Prishjälp Blocketköp

Ginza

Medlem
Prishjälp Blocketköp
Tjena, kikar lite på en racercykel som ligger ute på blocket till salu.
Min plan är att bygga om den till fixed gear hoj.
Undrar lite om detta pris verkligen är rimligt? Vad tycker ni lite mer kunniga om denna?

Pris: 3500 kr
"Nya michelin däck och slang, Ny tejp på styret"
1651845679859.png
1651845719821.png
1651845736708.png

1651845754096.png
1651845781020.png
1651845801474.png

Prishjälp Blocketköp
Det ser ut som en Mont Blanc, -89. Jag köpte en sån på Blocket för ett par år sen och byggde om den till single speed. Älskar min hoj, så det rekommenderas varmt. Min var rätt så sliten och jag gav 1000 kr. Den där ser ut att vara i väldigt fint skick, så absolut motiverat med ett lite högre pris, men kanske inte över 2500, särskilt inte om du ändå ska bygga om den.

OBS att den inte har fixie-dropouts utan bara semi-horisontella, framåtriktade, så den är väl egentligen inte optimal för ett fixie-bygge, men men.

Prishjälp Blocketköp
Hoppas att du är lång. Sadeln på den där cykeln ska upp en bit för att det ska vara stiltypiskt, och då ska man ha rätt bra långa ben för att nå ner.

Själv hade jag använt cykeln som den är istf att bygga om den till fixie. Men smak och bak osv.

Prishjälp Blocketköp
Hoppas att du är lång. Sadeln på den där cykeln ska upp en bit för att det ska vara stiltypiskt, och då ska man ha rätt bra långa ben för att nå ner.

Själv hade jag använt cykeln som den är istf att bygga om den till fixie. Men smak och bak osv.
Och styret ned, byter man höjd på styre och sadel blir det ganska rätt. Hade också behållit växlarna.

Prishjälp Blocketköp
Och styret ned, byter man höjd på styre och sadel blir det ganska rätt. Hade också behållit växlarna.
+1
Dessutom hade jag flyttat bak sadeln, vinklat upp styret och kanske även flyttat upp bromshandtagen något
Dessutom hade jag bytt till längre bromshölje närmast bakbromsen
Så där ser det inte bra ut och det påverkar även själva cyklingen negativt!

Prishjälp Blocketköp
+1
Dessutom hade jag flyttat bak sadeln, vinklat upp styret och kanske även flyttat upp bromshandtagen något
Dessutom hade jag bytt till längre bromshölje närmast bakbromsen
Så där ser det inte bra ut och det påverkar även själva cyklingen negativt!
Förutsatt att det är rätt storlek på ramen.
Allt för ofta man ser inställningar som ovan precis som att dom krängde strl 64 till alla oavsett längd.

Prishjälp Blocketköp
Förutsatt att det är rätt storlek på ramen.
Allt för ofta man ser inställningar som ovan precis som att dom krängde strl 64 till alla oavsett längd.
Det verkar inte endast gälla "forntisdens" cykelhandlare
Även en del av dagen begfyndare verkar hellre köpa billigt än passande
som då även leder till

Tillbaka
Topp