Mtb kompis till cykelvasan

jimmie..

Medlem
Hej ska köra cykelvasan 90 motion, meningen var att jag och en till skulle köra 2020. Men det blev framflyttat. Jag bor i Limmared jag bil med cykelställ för 2 cyklar. Startar i led 28 starttid 10.30.
Någon som har en plats över?
Sugen på första CV men åker inte själv då får det vara.

Det förstår jag, men skulle man skada sig är det inte lätt och komma hem..
Ingen vettig person lämnar en skadad person efter banan utan då stannar man oavsett om man känner dem eller ej. Och det räcker om 1 av 100 stannar för du kommer ha massvis med folk som passerar och kan kalla på hjälp eller funktionärer.

Det är bra mycket större risk att vara ute och cykla själv på ett träningspass

Ingen vettig person lämnar en skadad person efter banan utan då stannar man oavsett om man känner dem eller ej. Och det räcker om 1 av 100 stannar för du kommer ha massvis med folk som passerar och kan kalla på hjälp eller funktionärer.

Det är bra mycket större risk att vara ute och cykla själv på ett träningspass
Tror TS avser att bilresan hem kan bli besvärlig vid skada.

Det är ett grusvägsrally ingen enduro tävling, har du otur kanske du skrubbar knäna..
Har sett en vars benpipa tittade ut efter en vurpa på en spång innan en kontroll.
CV går fort, många som är ovana att cykla bland andra, så det finns tyvärr risk för skador större än skrubbsår. Att ha sällskap med någon man känner är ingen dum idé.

Har sett en vars benpipa tittade ut efter en vurpa på en spång innan en kontroll.
CV går fort, många som är ovana att cykla bland andra, så det finns tyvärr risk för skador större än skrubbsår. Att ha sällskap med någon man känner är ingen dum idé.
Den värsta olycka jag själv någonsin sett på en MTB-tävling var just på CV. I en lång brant utförslöpa på asfalt blev det trångt i en klunga strax innan spåret tvärt vek av in i skogen. Vissa visste om det och bromsade, andra inte. En man stöp hårt i backen, så hårt att hjälmen sprack, och han låg och sprattlade i konvulsioner några sekunder innan han slocknade helt. Som tur var fanns det ambulans vid servicestationen mindre än två minuter bort. Ingen aning om hur det gick sen. Det otroligt tragiska dödsfallet under Mörksuggan som jag också bevittnade räknar jag inte som en olycka eftersom det var ett sjukdomsfall:cry:.

Tillbaka
Topp