Montera bort ett SRAM Descendant 7K, DUB

Pontus87

Aktiv medlem
Tänkte byta vevparti och antog det var som ett vanligt sram dub men där hade jag fel. Någon som har en idé hur jag får bort det.
Såhär ser det ut när jag fått bort skruven.

Kan inte hitta något youtube video med detta

Bilagor

• 1C5006EB-C0F8-456A-8560-C86AB5552B63.jpeg
    1C5006EB-C0F8-456A-8560-C86AB5552B63.jpeg
    726.2 KB · Besök: 127
Okej, får försöka få tag på en då. Är det bara brickan som behövs eller är skriven någon super special?

Okej, får försöka få tag på en då. Är det bara brickan som behövs eller är skriven någon super special?

Förstår inte "någon".

Du behöver den här:

Eller betala bara frakt för mini-me's.

Problemet är att den yttre brickan har en tendens att saknas. Det måste ligga drivor av dessa ute i skogarna. För övrigt så verkar 95% av alla som vill ta isär vevpartiet också ta bort brickan, trots att den ska sitta kvar och fungera som avdragare när skruven gängas ur. En jättebra konstruktion när man gör som man ska göra vid isärtagning. Och vid ihopmontering. Skruven (inte brickan) ska dras med 54Nm för att vevarmen ska sitta säkert. Brickan drar åt sig själv vid isärtagning eftersom den är vänstergängad. Och jag vet att trådskaparen redan har fått hjälp, men det här kanske kan hjälpa någon annan med samma frågeställning.

Problemet är att den yttre brickan har en tendens att saknas. Det måste ligga drivor av dessa ute i skogarna. För övrigt så verkar 95% av alla som vill ta isär vevpartiet också ta bort brickan, trots att den ska sitta kvar och fungera som avdragare när skruven gängas ur. En jättebra konstruktion när man gör som man ska göra vid isärtagning. Och vid ihopmontering. Skruven (inte brickan) ska dras med 54Nm för att vevarmen ska sitta säkert. Brickan drar åt sig själv vid isärtagning eftersom den är vänstergängad. Och jag vet att trådskaparen redan har fått hjälp, men det här kanske kan hjälpa någon annan med samma frågeställning.

Håller med att det verkar vara en bra konstruktion. Jag har dock också tappat en bricka i skogen och jag har aldrig tagit bort den. Måste kolla på mina brickor då och då ...

När du ändå är på gång så fixa något stöddigt att dra med, fick sätta vevarmen i skruvstycke och dra med en 100cm "breaker bar" :D

När du ändå är på gång så fixa något stöddigt att dra med, fick sätta vevarmen i skruvstycke och dra med en 100cm "breaker bar" :D

Men TS har redan tagit bort skruven. Skruven kan sitta fast mycket hård. Höger vevarmen brukar att lossna vid mindre kraft.

Jag hade problem med att dra åt tillräckligt hård. Köpte den här och nu är det enkelt:

Tillbaka
Topp