marr
Aktiv medlem
Testa nya forumet på Happyride
Testa att trycka på [ ] under de tre prickarna.Ikonerna ovanför textrutan när jag skriver inlägg fungerar inte på android
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Testa att trycka på [ ] under de tre prickarna.Ikonerna ovanför textrutan när jag skriver inlägg fungerar inte på android
Se mitt inlägg ovan.Det gör de inte på min ajpadd heller. Nöjd nu?
Se mitt inlägg ovan.
Surgubbe :)Jag vägrar!
Nu funkar det ?Testa att trycka på [ ] under de tre prickarna.
Nu fick jag den här HTML-filnerladdnings-buggen med Firefox på Happy. skumt änna.
Du kan hitta en användares startade trådar om du klickar in på användaren också den där lilla pilen, där finns två alternativen. "Visa startade trådar"När jag letar efter trådar som jag inte minns namnet på, men vet vem som startade tråden så söker jag på användaren och klickar mig igenom inlägg tills jag hittar rätt.
Skulle uppskatta att få sortera på inlägg eller visa startade trådar.
Du kan testa och klicka i på medlemmens profilsida, där hittar du sök-knappen:När jag letar efter trådar som jag inte minns namnet på, men vet vem som startade tråden så söker jag på användaren och klickar mig igenom inlägg tills jag hittar rätt.
Skulle uppskatta att få sortera på inlägg eller visa startade trådar.
Nja, det ”låser sig” rätt ofta för mig också. Ibland hjälper det att minimera fönstret, sen öppna igen. Ibland måste jag stänga ned appen, sen öppna igen. Får en känsla av att problemet är mest frekvent när jag har lite dålig hastighet på uppkopplingen, men det är alltså inte långsam laddning av sidan det står verkligen helt still. iPhone, Safari.
De där symptomen låter som om din lur har slut på minne. Kvarstår problemet om du använder Safari istället? Och blir det bättre om du startar om telefonen?För att bli mer specifik.
Problemet består i
- att sidan gör en hard reload när jag scrollar listan
- webbplatsen gör hard reload när jag läser i trådar. Tråden/sidan laddas inte utan jag får lust-sidan
- webbplatsen kan inte laddas alls när jag trycker på interna länkar, tex notiser.
Har du fått en dansk ip?Idag är det är galet med annonserna. Alla pratar danska.
Visa bilaga 569021Visa bilaga 569022Visa bilaga 569023Visa bilaga 569024
Idag är det är galet med annonserna. Alla pratar danska.
Visa bilaga 569021Visa bilaga 569022Visa bilaga 569023Visa bilaga 569024
Har du fått en dansk ip?
Va?Varför är det tillåtet att spära "alla annonser" på en användare?
Hur ser dina notis inställningar ut?Jag har inte fått notifiering (röd flagga vid ringklockan) när jag fått en mention i ett inlägg idag. Bugg eller har jag gjort något knasigt?
Hur ser dina notis inställningar ut?
Igår när jag tryckte på "alla annonser" bredvid ett visst anv namn så fick jag nåt om inställningar.
Ja förstår inte vad du menar alls. Spära?Igår när jag tryckte på "alla annonser" bredvid ett visst anv namn så fick jag nåt om inställningar.
Idag funkar det på samma användare så det var ju klantigt att inte testa igen först.
Spärra. Ja, det glitchade väl som grabben säger.Ja förstår inte vad du menar alls. Spära?
Det kan bli något liknande om den aktuella användaren har valt att spärra för besökare på sin profilsida. Det är inte nåt sånt du menar? För då kan man inte se något om man klickar på "Alla annonser" utan då kommer detta upp:Igår när jag tryckte på "alla annonser" bredvid ett visst anv namn så fick jag nåt om inställningar.
Idag funkar det på samma användare så det var ju klantigt att inte testa igen först.
Exakt. Ska man verkligen kunna spärra detta som användere?Det kan bli något liknande om den aktuella användaren har valt att spärra för besökare på sin profilsida. Det är inte nåt sånt du menar? För då kan man inte se något om man klickar på "Alla annonser" utan då kommer detta upp:
Visa bilaga 570781
Ja jag håller med. Det är ju två skilda saker.Exakt. Ska man verkligen kunna spärra detta som användere?
Det bör klassas som en ks sökning inte som profilinfo.
Ja det är samma rekommendation för alla. Men inte optimal i denna tråd.
Jag har testat att byta sökmotorn för forumet till Elasticsearch. Vilket innebär snabbare sökresultat och möjlighet till kortare sökord och förhoppningsvis bättre sökresultat. Bytet innebär även lite nya funktioner.
Liknande trådar - där den automatiskt försöker tipsa om liknande trådar. Det blir lite tveksamma rekommendationer ibland så får se om den tillför tillräckligt eller ej.
Visa bilaga 571640
Sen när man startar en tråd så söker den automatiskt efter liknande trådar för att lättare undvika att tråddubletter.
Visa bilaga 571641
Nej den är den som är utbytt till Elasticsearch istället.Fortfarande samma funktion i "Sök"?
Den söker både på rubrik och inlägg som default och den markerar sökordet där det förekommer, exempel:Inte helt säker men har för mig att sökordet var bold även i visad text, nu är det bara bold om sökordet är i rubriken.
Den söker dock inte på rubriken (om man inte väljer det) men markerar ändå sökordet om det är i rubriken till hittat inlägg via texten i inlägget, lite confusing.
Du kan välja själv hur du vill sortera sökresultatet när du klickar in på avancerad sökning och sök trådar:Dessutom är inte resultaten i tidsordning.
Förstår inte riktigt detta. Har du något exempel?Det fungerar också annorlunda vid vanlig sökning och sökning i rubriker. Vid sökning i rubriker måste man ha "*" på slutet, vid vanlig sökning försöker den vara smart.
Nej den är den som är utbytt till Elasticsearch istället.
Den söker både på rubrik och inlägg som default och den markerar sökordet där det förekommer, exempel:
Visa bilaga 571645
Du kan välja själv hur du vill sortera sökresultatet när du klickar in på avancerad sökning och sök trådar:
Visa bilaga 571648
Förstår inte riktigt detta. Har du något exempel?