[OT] Hörlurar för skallbenet?

Foss

Aktiv medlem
Jag funderar på lurar som går att simma med, det verkar vara Aftershokz som är referens. Är det någon som provat? Jag ska ha dom för simning men funkar dom bra så kan jag även tänka mig använda dom för cykling. Dom borde inte stänga ute annan trafik så dom kanske är spot-on för cykel.

Tänk på att du behöver ha ett par med inbyggt minne att lagra ljudet på, trådlös överföring fungerar typ inte alls i vatten ?.
Dom jag har ska inte badas med men har glömt dom på vid flertalet gånger, enda som händer är att det blir tyst när kontakten med telefonen bryts.

Jag har haft ett par Aftershockz som jag var nöjd med. Det var inte speciellt bra ljud om man vill lyssna på mysik. Däremot var de perfekta för ljudböcker SR P1 osv dvs för tal. För musik så upplever jag att det saknas mycket i ljudväg, framför allt bas som saknades helt enligt min uppfattning. Annars gillade jag dem mycket eftersom man inte täpper till öronen och således hör vad som händer runtikring.
Tyvärr så slutade de att fungera precis före sommaren. Helt plötsligt vägrar de att starta. När jag googlade så var det många som klagade och hade upplevt samma sak dvs attde helt plötsligt en dag slutar att fungera alls.

Jag har aftershokz och är jättenöjd trots att jag fått köpa ett par nya som Cykelperiodaren.

Är ingen hifi, men bra nog för det mesta.

De har en utstickande båge bakom nacken som jag gissar inte lirar så bra med simning som inte är av huvud-över-vatten-typ.

Jag har aftershokz och är jättenöjd trots att jag fått köpa ett par nya som Cykelperiodaren.

Är ingen hifi, men bra nog för det mesta.

De har en utstickande båge bakom nacken som jag gissar inte lirar så bra med simning som inte är av huvud-över-vatten-typ.
Funkar dom med hjälm?

Tillbaka
Topp