Okej, nu kommer del två :)
Det fanns en ca 6 mil asfaltväg till närmaste liten stad, och jag hoppades att det fanns på vägen dit en lanthandel eller nåt liknade. För jag behövde vatten.
Men det var ingenting. Bara sol och några bilar. Ibland en bondgård utan djur och människor.
De har förresten kor som kan titta på klockan. Men jag såg inga kor och inte heller en människa.
Inte heller efter den här skylten. Man måste ju vara riktig galen att vara ute i den här hettan.
Tänkte vila lite i busshållplats skugga, men vågade inte eftersom sista gången jag la där stoppade busschauffören. Och han tyckte det var inte roligt.
Så jag trampade vidare.
Till en liten by med på en vägg den här ölbilden. Då blir man ju sugen på en kall öl! Men byn hade ingen butik, bara en liten kyrka. Då hoppade jag att det fanns vatten på kyrkogården, men tyvärr var det icke drickbart för det var brunt och luktade kadaver.
Tänkte då hålla siesta i kyrkan, det är ju alltid kallt där inne. Men man blir inte glad att titta på en död man hängande på en kors så jag trampade snabbt bort från byn.
Tror jag har tappat 10kg på den här resan. Det är så jävlavarmt att matlust försvinner. Man svettas som en gris, får blåsor på händerna av blöta sura handskar, hjälm är för varmt så den skyddar sadelväskan, fötter tycker inte heller om blöta strumpor och man får akta rumpan och underlivet. Bara en liiiten sår kan snabbt bli ett helvete i den här hettan. Tshirt och byxorna är alltid genomsvettiga och trosan kan man krama ur så blött är den. Jag sover därför ofta naken så att huden kan vädra. Och tänkte därför köpa några trosor till. Om jag hittade en affär.
Och jag hade tur för det fanns en matbutik.
Det kan vara svårt att känna igen en butik, det finns ofta inga flaggor eller skylt, bara en dörr.
Men butiken hade allt jag ville (utom trosor) så jag var glad igen.
Cyklade vidare, till en liten stad var det fanns en maxi superaffär. Den var så stort att jag var snabbt vilsen. Sprit- och vinavdelning var t.ex så stor som en vanligt svensk Ica.
Meloner här är också väldigt stora, tyvärr för tung att ta med på cykeln. Den lilla röda grejen är förresten en tomat, för annars ser man ju inre hur stora dem är :)
Samma sak med trosor, det fanns bara stora med spets och sånt. Ingenting för en cyklist.
Men de hade ölen som jag såg i byn. Så den köpte jag, eller egentligen var det en annan, men den var också gott.
Jag hade också tur för precis framför affären var någon som försökte sälja meloner. Han ville bara inte sälja en kvart, så jag fick köpa en halva. Den var så stort och tung att jag inte kunde cykla med den. Så jag satte mig i skuggan, på en bank mitt emot affären, tog av skornarna och just när jag tänkte anfalla melonen med morakniven, hörde jag "Hej, vem är du?"
Det var en långturcyklist, solbrun, muskulös, halv naken, med tattoos och riktigt snygg. Då blir man ännu varmare. ?
Så jag tänkte "oj, nu får jag försöka vara trevligt och cool och sånt, hoppas jag kommer ihåg hur man gör". Och sa då lite dum "vill du dela med mig den här stora melon, för det går aldrig att ta med på cykeln". Men det ville han, så vi satt, åt och pratade. Eller egentligen var det han som pratade.
Han cyklade hela världen runt, typ 20 år, kom från Frankrike så pratade engelska med en romantisk fransk accent och visste allt bättre. Helt tröttsamt. Dessutom hade han en riktigt dum cykel.
Så jag var snabbt botat och försökte komma bort. Men det var inte så lätt för han ville cykla tillsammans.
Men det lyckades :) Och nu är jag på en pytteliten camping, finns bara en trevligt motorcyklist från Australien och en cyklist från Danmark. Den sista är riktigt tuff, han är 72 år och har en elcykel med ladproblem. Men ändå cyklar han utan att klaga.
Vi delade den liten ölflaskan, skrattade lite om livet och då kröp han in i sitt tält för han ville cykla bort innan solen kommer upp igen. Hoppas det går fint för honom på vägen till Danmark igen.
Så det här var min dag igår, och ingen dag är samma men ändå liknar de lite på varanda. Det är cyklingen som fyller huvuddelen av dagen, och resten kommer som den kommer :)