Wahoo Kickr Bike för lång cyklist?

wdavidsson

Medlem
Hej!

Undrar om det finns någon här ute i ca min längd 195-196 cm som har en Kickr bike och om den isåfall passar?
Har uppmärksammat att den kan vara för liten för cyklister över 192 cm.. Så säg gärna till vad ni har för erfarenhet av den modellen ifall ni likt mig är en lite längre cyklist.

Vilket mått på en Kickr Bike skulle vara för kort är en lång cyklist?
Det mesta går att juster på en Kickr Bike, byte av stam/stolpe gör att det blir ytterligare justeringsmån.

Vilket mått på en Kickr Bike skulle vara för kort är en lång cyklist?
Det mesta går att juster på en Kickr Bike, byte av stam/stolpe gör att det blir ytterligare justeringsmån.
Enligt deras egen hemsida 192 cm. Förstår att det går att justera men har upplevt på andra trainers att det kan ställa till med problem som lårskav etc när man går över så kallad medellängd och standardinställningar som den kan vara gjord för. Hoppas någon har erfarenhet och är i ca min längd som testat en Kickr Bike med rätt inställningar.

Det enklaste sättet är nog för dig att prova tyvärr. Du är ju ovanligt lång så att säga.
Jag tror det går, för jag har sett 26” mtb i storlek XXL… då var det gamla geon ?

Tillbaka
Topp