Vilken Coil ska jag ha?

Tomcat1

Aktiv medlem
Vilken Coil ska jag ha?
Innan Monarken sprängs och tar bakvägen ut från ram, vilken dämpare bör jag köpa istället?

Coil kommer jag nog inte ifrån och hade inte haft något emot det förutom vikten men det kan också en Ti-fjäder kompromissa.

En Marzocchi bomber ser frän ut och det är väl det eller annars Super deluxe eller Vividen.

Fox är jag inte så mycket för av de praktiska skälen.

processed-e734bb9a-fd33-4b46-85fd-df643e148896_6RmxumgV.jpeg

Vilken Coil ska jag ha?
Marzocchi är ju Fox numera - utvalda Fox-modeller får varumärke, klistermärken osv. med Marzocchi-märket nuförtiden. Inget fel på Fox om du frågar mig dock.

SLS-fjädrar från Nukeproof och Fox är också ganska lätta men inte dyra som Ti.

Fanns det plats för en dämpare med piggy så är det nog vettigt, då de tenderar att hantera hård användning bättre pga. trycksättning separerad från flexande delarna.

Vilken Coil ska jag ha?
Marzocchi är ju Fox numera - utvalda Fox-modeller får varumärke, klistermärken osv. med Marzocchi-märket nuförtiden. Inget fel på Fox om du frågar mig dock.

SLS-fjädrar från Nukeproof och Fox är också ganska lätta men inte dyra som Ti.

Fanns det plats för en dämpare med piggy så är det nog vettigt, då de tenderar att hantera hård användning bättre pga. trycksättning separerad från flexande delarna.

mhm, men det är så stor prisskillnad på fox. Alltså väljer man "italienskt" bara.

Sls - Check.

Det fanns det nog när org. dämparen var en fox Van.

En M. Bomber då för 350 Euro, det är väl prisvärt? Foxarna går för betydligt mera.

Antingen är det som sagt RS(Vivid och SD)

Tillbaka
Topp