Flaskhållare med fästen långt ner

sommaren

Aktiv medlem
Hej.

Trotts att jag köpt monteringsdistanser från topeak som gör att jag kan flytta upp min flaskhållare i ramen, så tar min dämpare ändå precis i flaskan. Jag behöver få upp flaskan någon cm bara, sen borde det löpa fritt.

Någon som har tips på flaskhållare med fästen så långt ner det bara går?

Ett alternativ kanske:
Det är nästan en sådan jag precis har köpt. Men denna kanske är bättre. Men bäst hade varit om jag kunde hitta en flaskhållare med hål väldigt långt ner. Då hade det blivit kanon

Hur högt behöver den komma upp?
Den här verkar komma mellan bara lite mer än 1 cm nedför skruven och man kan fästa den med bara överste skruven och en band:

Hur högt behöver den komma upp?
Den här verkar komma mellan bara lite mer än 1 cm nedför skruven och man kan fästa den med bara överste skruven och en band:
Den där ser ju faktiskt ut att lösa problemet. Det är hållaren med lägst placerade hål jag har sett hittills. Tack.

Lite konstigt dock att det inte finns någon hållare där "ryggraden" fortsätter ner och hålet sitter under flaskhållaren.

Lite fascinerande att det ändå verkar vara svårt hitta så mycket möjligheter här. Borde finnas många flaskställ med variabel montering kunde man tro. Jag har lite samma problem för en andra flaska på min pendlare/grus. Har tsv fulmeckat dit ett andra genom använda övre skruvhål och ett buntband. Riktigt fult, och ge bara plats för en liten flaska.

Bikester har mängder av olika men hittar ändå bara ett litet fåtal med variabel montering.

Den här ser rätt ok ut, för en ram med lite trångt med utrymme. Sidomtad.

Alt åt höger:

Den här billiga saken fanns också. Men utseendet ger lite frågetecken för dess hållbarhet och kanske även för funktion:

Senast ändrad:
Tack för tipset om Blackburn, blev topp med Wolftoths adapter. Tight fit, men det fungerar. Så skönt med två flaskor. Ramen är en Alpha i storlek small.
20230127_090653.jpg

Tillbaka
Topp