Gravelramar Titanium

mickescott

Aktiv medlem
Gravelramar Titanium
Har letat ett tag efter en gravelram i titan.
Har just nu en Kona Rove i nämnda material och tänkte ta in den i 20-talet.
Problemet är att det sitter 10-delat och jag vill ha 12-delat 7mm i bredare nav skojar man inte bort.
Det är inga problem att hitta en massa kinaramar men tänkte ta mig en bit därifrån då tidigare titanramar från öst har spruckit.

Förslag på tillverkare som har någon representation i europa vore trevligt
/micke

Gravelramar Titanium
Har letat ett tag efter en gravelram i titan.
Har just nu en Kona Rove i nämnda material och tänkte ta in den i 20-talet.
Problemet är att det sitter 10-delat och jag vill ha 12-delat 7mm i bredare nav skojar man inte bort.
Det är inga problem att hitta en massa kinaramar men tänkte ta mig en bit därifrån då tidigare titanramar från öst har spruckit.

Förslag på tillverkare som har någon representation i europa vore trevligt
/micke
Du kan ju köra 12-delat på 135(?) QR. Finns 12-delade vanliga HG-kassetter t.ex.

Rove Ti är gjorde av Lynskey(?) så en ny sån kanske? :)

Gravelramar Titanium
Heroux cycles och modellen Roam är grym

Gravelramar Titanium
Nja, jag menade faktiskt att deras ramar görs i Asien (sen blev det lite roligt med EU :) )
Aha ok! Nej det är ju sant. "Europeisk representation" tyder jag iofs inte så. Lite oklar kravställning? :)
Hur som helst har jag bara hört bra från deras taiwantillverkade ramar. Min egna har varit till stor glädje i över fem år.

Gravelramar Titanium
Aha ok! Nej det är ju sant. "Europeisk representation" tyder jag iofs inte så. Lite oklar kravställning? :)
Hur som helst har jag bara hört bra från deras taiwantillverkade ramar. Min egna har varit till stor glädje i över fem år.
Hehe jo det är lite ambivalent. Jag är jättenöjd med min PX Spitfire, den är gjord och Waltly, och jag har beställt ramar direkt av waltly (vilket blir ofta billigare och du får custom geo).

Gravelramar Titanium
Heroux cycles och modellen Roam är grym

Det är väl samma där, inte gjord i Europa, som önskades.

Gravelramar Titanium
Tackar för visat intresse och hjälp
Lyckades få till det med 12 delat i bakramen på Roven
Nu ska det bara till med lite olika adapters för flatmount bromsarna
Mycket fina ramar finns det.
/micke

Tillbaka
Topp