Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köp en ny styrstam med bättre skruvar.Var hittar man bäst nya skruvar i olika storlekar? Dessa (under cateye) är rostiga fula och dåliga.Visa bilaga 552685
Bor du i Sthlm och vill handla styckvis i butik tycker jag att Sifvert Skruv är braVar hittar man bäst nya skruvar i olika storlekar?
Den är bra.Bor du i Sthlm och vill handla styckvis i butik tycker jag att Sifvert Skruv är bra
De har butik i VästbergaSifvert Skruv - Sifvert Skruv AB
Sifvert Skruv AB är grossist och lagerhåller ett brett sortiment av fästelement, bultar, skruvar, muttrar och bygginfästningar.www.sifvert-skruv.se
Sifvert dyker ofta upp när man letar efter grejer, verkar vara ett bra ställe. Finns någon motsvarande butik i Göteborgstrakten? Som säljer till vanliga dödliga?Bor du i Sthlm och vill handla styckvis i butik tycker jag att Sifvert Skruv är bra
De har butik i VästbergaSifvert Skruv - Sifvert Skruv AB
Sifvert Skruv AB är grossist och lagerhåller ett brett sortiment av fästelement, bultar, skruvar, muttrar och bygginfästningar.www.sifvert-skruv.se
rostfriskruv.se
Nej företag har jag inte, men menar du att de tar pengar i näven? Känns väl... sådär.Om du har kontanter eller företag så kan du handla på Regale i partille
De tar inte kort i alla fall.Nej företag har jag inte, men menar du att de tar pengar i näven? Känns väl... sådär.
Kör blå (243) loctite. Det går utan, men skadar absolut inte. Att smörja skruvar som skall momentdras fodrar lite eftertanke och rf mot alu skär inte så lätt. Rf mot rf är en annan sak....Oki tackar för tips
Testar HåkanC-s geografiskt fördelaktiga förslag.
Man får väl bara ta med de skruvar som ska bytas för att få rätt gänga/längd?
(Behöver man krångla till det med 5-56/olja/fett i skruvhålen innan nya skruvar dras i?)
Västkustens skruvmecka finns på Hisingen, http://skruvcenter.se/Sifvert dyker ofta upp när man letar efter grejer, verkar vara ett bra ställe. Finns någon motsvarande butik i Göteborgstrakten? Som säljer till vanliga dödliga?
Det är bättre med skruvlåsning, typ blå LoctiteBehöver man krångla till det med 5-56/olja/fett i skruvhålen innan nya skruvar dras i?
Perfekt, lagom cykelavstånd också.Västkustens skruvmecka finns på Hisingen, http://skruvcenter.se/
Tack för tipset!Västkustens skruvmecka finns på Hisingen, http://skruvcenter.se/
Men även Hornbach har överraskande mycket skruv i lösvikt. Och billigare.
Köp A4 kvalitet (syrafast) eller A2 ( vanlig rostfri) med rätt gänga o längd.Var hittar man bäst nya skruvar i olika storlekar? Dessa (under cateye) är rostiga fula och dåliga.Visa bilaga 552685
Hur vet vad det är för hållfasthet på skruven man köper, står det nånstans?Hornbach har ju tyvärr inte så stort utbud av skruv med lite högre hållfasthet.
Inga problem med hållfasthet varken för A4 eller A2.Hur vet vad det är för hållfasthet på skruven man köper, står det nånstans?
Klarar inte vilken M-skruv som helst 6-8Nm?
Nja. Sieverts i Västberga. Bara ett kontor.Oki tackar för tips
Testar HåkanC-s geografiskt fördelaktiga förslag.
Man får väl bara ta med de skruvar som ska bytas för att få rätt gänga/längd?
(Behöver man krångla till det med 5-56/olja/fett i skruvhålen innan nya skruvar dras i?)
Var du till Elektravägen 73?Nja. Sieverts i Västberga. Bara ett kontor.
sv.probolt-eu.com
De hade en butik för inte alls längesen när jag var däe iallafall. I västberga.Nja. Sieverts i Västberga. Bara ett kontor.
Jag hade tänkt mig en butik.
Vart går man då?
Nja nu jag hajar. Var nog på fel sida om kvarteret bara... :/Var du till Elektravägen 73?
För i så fall har de ändrat/flyttat sedan jag var där.
Om dom har skruv med denna utformning skulle jag bli extremt imponerad.Bauhaus har ofta skruv i både FZB och A4.
Hållfastheten är inte ett problem i detta fall. Gängan i aluminiumet pajar före skruven.Skall oftast vara höghållfasta skruvar. Biltema skruv är ofta klen.
Nej. Det gör den inte. En förband som är korrekt dimensionerat har alltid skruven som svagaste länken. Skruvar går att byta och är enkla att inspektera - därför är dessa alltid konstruerade för att vara den svagaste delen av ett skruvförband.Hållfastheten är inte ett problem i detta fall. Gängan i aluminiumet pajar före skruven.
Ahhh.... det är därför det aldrig är gängorna i cykelramens aluminium/kolfiber som brister utan alltid skruvens.Nej. Det gör den inte. En förband som är korrekt dimensionerat har alltid skruven som svagaste länken. Skruvar går att byta och är enkla att inspektera - därför är dessa alltid konstruerade för att vara den svagaste delen av ett skruvförband.
Men cykeltillverkning är väl inte rocket science precis? (Även om dom vill få oss att tro det!) Tyvärr. Fast då hade det väl varit ännu dyrare.Ahhh.... det är därför det aldrig är gängorna i cykelramens aluminium/kolfiber som brister utan alltid skruvens.
(Inlägget kan innehålla spår av ironi)
Till hur stor del tror du egentligen att priset på en (cykel-)vara/pryl beror på hur många ingenjörstimmar som har lagts ned på utveckling o produktionsanpassningMen cykeltillverkning är väl inte rocket science precis? (Även om dom vill få oss att tro det!) Tyvärr. Fast då hade det väl varit ännu dyrare.