Styrväska till pendlar-CX

Så var har ni cykelpendlare med bockstyre förvarat er matlåda och ev ombyte på väg till jobbet?
Eller äter ni ute och har preppat med kläder och mat på jobbet?
om cykeln främst, eller kanske rent av uteslutande, används till jobbpendling så kanske en pakethållare vore något ändå?
Varför inte strunta i både styrväska och pakethållare och istället skaffa en klassisk British Saddlebag, och pendla med stil

Så här
NLF1.jpg

Väskan kommer från https://www.carradice.co.uk som har många olika modeller och storlekar att välja på.

De har oxå ett snabbkopplings-system(SQR) som bara lämnar ett litet fäste kvar på sadelstolpen efter att väskan har tagits av
sqrcarr.jpg

sqrcarr2.jpg

Nu svär jag väl i kyrkan men... om cykeln främst, eller kanske rent av uteslutande, används till jobbpendling så kanske en pakethållare vore något ändå? Estetiskt ett nerköp absolut, cykeln är ju jättesnygg som den är. Men det skulle ju öka packalternativen med några hundra procent...
Har en pendlarcykel (mindre dyr) med pakethållare och skärmar. Den är även reservcykel om den fina är trasig eller dåligt väder.

Varför inte strunta i både styrväska och pakethållare och istället skaffa en klassisk British Saddlebag, och pendla med stil

Så här
NLF1.jpg

Väskan kommer från https://www.carradice.co.uk som har många olika modeller och storlekar att välja på.

De har oxå ett snabbkopplings-system(SQR) som bara lämnar ett litet fäste kvar på sadelstolpen efter att väskan har tagits av
sqrcarr.jpg

sqrcarr2.jpg
Kan instämma, Carradice med bag support hållaren på översta bilden är fantastiskt.
Enda negativa är att fullpackad med dator, kläder och matlåda så svänger den lite när man står upp och trampar.
Inget som stör egentligen men det blir så med vikten högt upp och att hållaren är fäst i sadelrailsen.
Mitt tips, köp!

Kan instämma, Carradice med bag support hållaren på översta bilden är fantastiskt.
Enda negativa är att fullpackad med dator, kläder och matlåda så svänger den lite när man står upp och trampar.
Inget som stör egentligen men det blir så med vikten högt upp och att hållaren är fäst i sadelrailsen.
Mitt tips, köp!
Fäster ni baklyset på ramen då?

Lyfter upp min egna gaml tråd…

Har ej blivit som mycket cykelpendling sen Covid-19 då det blivit mycket hemarbete mm. Men är ej sugen på att cykla med ryggsäck..

Så var har ni cykelpendlare med bockstyre förvarat er matlåda och ev ombyte på väg till jobbet?
Eller äter ni ute och har preppat med kläder och mat på jobbet?

Alltid ryggsäck, innehåller oftast matlåda, byxor, skjorta och underkläder. Alltid slang, pump & sånt. Ibland laptopen, men helst inte. Osprey Escapist 25.

Jag har optimerat lunchätandet, mealpreppar fem eller tio luncher av one-pot-typ och trycker ner i såna där kinamatslådor som inte alls kommer från Kina. Skulle egentligen kunna ha en mindre ryggsäck.

Funkar bra men är inte juridiskt ok. Cykellyset ska sitta på cykeln.
Ja, och så ska men ha reflexer och ringklocka med, och det har alla här på samtliga cyklar?
Om man nu bemödar sig att sätta en lampa på väskan och inte cykeln får jag hoppas på att lagens långa arm låter mig gå och prioriterar andra saker i dagens samhälle som förhoppningsvis har en högre prioritet än om mitt bakljus på cykeln sitter på väskan eller på ramen...
Så tänker jag i alla fall...

Ja, och så ska men ha reflexer och ringklocka med, och det har alla här på samtliga cyklar?
Om man nu bemödar sig att sätta en lampa på väskan och inte cykeln får jag hoppas på att lagens långa arm låter mig gå och prioriterar andra saker i dagens samhälle som förhoppningsvis har en högre prioritet än om mitt bakljus på cykeln sitter på väskan eller på ramen...

Jag har blivit stoppad i en cykelkontroll en mörk höstmorgon med ekerreflexer och baklampa (med inbyggd reflex) fäst på ryggsäcken, de hade inga åsikter om det. Ringklockan satt dock på styret.

I hur många situationer är du beredd att göra dina egna tolkningar av lagstiftningen? Är det OK att köra mot rött? Att sno en snickers på ICA?
Många här trampar säkert över då och då medvetet eller omedvetet, jag själv inkluderat.
Bara du är beredd att stå ditt kast om det smäller kan du säkert leva med det men det behöver inte vara okej ändå.

I hur många situationer är du beredd att göra dina egna tolkningar av lagstiftningen? Är det OK att köra mot rött? Att sno en snickers på ICA?
Många här trampar säkert över då och då medvetet eller omedvetet, jag själv inkluderat.
Bara du är beredd att stå ditt kast om det smäller kan du säkert leva med det men det behöver inte vara okej ändå.
Ja det är väl upp till individens egna val och värderingar vilka regler och lagar man vill bryta emot om man vill leva på andra sida lagen och ta eventuella konsekvenser för de.
Vissa rånar banker, kör för fort, cyklar på ridvägar, beter sig dumt mot andra med knytnävar och pickadoll.
Att ha lampan på väskan i jämförelse med det så tycker jag det är ok.
Jag tar mitt straff den dagen länsman skriver ut en bot om lampan skulle sitta fel.
Huvudsaken är att jag har en lampa och den syns, jag har den inte för att det är lag att ha lampa det utan för att jag inte vill ha en SUV i rumpan om det är mörkt.

Tillbaka
Topp