GoranS
Aktiv medlem
26 drömvägar (ej stigar) [regler i första inlägget]
Det är självfallet helt ok att basera sitt val på andra parametrar än naturskönhet. Om någon tempohäst har en tre mil lång platt raksträcka med snörräta rader med granskog bredvid vägen som hen drömmer om att få mäta sina krafter med är det helt ok att ta med den. Dock faller ditt förslag på att den inte uppfyller regel 1.Vad som är en drömväg att cykla på för mig är även i mycket beroende på fler faktorer än bara naturskönhet. Stigning och underlag påverkar hur bra flyt det går att få i cyklingen och frånvaron av bilar ligger mycket högt upp på min prioritetslista.
Allt sammantaget blir därför mitt bidrag banvallen längs Mörrumsån och vidare upp till sjön Åsnen i Småland som är helt fantastisk, kommer cykla den igen så snart jag får möjlighet men åt motsatt håll jämfört med första gången så det kan med lite god vilja passera regel ett för tråden. Enda nackdelen är att den är alldeles för kort bara 6 mil ungefär, kunde gärna varit det mångdubbla :)
![]()
Det jag med tråden vill fånga är drömmar mer i betydelsen att man drömmer/fantiserar om att få cykla vägen snarare än något man har cyklat och gillat och drömmer sig tillbaka till eller drömmer om att få cykla igen.
Jag säger inte att det är något fel med att drömma om att få cykla en väg igen. Jag tycker dock att det är något annorlunda och att de kan förtjäna en egen tråd i så fall, kanske under rubriken Favoritvägar!?