigt och tillräckligt stabilt.
Ett annat alternativ är hänga i taket i sadeln och ha någon slags enkel stabilisering för framhjulet.
Men ska du lasta sällan och vill ha det riktigt stabilt är ett takställ fäst i golvet förstås riktigt stabilt.

Bilagor

• 45AE91D9-A7FF-4A59-AD33-0A9641D76696.png
    45AE91D9-A7FF-4A59-AD33-0A9641D76696.png
    98.7 KB · Besök: 75
Cykel frakt med caddy
Jag kör med en sån här som jag satt lite rörisolering runt så den smiter åt tightare mot däcket. Behöver fästas i golvet för att inte välta.
Mycket enkelt och smidigt och tillräckligt stabilt.
Ett annat alternativ är hänga i taket i sadeln och ha någon slags enkel stabilisering för framhjulet.
Men ska du lasta sällan och vill ha det riktigt stabilt är ett takställ fäst i golvet förstås riktigt stabilt.
Min tanke var också sånna, har hemma. Men då måste man snedställa?

Cykel frakt med caddy
Min tanke var också sånna, har hemma. Men då måste man snedställa?
Jag har en Caddy Maxi Life så den är lång och utan vägg. I den är det massor med plats över på längden. Förra veckan körde jag en motorcykel i den.
Om du inte har behov av skåp så tycker jag för övrigt du ska köpa en Caddy life istället. Jag gjorde just ett sånt byte (från skåpbil alltså). Mer flexibelt, du får med lika mycket last (om du tar ut säten), bekvämare och väldigt skönt med bakrutor jämfört med ett mörkt skåp bakom sig. Dessutom är välskötta skåp svåra att hitta. Finns nog fler välskötta Life. Om du kanske vill sova i den är det betydligt bättre att inte ligga i ett skåp - skönt att nå förarplatsen utan att gå ut först.

Cykel frakt med caddy
Om det finns lastöglor i golvet är det väl bara att dra ett/flera spännband från ena sidan till andra, via ett varv runt överröret/sadelstolpen på cyklarna. Vill man vara försiktig, så sätter man rörisolering på överrören först.

Tillbaka
Topp