Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju ett kök och ett tält. Tycker att det känns som en rimlig ide. Tätade och släpade med mig campingprylar i bil när jag var yngre, men kändes omständigtDen verkar ha samma, eller mindre, utrymme än ett tält. Enda positiva verkar vara fast plats för köket.
Men var sitter man och äter när det regnar? I bilen?
Nej, nej. Skämdes för skämtet så googlade fram lite vettigare input.Är det din?
En begagnad från 2021 ligger här på drygt 15 000 £.Vad kostar de? Jag hittade ett pris från 2017 på 89.000 SEK! Vad blir det nu 2022?
Men vad som fortf är detsamma är väl hastighetsgränsen: MAX 80 km/h
Tält med ståhöjd och sittplats inomhus finns från 4.700 SEKDet är ju ett kök och ett tält. Tycker att det känns som en rimlig ide.
Vad kostar de? Jag hittade ett pris från 2017 på 89.000 SEK! Vad blir det nu 2022?
Men vad som fortf är detsamma är väl hastighetsgränsen: MAX 80 km/h
Lite så jag tänker. Jag har tältat och sovit i små enkla båtar. Stora "normala" husvagnar lockar noll - då hyr jag hellre en stuga om jag vill ha den nivån. Tänker jag.Vi hyrde en TAB 320 och åkte hela familjen till Högbo för ett par år sen. Är man van vid att tälta är det ju riktigt lyxigt, och vi ställde in cyklarna i den under resan. Tror inte det var övervikt.. :)
Den har ett förtält som i bilden ovan, kök mot främre väggen och en U-soffa mot bakre som sedan med hjälp av matbordet bäddas till en ca 160x200 cm säng. Rätt trångt med tre ungar!
För två pers som har tält som referensen är det riktigt lyxigt och den är supersmidig att köra med.
Visa bilaga 547349
Oj!En begagnad från 2021 ligger här på drygt 15 000 £.
Used Caretta 1500 Caravans for sale | AutoTrader Caravans
Find Caretta 1500 used caravans for sale on Auto Trader, today. With the best range of second hand Caretta 1500 caravans across the UK, find the right caravan for you.www.autotrader.co.uk
Off road varianten 2022 ligger här på 17 000 £.
Caravan & Motorhomes for Sale
Caravan and Motorhome Club Classifieds - place your ad for free or browse 1000s of items.www.caravanclub.co.uk
Edit:tillägg
Det gör mig inte så mycket.Man får ju aldrig köra fortare med släp i Sverige tyvärr. Måste säga att det var det sämsta med husvagn, men det beror ju lite på var man åker. Just den resan vi gjorde var från Stockholm till Sandviken och då kändes det segt.
Iofs. Nä. Måste inte ha hårda väggar. Finns/fanns ju tältvagnar också. Det jag ogillade med bil/tält camping var mest meckandet och alla dessa prylar upp och ner packing hit och dit. Enkelhet är trivsamt om man reser för nöjes skull.Oj!
För den som "måste" ha hårda väggar om sig när "hen" sover borde väl en husbil vara bättre på alla sätt. Den går ju också att hyra, så slipper man ha den parkerad hemma till nästa gång.
Vi hade i min bardom ett jättestort "stativtält" med sov och utedel. Tror att jag fortfarande är traumatiserad av det. ..Slå upp/ner ett stort outwell är drygt ja. När det väl är uppe är det väl ok. Funderar på att köpa en Biltema tältsäng. Fast då ska den också få plats
Vilka säljer sånna där?Jag får väl passa på att slå ett slag för taktält, om mjuka väggar och tak är ett alternativ. Cyklarna sitter på dragkroken. Vi har även ett förtält som dragkedjas fast i den utskjutande delen. Visa bilaga 547354
Vi hade tidigare ett tält från Decathlon som man pumpade upp stommen på, det fixade en person upp på under 10 minuter. Fiffigt. Då körde vi även med fältsängar, snudd på glamping..Vi hade i min bardom ett jättestort "stativtält" med sov och utedel. Tror att jag fortfarande är traumatiserad av det. ..
Det har dykt upp rätt många tillverkare (eller återförsäljare för olika tillverkare) på senare tid. Det finns också en i sammanhanget någorlunda utvecklad uthyrningsmarknad om man vill prova.Vilka säljer sånna där?
Det känner jag iofs igen, men mest från cykeltouring med tältövernattning på campingar.Det jag ogillade med bil/tält camping var mest meckandet och alla dessa prylar upp och ner packing hit och dit. Enkelhet är trivsamt om man reser för nöjes skull.
Absolut! Men skall jag cykelcampa så får jag campa ensam är jag rädd.Det känner jag iofs igen, men mest från cykeltouring med tältövernattning på campingar.
I Danmark lyckades vi få till det bättre:
"Alla" campingar där säljer öl (eller øl?) och snart var det så att det gick åt;
Så borde det gå att göra även i Sverige, åtminstone med lite planering och bilcamping....
- En øl för att välja plats för tältet
- En øl för att resa det
- En øl under matlagningen
- Osv, osv
https://www.decathlon.se/talt-air-seconds-84-fb-id_8492638.html kanske?Eftersom tråden börjar dra iväg lite passar jag på att kapa den — på Isaberg i somras såg jag några som hade ett riktigt lyxigt och stort tält. Full ståhöjd och två gissningsvis uppblåsbara sovalkover, säkert halvmeterhöga. Har försökt googla men inte hittat något som matchar. Nån som vet vad det kan ha varit?
Camp-let bygger sådana vagnar och går att köpa i Sverige. Finns (fanns) en del begagnat också, vi kikade på sådana innan det blev taktält.Förr fanns det ju släpvagnar där man vek upp locket och fick två golvytor som man reste ett integrerat tält över. I vagnen fanns allt som behövdes för matlagning osv. Fördelar med den lösningen är ju att släpet är minimalt och lågt samt att man sover ovanför markytan och kan hantera lite dåligt underlag. Vet inte vad de hette eller om de finns kvar. Vi hade i alla fall besökare som använt lösningen över hela Europa.
Vi hade tidigare ett tält från Decathlon som man pumpade upp stommen på, det fixade en person upp på under 10 minuter. Fiffigt. Då körde vi även med fältsängar, snudd på glamping..
Är tältvagn avhandlat?
Vad är egentligen argumenten för taktält? djur? markfukt?Jag får väl passa på att slå ett slag för taktält, om mjuka väggar och tak är ett alternativ. Cyklarna sitter på dragkroken. Vi har även ett förtält som dragkedjas fast i den utskjutande delen. Visa bilaga 547354
Nej, större och högre, även alkoverna höga. Fan att man inte tog ett foto...
Kolla Taktältarna, https://taktaltarna.seVilka säljer sånna där?
Fördelen är väl mest att det ser coolt & häftigt ut ..Vad är egentligen argumenten för taktält? djur? markfukt?
Jag har aldrig riktigt fattat lockelsen, men heller aldrig sett ett i verkligheten.
Samt att det frigör plats i trunken och viktfaktorn blir lite mindre, ehm, viktig.Fördelen är väl mest att det ser coolt & häftigt ut ..
Vad är egentligen argumenten för taktält? djur? markfukt?
Jag har aldrig riktigt fattat lockelsen, men heller aldrig sett ett i verkligheten.
Glöm inte låsa tältet bara.Det är bra om det finns grizzlies nära.
Har också undrat det. Kan det funka till urban camping, alltså att man campar på en parkering eller vid vägkanten? Fast det borde väl inte vara tillåtet eller?Vad är egentligen argumenten för taktält? djur? markfukt?
Nej. Camping, hur nu det definieras, får endast ske på campingplats eller på privat tomt som har permanent bebyggelse om jag minns rätt.Har också undrat det. Kan det funka till urban camping, alltså att man campar på en parkering eller vid vägkanten? Fast det borde väl inte vara tillåtet eller?