Ramjig ,garage å skit

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
Ramjig ,garage å skit
Fick regskylten idag så har varit ute å kört i 1,5 timmar?
20220509_184304.jpg

Ramjig ,garage å skit
Ramjig ,garage å skit
Jag har testat en sån fast I stål. Typ vinggligaste skit jag kört. Men folk verkar gilla de...
Vad är felet? Sving konstruktionen ser ut som det skulle gå att svetsa i Peru. Är det svingen som är problemet?

Jag har aldrig testat nån stål FS men på youtube verkar engelsmännen vara glada för att det ska flexa både hit och dit.

Ramjig ,garage å skit
Jag gillar när det är följsammt. Vet inte ifall stora lagret var helt slut man hela ramen gungade när man bara trampade. Kan tycka att en demo hoj ska vara lite bättre än så!

Ramjig ,garage å skit
Vad tänker du om ramjiggar. Jag har byggt en simpel som ligger på ett bord. Inte helt nöjd.
Har tittat på bilder av Marinos. Den ser också simpel ut. Och att man kommer åt att helsvetsa i den. Sett att du tar lös och svetsar. Jag behöver kunna notcha bättre (Pelarborren var inte tillräckligt stabil, eller så var hålsågen för kass) och skaffa ett plant svetsbord, innan det funkar. MIG blir ju även lite yxigare.

Är du nöjd med din? Har aldrig byggt nåt av aluprofiler.

Ramjig ,garage å skit
Ja min är av alu profiler som var över. Min är inte så snabb att sätta upp men känns som att det inte gör nånting då jag bara hobby bygger. Ja jag punktar bara i jiggen sen lossat å svetsar känns mycket lättare så. Innan jag skaffade svarven så notchade jag i en hembyggd enkel fixtur finns nog bild på sen filade jag massa :)
Å så skaffa en tig skulle nog vara det viktigaste kan jag tycka!!!

Ramjig ,garage å skit
Vad är felet? Sving konstruktionen ser ut som det skulle gå att svetsa i Peru. Är det svingen som är problemet?

Jag har aldrig testat nån stål FS men på youtube verkar engelsmännen vara glada för att det ska flexa både hit och dit.
Tror att det var hela pivotsaken med alla lager där som glappade. Å det är väl inte okej på en demohoj?? Annars är de säkert stadiga när det är nytt å fint. Sen brukar främre dämparfästet slitas loss då det sitter med några skruvar i ramen bara...

Ramjig ,garage å skit
Ja min är av alu profiler som var över. Min är inte så snabb att sätta upp men känns som att det inte gör nånting då jag bara hobby bygger. Ja jag punktar bara i jiggen sen lossat å svetsar känns mycket lättare så. Innan jag skaffade svarven så notchade jag i en hembyggd enkel fixtur finns nog bild på sen filade jag massa :)
Å så skaffa en tig skulle nog vara det viktigaste kan jag tycka!!!
TIG får vänta. Svarv står på inköpslistan. Jo, din notch har jag tittat på. Är det kullager eller bara glidlagring i den?

Ramjig ,garage å skit
Bär hem den blivande ramen!Visa bilaga 587259

Kladda i Inventor lite så nästa är väl garaget då...Visa bilaga 587260

1: väldigt spännande ram! Börjar ju nästan luta åt Jones-cyklar (LWB och vad de heter). Ballt blir det nog!

2. Visst är det en Saab i bakgrunden? Fint som snus! Hade jag haft tid kunskap garage och pengar hade jag köpt en gammal-Saab (eller två, en turbo och en tvåtakt).

Tillbaka
Topp