Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Körde just den röda XC-slingan med Nystign på vägen mot Hisingsparken och jäklar vilken bra stig. Teknisk och tuff men lätt att följa, kudos till folket som jobbat på den.

Är också nyfiken på stigarna söder och väster om Svarte Mosse.
Welcome to the Jungle, Nystigen, Rös... m.fl

Hur är dom i jämförelse med andra områden i stan?

Hur är föret i GBG?
Welcome to the jungle. Toppstig. På bergshällar mellan ljungen. Pumpigt flowigt, i rätt före. Inte utan några uppförsknickar.

Nystign är bra, men uppför åt båda hållen :)
Smal singleteack slingrar sig fram hela vägen

Hur är föret i GBG?
Balansövningen vid Älvsborgsbron är tyvärr pajad.

IMG_5496.jpeg

Hur är föret i GBG?
Jo men Hisingsparken var ju riktigt skoj. Otroligt många stigar som går kors och tvärs bara, så det var svårt att hitta rätt och hålla uppe farten.

Snustorrt där ute för övrigt.
Jag har bara kört där 3-4ggr. Kul men jäkligt backigt och många väldigt korta spår. Förrädiskt underlag också. Kan tänka mig att HP är kul när jag hittar bra, dessförinnan upplever jag det som ganska meckigt.

Hur är föret i GBG?
Jag har bara kört där 3-4ggr. Kul men jäkligt backigt och många väldigt korta spår. Förrädiskt underlag också. Kan tänka mig att HP är kul när jag hittar bra, dessförinnan upplever jag det som ganska meckigt.
Ja det blir en del pushbike. Finns en del längre stigar också. Underlaget har jag inga problem med förutom några hällar som kan va snorhala men åker gärna till hp efter regn då det torkar upp mycket snabbare där än någonstans tack vare att det är lite brantare än andra ställen.

Åker du dit så kolla in flowkullen ( området vid berm cut), stigarna på samma sida som fiket vid slätta damm, och stigarna runt svinto inkl svinto. ??

Hur är föret i GBG?
Vintercykling endast på grusvägarna om jag tolkar det rätt ☹️
Visa bilaga 567081
Nej! Det är inte så det är tänkt. Cykling kommer också att vara tillåten året om på cykelleder som kommer att planeras. Finns nämnt i skötselråden, tre leder på ca 10km var. Förhoppningen är ju att vi kan få in de flesta av bra sträckor i det. Där kommer slitage från cykling att vara accepterad och det kommer också att underhållas och förebyggas så att det fungerar även under de blötare perioderna.

Hur är föret i GBG?
Nej! Det är inte så det är tänkt. Cykling kommer också att vara tillåten året om på cykelleder som kommer att planeras. Finns nämnt i skötselråden, tre leder på ca 10km var. Förhoppningen är ju att vi kan få in de flesta av bra sträckor i det. Där kommer slitage från cykling att vara accepterad och det kommer också att underhållas och förebyggas så att det fungerar även under de blötare perioderna.
Jaha, då har jag missförstått. Trodde det var STOPP under vintern. Är väl bara jag som cyklar vinterhalvåret ändå i och för sig, så spelar väl ingen roll. +3/-3 är mitt favvoväder. ?

Hur är föret i GBG?
Isfläckarna gillar mig. ?
Kommer inte få cykla igen (för frugan) när det är is, men förhoppningsvis kommer det finnas en lång vinterperiod utan is. Torrt, inga djur, inga människor och hårt i backen. ?
Jag gillar det föret med, som sommar utan damm och svett. Tyvärr lite sällsynt men när det väl händer så..

Hur är föret i GBG?
Eftersom jag är ett klantarsel så fick jag för mig att uppgradera min AXS firmware i skogen (i lördags). Behövde ta ur batteriet och tappade batteriskyddet som resultat av detta. Om någon hittar det, vänligen kontakta mig. Detta var i toppen av kotten (ÄGB), vid stocken.

Senast ändrad:
Hur är föret i GBG?
Riktigt bra i ÄGB idag, greppigt i jorden (lagom fuktigt alltså) och mestadels torra rötter runt Kottarna, Kojstigen och Doggy/duro-området. Det enda som störde naturupplevelsen lite var taggtråden och trampminorna runt Ljungheden, men det är nog smällar man får ta för stadsnära cykling i toppklass. Jag såg dock inga skyltar om cykelförbud.

WhatsApp Image 2022-08-08 at 17.40.59.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-08 at 17.03.41.jpeg

Hur är föret i GBG?
Riktigt bra i ÄGB idag, greppigt i jorden (lagom fuktigt alltså) och mestadels torra rötter runt Kottarna, Kojstigen och Doggy/duro-området. Det enda som störde naturupplevelsen lite var taggtråden och trampminorna runt Ljungheden, men det är nog smällar man får ta för stadsnära cykling i toppklass. Jag såg dock inga skyltar om cykelförbud.

Visa bilaga 573029

Visa bilaga 573030
Hur är det i Ägb atm blir man utskälld av randoms eller är det som innan dödsförbudet? Har bara rört mig i södra delarna det lilla jag kommit ut

Hur är föret i GBG?
Hur är det i Ägb atm blir man utskälld av randoms eller är det som innan dödsförbudet? Har bara rört mig i södra delarna det lilla jag kommit ut
Skulle säga att det är som innan, men jag har iofs mest cyklat i andra områden på senare tid så ingen jättekoll jag heller. Det som är slående är dock hur mycket färre personer (både gångare och cyklister) det är post-covid..

Hur är föret i GBG?

Visa bilaga 573029

Visa bilaga 573030
Jag har bara kört sydvästra Ägb några gånger då jag tycker det är svårt att få till en vettig loop. Finns det några bättre sätt att ta sig tillbaka upp när man väl står där i slutet av fun/trenduro eller är det bara att suck it up och uppmärksamt hajka upp samma väg man kom?

Hur är föret i GBG?
Jag har bara kört sydvästra Ägb några gånger då jag tycker det är svårt att få till en vettig loop. Finns det några bättre sätt att ta sig tillbaka upp när man väl står där i slutet av fun/trenduro eller är det bara att suck it up och uppmärksamt hajka upp samma väg man kom?
Det finns tyvärr ingen rolig väg tillbaka nej.. Jag brukar oftast cykla asfalten bort till träningsanläggningen och upp till Axlemossen.

Hur är föret i GBG?
Skulle säga att det är som innan, men jag har iofs mest cyklat i andra områden på senare tid så ingen jättekoll jag heller. Det som är slående är dock hur mycket färre personer (både gångare och cyklister) det är post-covid..
Jag har också märkt av att det är betydligt färre på stigarna numera, speciellt cyklister.

Hur är föret i GBG?
Er kan man ju inte lita på så jag fick kolla själv i ägb. Och visst var det fint men där de pölarna som brukar finnas var ju enorma.. missade jag något bibliskt skyfall förra veckan?

Hur är föret i GBG?
Er kan man ju inte lita på så jag fick kolla själv i ägb. Och visst var det fint men där de pölarna som brukar finnas var ju enorma.. missade jag något bibliskt skyfall förra veckan?
Var körde du? Stigarna/områdena jag beskrev var fina, det var dock en hel del vatten på ridstigen/transporten nedanför Kott-stigarna. Kan även tänka mig att det var en del på Grisryggen osv, stenarna dricker vatten långsamt.

Hur är föret i GBG?
Var körde du? Stigarna/områdena jag beskrev var fina, det var dock en hel del vatten på ridstigen/transporten nedanför Kott-stigarna. Kan även tänka mig att det var en del på Grisryggen osv, stenarna dricker vatten långsamt.
Kortrunda typ Preacher’s, Studsigt, Kanada och avslutningsvis Telegrafstigen då jag inte kan (får) ta mig ut hem österut via Holken längre. Stigarna var mestadels bra men de klassiska pölarna vid Till Preacher’s Etc, på Ridstigen och platån på Telegrafstigen var rejäla sett till hur lite det har regnat de senaste dagarna.. men kom det en syndaflod förra veckan så fattar man ju.

Heads up för andra som numera tar sig in österifrån via Svängigt ist för rygg-rullet längs slutet på Österberget DH, den är rätt lurig när den är blöt vilket den inte direkt har varit hittills i år.

Tillbaka
Topp