Testa nya forumet på Happyride

Bilagor

• Screenshot_20220608-171837_Chrome.jpg
    Screenshot_20220608-171837_Chrome.jpg
    135.1 KB · Besök: 75
Nu fick jag den här HTML-filnerladdnings-buggen med Firefox på Happy. skumt änna.

Har inte haft det på flera veckor, men för några dagar sen så började det igen. Hittar inget mönster. Får det både i nya (som jag inte läst tidigare) och gamla trådar.

Skumt. Har ändrat så jag måste ange katalog för att spara, så kan undvika, men irriterande.

Ett önskemål: En markering på något sätt när ts skriver i sin egen tråd, förslagsvis vid eller med hjälp av användarnamnet.

För mig som är lagom disträ och glömsk händer det då och då en bit in i en tråd att jag helt tappat bort vem som undrar vad och varför, och därför behöver skrolla/klicka tillbaka till starten för att reda ut de härliga urspårningshärvorna i huvudet.

Tack på förhand från virrigt vidunder.

Jag kör Happy i Chrome på IPhone.
Ganska ofta hostar sajten till, laddar om ganska hårt. Sker såväl på listan och i trådar. Känns inte riktigt som det ska.

När jag letar efter trådar som jag inte minns namnet på, men vet vem som startade tråden så söker jag på användaren och klickar mig igenom inlägg tills jag hittar rätt.
Skulle uppskatta att få sortera på inlägg eller visa startade trådar.

När jag letar efter trådar som jag inte minns namnet på, men vet vem som startade tråden så söker jag på användaren och klickar mig igenom inlägg tills jag hittar rätt.
Du kan hitta en användares startade trådar om du klickar in på användaren också den där lilla pilen, där finns två alternativen. "Visa startade trådar"

Nja, det ”låser sig” rätt ofta för mig också. Ibland hjälper det att minimera fönstret, sen öppna igen. Ibland måste jag stänga ned appen, sen öppna igen. Får en känsla av att problemet är mest frekvent när jag har lite dålig hastighet på uppkopplingen, men det är alltså inte långsam laddning av sidan det står verkligen helt still. iPhone, Safari.

Jag har liknande problem som Fjärdebrunn i Safari på IPad. Ibland går det segt att scrolla trådlistan, och ibland kan nån tråd krascha när den skall laddas. Men nu senaste två-tre dagarna har det funkat bra. Jag kör iofs inte senaste iOS-versionen så har antagit det beror på det.

Du kan testa och klicka i på medlemmens profilsida, där hittar du sök-knappen:
Skärmavbild 2022-07-22 kl. 08.49.18.png

För att bli mer specifik.
Problemet består i
- att sidan gör en hard reload när jag scrollar listan
- webbplatsen gör hard reload när jag läser i trådar. Tråden/sidan laddas inte utan jag får lust-sidan
- webbplatsen kan inte laddas alls när jag trycker på interna länkar, tex notiser.
Problem har inte visat sig på ett par dagar nu. Vissa dagar blir webbplatsen svår att använda

F5F541D3-11E3-4C37-9038-0A6AE8B1AFE4.png

Nja, det ”låser sig” rätt ofta för mig också. Ibland hjälper det att minimera fönstret, sen öppna igen. Ibland måste jag stänga ned appen, sen öppna igen. Får en känsla av att problemet är mest frekvent när jag har lite dålig hastighet på uppkopplingen, men det är alltså inte långsam laddning av sidan det står verkligen helt still. iPhone, Safari.

Likadant här, sidan låser sig eller uppdateras med snigelns hastighet. Ipad, chrome och fiber. Däremot inga problem på felefonen, Samsung och den där lilla gröna gubben i samma nätverk.

Jag har inte haft några problem med att sidan hänger sig det senaste varken på någon av telefonerna jag haft det senaste eller på paddan. Galaxy S9 med chrome, iPhone 13 med safari och Lenovo Tab-nånting från typ 2018-2019 som är rätt slö annars med chrome. Varken över fiber eller över mobilnät.

För att bli mer specifik.
Problemet består i
- att sidan gör en hard reload när jag scrollar listan
- webbplatsen gör hard reload när jag läser i trådar. Tråden/sidan laddas inte utan jag får lust-sidan
- webbplatsen kan inte laddas alls när jag trycker på interna länkar, tex notiser.
De där symptomen låter som om din lur har slut på minne. Kvarstår problemet om du använder Safari istället? Och blir det bättre om du startar om telefonen?

Tabben kraschar hos mig också om jag försöker ladda YouTube-tråden, men den suger gissningsvis rejält med ram. Resten av forumet funkar utan problem.

Jag har inte fått notifiering (röd flagga vid ringklockan) när jag fått en mention i ett inlägg idag. Bugg eller har jag gjort något knasigt?

Igår när jag tryckte på "alla annonser" bredvid ett visst anv namn så fick jag nåt om inställningar.

Idag funkar det på samma användare så det var ju klantigt att inte testa igen först.
Det kan bli något liknande om den aktuella användaren har valt att spärra för besökare på sin profilsida. Det är inte nåt sånt du menar? För då kan man inte se något om man klickar på "Alla annonser" utan då kommer detta upp:

alla_annonser_nej_tack_stopp.png

Det kan bli något liknande om den aktuella användaren har valt att spärra för besökare på sin profilsida. Det är inte nåt sånt du menar? För då kan man inte se något om man klickar på "Alla annonser" utan då kommer detta upp:

Visa bilaga 570781
Exakt. Ska man verkligen kunna spärra detta som användere?
Det bör klassas som en ks sökning inte som profilinfo.

Jag har testat att byta sökmotorn för forumet till Elasticsearch. Vilket innebär snabbare sökresultat och möjlighet till kortare sökord och förhoppningsvis bättre sökresultat. Bytet innebär även lite nya funktioner.

Liknande trådar - där den automatiskt försöker tipsa om liknande trådar. Det blir lite tveksamma rekommendationer ibland så får se om den tillför tillräckligt eller ej.
Skärmavbild 2022-08-03 kl. 12.24.21.png

Sen när man startar en tråd så söker den automatiskt efter liknande trådar för att lättare undvika att tråddubletter.

Skärmavbild 2022-08-03 kl. 12.23.18.png

Jag har testat att byta sökmotorn för forumet till Elasticsearch. Vilket innebär snabbare sökresultat och möjlighet till kortare sökord och förhoppningsvis bättre sökresultat. Bytet innebär även lite nya funktioner.

Liknande trådar - där den automatiskt försöker tipsa om liknande trådar. Det blir lite tveksamma rekommendationer ibland så får se om den tillför tillräckligt eller ej.
Visa bilaga 571640

Sen när man startar en tråd så söker den automatiskt efter liknande trådar för att lättare undvika att tråddubletter.

Visa bilaga 571641

Fortfarande samma funktion i "Sök"? Inte helt säker men har för mig att sökordet var bold även i visad text, nu är det bara bold om sökordet är i rubriken.
Den söker dock inte på rubriken (om man inte väljer det) men markerar ändå sökordet om det är i rubriken till hittat inlägg via texten i inlägget, lite confusing.

Dessutom är inte resultaten i tidsordning. Det fungerar också annorlunda vid vanlig sökning och sökning i rubriker. Vid sökning i rubriker måste man ha "*" på slutet, vid vanlig sökning försöker den vara smart.

Inte för att klaga, men hade varit käckt om det kan fixas, iaf att resultaten kommer i tidsordning, senast först.

Fortfarande samma funktion i "Sök"?
Nej den är den som är utbytt till Elasticsearch istället.

Inte helt säker men har för mig att sökordet var bold även i visad text, nu är det bara bold om sökordet är i rubriken.
Den söker dock inte på rubriken (om man inte väljer det) men markerar ändå sökordet om det är i rubriken till hittat inlägg via texten i inlägget, lite confusing.
Den söker både på rubrik och inlägg som default och den markerar sökordet där det förekommer, exempel:
Skärmavbild 2022-08-03 kl. 13.08.31.png

Dessutom är inte resultaten i tidsordning.
Du kan välja själv hur du vill sortera sökresultatet när du klickar in på avancerad sökning och sök trådar:

Skärmavbild 2022-08-03 kl. 13.12.06.png

Det fungerar också annorlunda vid vanlig sökning och sökning i rubriker. Vid sökning i rubriker måste man ha "*" på slutet, vid vanlig sökning försöker den vara smart.
Förstår inte riktigt detta. Har du något exempel?

Nej den är den som är utbytt till Elasticsearch istället.

Den söker både på rubrik och inlägg som default och den markerar sökordet där det förekommer, exempel:
Visa bilaga 571645

Du kan välja själv hur du vill sortera sökresultatet när du klickar in på avancerad sökning och sök trådar:

Visa bilaga 571648

Förstår inte riktigt detta. Har du något exempel?

Jag får bara valen "Relevans" och "Datum".

Det funkar med datum men lite omständligt att gå in på Avancerad sökning och klicka i Datum, känns som att det borde vara default i vanlig sökning. Men det kanske är olika vad man tycker.

Får nog formulera om det sista, blir mer logiskt om jag söker med "Datum".
Om du söker med "götte" och efter Datum hittar den flera inlägg via rubriken, men om du gör samma med ikryssat "bara rubriker" så måste du söka med "götte*".

Tillbaka
Topp