Pontus87
Aktiv medlem
Montera bort ett SRAM Descendant 7K, DUB
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fan varför kunde det inte vara som normala sram. Vad är det för mutter?
Visa bilaga 542679
En sån. Bor du i Stockholm så kom och hämta. Annars kan du pma så skickar jag den mot porto. (Hittade den i skogen för flera månader sedan)
Men hur ska en sån där göra så jag får av vevarmen, är lite lost.
Okej, får försöka få tag på en då. Är det bara brickan som behövs eller är skriven någon super special?
Tack för hjälp :)Förstår inte "någon".
Du behöver den här:
![]()
SRAM Vevarmsbult M18/M30 DUB | bikester.se
SRAM Vevarmsbult M18/M30 DUB - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.SRAM Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Eller betala bara frakt för mini-me's.
Skruven och den tunna brickan har du vi handen på bilden? Dvs det är bara "mothållet" du behöver.Okej, får försöka få tag på en då. Är det bara brickan som behövs eller är skriven någon super special?
Problemet är att den yttre brickan har en tendens att saknas. Det måste ligga drivor av dessa ute i skogarna. För övrigt så verkar 95% av alla som vill ta isär vevpartiet också ta bort brickan, trots att den ska sitta kvar och fungera som avdragare när skruven gängas ur. En jättebra konstruktion när man gör som man ska göra vid isärtagning. Och vid ihopmontering. Skruven (inte brickan) ska dras med 54Nm för att vevarmen ska sitta säkert. Brickan drar åt sig själv vid isärtagning eftersom den är vänstergängad. Och jag vet att trådskaparen redan har fått hjälp, men det här kanske kan hjälpa någon annan med samma frågeställning.
Nja. Den kan vibrera loss om man exempelvis kör park.Jag körde en DUB vev i ca 2 år utan att tappa nåt. Bara dra åt så sitter den still
Plus 1 på den. Ibland sitter 54nm som 54000nm…När du ändå är på gång så fixa något stöddigt att dra med, fick sätta vevarmen i skruvstycke och dra med en 100cm "breaker bar" :D
När du ändå är på gång så fixa något stöddigt att dra med, fick sätta vevarmen i skruvstycke och dra med en 100cm "breaker bar" :D