Tips om budgetprylar på Lidl

Idag fick jag tillfälle att prova fräsen jag köpte för någon vecka sedan. Rätt bra måste jag säga. Lite smäckigt känns de här smårattarna överallt, men som vanligt, våldar man inte dessa prylar så gör de jobbet riktigt bra. Känns bättre än min gamla Luna som gick sönder.

20220402_163450.jpg

köpte tryckluftsslangvindan. hängde den i lilla karbinhaken och drog ut slangen och fyllde på bildäcken, sedan rullade slangen fint in sig så nu blir det intressant att se hur många repetitioner vi kan få ur den.

Jag har sådan dålig koll när cykelprodukterna brukar komma för att jag missar mekstället varje år. Skulle ni inte bara kunna pinga mig ifall det är säsong för det? :) eller finns det någon prenumerationstjänst någonstans där man får notiser? :)

Jag har sådan dålig koll när cykelprodukterna brukar komma för att jag missar mekstället varje år. Skulle ni inte bara kunna pinga mig ifall det är säsong för det? :) eller finns det någon prenumerationstjänst någonstans där man får notiser? :)
https://www.lidl.se/info/nyhetsbrev eller gå in på lidl.se och klicka dig fram till reklambladet.

Det kommer ju garanterat skrivas här, så prenumerera på ämnet och ha på mail bara!

Jag har för mig att vårkampanjen på cykel har brukat ligga i mars, ev tidigt april, tidigare. Men än syns ju inget till i reklambladen. Förra årets kampanjer var väl lite tunnare i utbud också, framförallt på hösten, så det kan ju vara så att de inte fått tag på så mycket pryttlar i dessa bristtider.

Nästa veckas tryckkokare från Tefal? Hittar liknande på Prisjakt för någon hundring extra (det finns tre olika modeller på Prisjakt som verkar identiska?).

Nästa veckas tryckkokare från Tefal? Hittar liknande på Prisjakt för någon hundring extra (det finns tre olika modeller på Prisjakt som verkar identiska?).
Är nog bra! Beror väl lite på vad du ska ha den till? Finns ju multikokare för ngn hundring till som har fler funktioner som slowcooking men behöver du inte det så slå till. Den stora frågan är väl om den funkar för padelbollar? ? #diy #cykelventilshack

Bilagor

• F4EDEAEC-55CA-4BD8-9C0A-A6A2E64CAD3F.jpeg
    F4EDEAEC-55CA-4BD8-9C0A-A6A2E64CAD3F.jpeg
    637.5 KB · Besök: 125
  • EBC6FF2F-6924-4D35-91B6-60E3D4028412.jpeg
    EBC6FF2F-6924-4D35-91B6-60E3D4028412.jpeg
    729.2 KB · Besök: 128
  • 682461F3-5C3D-4553-BA8F-DF82808FA430.jpeg
    682461F3-5C3D-4553-BA8F-DF82808FA430.jpeg
    733.3 KB · Besök: 125
får jag fråga varför vill du utsätta maten och dess vitaminer för över 100 grader?

motsatsen till slow cooker liksom:) det mesta mår bättre och blir smakrikare av tillagning i lite lägre temperatur, t ex 75-90 gr.

har man bråttom med potatisen kan man mikra dem några minuter medan vattnet kokar upp. eller använda mindre exemplar.

Är nog bra! Beror väl lite på vad du ska ha den till? Finns ju multikokare för ngn hundring till som har fler funktioner som slowcooking men behöver du inte det så slå till. Den stora frågan är väl om den funkar för padelbollar? ? #diy #cykelventilshack
Det var det jävligaste! Funkar det?

får jag fråga varför vill du utsätta maten och dess vitaminer för över 100 grader?

motsatsen till slow cooker liksom:) det mesta mår bättre och blir smakrikare av tillagning i lite lägre temperatur, t ex 75-90 gr.

har man bråttom med potatisen kan man mikra dem några minuter medan vattnet kokar upp. eller använda mindre exemplar.
Vad menar du att det skulle finnas för nackdelar utöver en pryl till i livet?

Sparar tid, energi, nyttigare mat, säkrare, potentiellt godare pga man inte "spär ut" maten så mycket osv?

En liten verklighetsuppdatering ang Lidl-mekstället (ursäkta kass bild):

Har haft mitt ställ ett bra tag nu. Har väl aldrig använt det så där riktigt intensivt. Ikväll blev det en liten mek- och ölstund när jag bytte styrlager på racern och fixade lite smörjning på frugans racer (skall ju bli finväder imorgon!).

Funkar ju ok, men man får ta i ganska ordentligt med spännmekanismen om cykeln verkligen skall sitta stabilt utan att hållaren vrider sig. Särskilt gäller detta naturligtvis om man hänger upp cykeln utan att ta så mkt hänsyn till tyngdpunkten.

Men det funkar ok. Skulle jag däremot sikta på att bli en stormekare, skulle jag ta en extra titt på premiumställmarknaden.
16502244412666728732901863876313.jpg

När jag var på kurs i Nederländerna för många år sen fick vi äta något som påminde om friterad lappskojs men format som köttbullar. I princip oätbart vill jag minnas.
Ni som gick i skolan på 1970-talet vet vad Lappskojs är för något.

Bitterballen är annars trollkonst, när det äts upplevs det i princip som friterad köttsås. Antar att innanmätet är relativt fast innan tillagningen. Skulle dock inte rekommendera.

Tjena!

Nederländerna och kulinariskt hör väl inte riktigt ihop. Även om en bra Bitterballen är fullt duglig.
Men(!) en sak som jag var tvungen att prova från Nederländerna som fick mig rejält hooked är stekt tjock korv som man skivar och sen slänger ner i ärtsoppa. Numera kan jag knappt äta ärtsoppa utan korv i.

Tjena!

Nederländerna och kulinariskt hör väl inte riktigt ihop. Även om en bra Bitterballen är fullt duglig.
Men(!) en sak som jag var tvungen att prova från Nederländerna som fick mig rejält hooked är stekt tjock korv som man skivar och sen slänger ner i ärtsoppa. Numera kan jag knappt äta ärtsoppa utan korv i.
Rekommenderad korv? Ska korven tillagas innan eller skivar man ner direkt från kylskåpskall?

Tillbaka
Topp