Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)

Lite blött i alperna idag men vad gör väl det. Dalen på bilden är sen tidigare resor känd som Kobajsdalen på grund av det där bruna som syns längst ner.
6989834A-1BD3-4796-AD0D-B12EDF5644D6.jpeg

Efter många tuffa utmaningar och händelser i våra liv så kom jag och frun ut på en runda tillsammans för första gången på 3år. Va så man fällde en glädjetår att få rulla tillsammans . Ta vara på dagarna och ta varje dag som en ny dag med nya möjligheter.
IMG_20220814_140522_041.jpg

Idag fick jag äntligen testa "nybygget" en kortis när jag och frugan var och badade. Jag köpte en Jeffsy-ram från 2017 med vevlager, vevar och styrlager från en annan Happyit. Projekt slakta HT och ta delar därifrån till denna.

Hade hoppats på att lager var ok skick så jag inte behöver göra allt på en gång men de hade nog inte sett dagsljus sedan dackefejden.

Bytte alla lager i länkage, styrlager och vevlager samt ny kedja. Lyckades även dra sönder båda dämparbultarna med YT:s angivna moment ? Som tur var gick det att fulmeka med andra skruvar.

Blev en fin rapp 27:a med någorlunda konservativ geometri som bra komplement till min andra lite mer utförsaktiga hoj.
IMG_20220814_161128.jpg

Senast ändrad:
Efter många tuffa utmaningar och händelser i våra liv så kom jag och frun ut på en runda tillsammans för första gången på 3år. Va så man fällde en glädjetår att få rulla tillsammans . Ta vara på dagarna och ta varje dag som en ny dag med nya möjligheter.Visa bilaga 574215

Sparar det här inlägget. Inser hur lätt det är att glömma. Tack för att du påminde mig!

Andrahojen börjar ta sig. Knak och rasselfri men väntar på längre bromsslang så jag kan dra den internt för bakbromsen. Rekon som framdäck kommer nog ryka, läskigt att svänga med i hög fart ? Sadelröret är sådär 2017 långt också så man får sig några överraskningar då och då.
IMG_20220819_164333.jpg

Tillbaka
Topp