Cykelhjälm NTA till elcyklel
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej, har du en helt vanlig laglig 25 km/h elcykel så är det cykelhjälm som gäller. Det är inget krav på cykelhjälm heller om cyklisten är över 15 år.
Konstig grej att säga om någon frågar om hjälm, och får svar att man inte behöver...Nej, har du en helt vanlig laglig 25 km/h elcykel så är det cykelhjälm som gäller. Det är inget krav på cykelhjälm heller om cyklisten är över 15 år.
Det var ju en fråga om vilka regler/lagar som gäller, inte om det är bra att ha hjälm när man cyklar (vilket jag naturligtvis håller med om att man borde ha).Konstig grej att säga om någon frågar om hjälm, och får svar att man inte behöver...
Borde va hjälmkrav för alla =)
Ah okej! läser nu att jag tolkade fel, trodde frågan var om en specifik hjälm och inte om man behövde eller inte =) Sorry!Det var ju en fråga om vilka regler/lagar som gäller, inte om det är bra att ha hjälm när man cyklar (vilket jag naturligtvis håller med om att man borde ha).