Cykel som inte motsvarar spec och värde
Ja, det är när sådana här tappa-hakan-trådar dyker upp, som Happy blir extra trevligt.Juridisk process? Herre min skapare...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, det är när sådana här tappa-hakan-trådar dyker upp, som Happy blir extra trevligt.Juridisk process? Herre min skapare...
Mobiler är onda. Undrar själv vad man skrivit ibland. Kunde inte låta bli bara och du är givetvis ursäktad ?
Vi väntar givetvis med spänning på att få ta del av samtliga detaljer i ärendet.Ja, det är när sådana här tappa-hakan-trådar dyker upp, som Happy blir extra trevligt.
Ska du dra igång en juridisk process för några sketna hundralappar? Snacka om att inte välja sina strider…Som sagt. Vill inte dra det för mycket innan den juridiska processen är klar. Men nästa gång jag köper en cykel kommer jag absolut att ta med hela specen, mätverktyg etc. Se tiull att det är bra dagsljus så jag inte missar något. Ja, det finns en rejäl mailkonversation som beskriver cykelns skick.
Du skriver ju själv inledningsvis att säljaren säger att ”allt ska vara som original”. Jag tolkar det som att säljaren säger att allt som sitter på är ungefär likvärdigt med vad som satt på när cykeln var ny, inte att allt är exakt detsamma som satt på cykeln som ny.Köpte en begagnad cykel av en privat säljare han har hävdat att allt ska vara som original och det skiljer en del på specen och vad som satt på cykeln jag köpt. Funderar lite på hur det faktiskt påverkar värdet på cykeln?
Kolumnen till vänster är det som ska sitta på cykeln och högra kolumnen är det som satt på. Även om det kanske inte är några brutala skillnader, så känns det som att det kanske borde tagits upp vid köpet. Framförallt bromsarna verka skilja en del. Att det kan skilja lite kan självklart hända. Antar att de flesta uppgraderar komponenterna, marknadsför det och ökar priset. Rimligen bör man väl informera köparen om man gör tvärtom och då även ta ett lägre pris.
PS! Undersökningsplikten är lite mer komplicerad än vad många verkar tro. Så det är inte bara att haspla ur sig, I befintligt skick.
Kedja Shimano CN-M7100 Shimano CN-M6100 Vevarmar Shimano FC-MT610 Shimano FC-MT7100 Kassett Shimano SLX CS-M7100-12 / 10-51 T Shimano Deore CS-M6100-12 / 10-51 T Bromsset Shimano MT501 Disc Shimano MT410 Disc
Nu verkar tråden kantra lite, åt ett håll du kanske inte räknat med? Jag menar att nu är ett utmärkt tillfälle att lägga upp hela storyn. Iaf om du vill att Happy ska se dig som någorlunda trovärdig.Planerar att lägga upp hela storyn när det är klart.
Nah, det är ok. Folk får gärna fantisera ihop saker jag aldrig sagt. Kanske dags att några här tänker till lite och lyfter sin nivå några steg över Beavis & Butthead.Nu verkar tråden kantra lite, åt ett håll du kanske inte räknat med? Jag menar att nu är ett utmärkt tillfälle att lägga upp hela storyn. Iaf om du vill att Happy ska se dig som någorlunda trovärdig.
Ja, är skicket viktigt och att alla komponenter skall stämma mot sina förväntningar, då är det bra att ha med sig en tillräckligt bra ficklampa och se till så att man har tid att kolla genom allt.Jag är också lite nyfiken hur man kan få det till juridiken efter att man köpt på plats.
Hade det postats hade jag nog varit mer förstånde, men nu låter det märkligt.
Det brukar vara djupare problem som uttrycker sig såhär, tyvärr.Skönt att begränsa den lilla tid vi har på jorden för några hundralappar.
Jag är också lite nyfiken hur man kan få det till juridiken efter att man köpt på plats.
Jag är också lite nyfiken hur man kan få det till juridiken efter att man köpt på plats.
Du behöver inte vara orolig. Jag undviker helst att köpa saker av kriminella ?Note to myself: Sälj aldrig något till WFD!
Har ingen aning om vem @izar är eller vad han sysslar med, så jag förutsätter att du har väldigt torrt på fötterna när du kallar honom kriminell?Du behöver inte vara orolig. Jag undviker helst att köpa saker av kriminella ?
Intressant tolkning. Är du kriminell?Har ingen aning om vem @izar är eller vad han sysslar med, så jag förutsätter att du har väldigt torrt på fötterna när du kallar honom kriminell?
Den tolkningen var inte ett dugg långsökt, tvärtom.Intressant tolkning. Är du kriminell?
Snyggt…Du behöver inte vara orolig. Jag undviker helst att köpa saker av kriminella ?
Snyggt…
”Usch?” menar du väl?Han blev nog lite sur. Det verkar så med tanke på reaktionen och den tykna pussmileyn.
Avskyr verkligen när man använder den typen av symboler ironiskt. Usch.
Jag har bett @marr ta bort den här tråden eftersom folk inte kan hålla en sund dialog. Det är väl bara 3-5 inlägg som handlar om min frågeställning. Resten har bara handlat om min mentala hälsa och diverse andra patetiska påhopp.Jag är helt säker på att jag sett @marr här i tråden. Och jag vill gärna ta del av såväl kompletterande bevis samt slutligt utfall innan tråden förpassas till de låsta jaktmarkerna...
”Usch?” menar du väl?
Tack självSnyggt…
Skönt att du kommit till insikt.Jag anar att en av Happys genom tiderna mest lättkränkta användare huserar i denna tråden. Jezzz....
well man kan ju säga som så man vet ju vem/vilka man inte ska göra affärer medJag anar att en av Happys genom tiderna mest lättkränkta användare huserar i denna tråden. Jezzz....
Man ska inte göra affärer med kriminella. Ja, det är åtminstone mitt tips. Tyvärr är det svårt, något som t o m de som administrerar den här siten har konfirmerat flera gånger.well man kan ju säga som så man vet ju vem/vilka man inte ska göra affärer med
Kutym är att alla som skrivit i tråden ska med.Bra sätt att vinna sympatier.
Vilka kommer bli kontaktade av ditt juridiska ombud?
Nu ska inte farbrorn ta åt sig?Skönt att du kommit till insikt.
Har ts rätt i sak?Klassisk Happy. Denna gången som mellandagstragedi.
Man vill ju verkligen att en av de här trådarna ska få ett lyckligt slut. TS har rätt i sak och klargör missförstånd, drevet lägger sig, Happy förfasas kollektivt över dum säljare/butik/årsmodell/etc. Men eftersom det första aldrig inträffar, så blir det alltid skitpankaka av det. Nåväl, jag ger inte upp hoppet. Vilket år som helst nu!
Det vet vi väl inte egentligen, ts har inte velat berätta allt tydligen.Har ts rätt i sak?
Jag tror @Freddie L menar att det är vad han vill se: att TS någon gång faktiskt har rätt i sak, presenterar bevis för detta och får medhåll och tröst av happykollektivet.Har ts rätt i sak?
Precis så. Det var kanske lite dåligt formulerat.Jag tror @Freddie L menar att det är vad han vill se: att TS någon gång faktiskt har rätt i sak, presenterar bevis för detta och får medhåll och tröst av happykollektivet.
Edit: adresserat Freddie L och åtgärdat autokorrektion.
Så är det självklart om jag rullar upp bägge ögonlocken innan jag läser...Jag tror @Freddie L menar att det är vad han vill se: att TS någon gång faktiskt har rätt i sak, presenterar bevis för detta och får medhåll och tröst av happykollektivet.
Edit: adresserat Freddie L och åtgärdat autokorrektion.
Inte speciellt dåligt, dåligt läst?Precis så. Det var kanske lite dåligt formulerat.
Visst vore det mysigt!