Cx världscupen 2021-2022

Cx världscupen 2021-2022
Blir märkligt med att CX-säsongen inte matchar landsvägssäsongen, samtidigt som de utgår från landsvägsåret när gäller team-kontrakten. Känns märkligt med de cyklister som plötsligt bytt till ett annat lag mellan två tävlingar.

Har på allvar fastnat för CX först i år. Vet inte riktigt varför inte tidigare. Det är en ju en jäkligt fin TV-sport. Men har nog iofs inte varit så bra sändningar förr som det är nu? Tror inte jag har missat ett enda race på vare sig dam eller herrsidan denna säsong.

Cx världscupen 2021-2022
Den största anledningen till att CX körs höst-vinter är att det var ett komplement i vinterträningen för landsvägscylister i Belgien/Nederländerna.

Sen finns ju pengarna i LVG, Skulle säsongerna "krocka" skulle vi inte få se stjärnorna alls.
Är ju några få proffslag i CX som betalar bra lön.

Ja det kan kännas lite märkligt att de byter lag 1 januari men någonstans måste ju brytpunkten finnas för nya kontrakt.

Just nu är vi också otroligt lyckligt lottade att det finns 3 superstjärnor som lyfter sporten.
Och damernas nivå höjs för varje år.

Cx världscupen 2021-2022
Jo jag vet. Förstår mycket väl varför det ser ut som det gör. Men känns märkligt se ändock. Ett alternativt upplägg hade ju varit att de skriver in en speciell klausul angående CX-tävlingar, att där gäller kontrakten fram till CX-vm eller liknade. Men skulle väl inte funka, med olika intressen för hur de ska lägga upp vårsäsongen då.

Senast ändrad:
Cx världscupen 2021-2022
Förlåt, men jag tror INEOS ser till att vårda Pidcocks varumärke också. De vill inte se honom få stryk flera gånger i veckan. För den stora engelska publiken är det viktigt. Bättre låta belgarna och holländarna ha detta i fred.

Får vår skull, hoppas jag Poel får ihop det. Någon annan kan inte bjuda WwA motstånd.

Cx världscupen 2021-2022
Förlåt, men jag tror INEOS ser till att vårda Pidcocks varumärke också. De vill inte se honom få stryk flera gånger i veckan. För den stora engelska publiken är det viktigt. Bättre låta belgarna och holländarna ha detta i fred.

Får vår skull, hoppas jag Poel får ihop det. Någon annan kan inte bjuda WwA motstånd.
Ja det är viktigt att stjärnorna gör bra resultat.

Tror det är en stor anledning till att Ferrand Prevot och Vos kört mindre än det var tänkt.
De är ju där för att vinna ingen mening med resultat runt 10:de plats.

Cx världscupen 2021-2022
ska man ha reklamfri direktsänd sport idag får man väl räkna med närmare en trehundring i månaden idag? Discovery+ kör reklamfritt. Går att få engelsk, och annan, kommentering om man vill.
Om man bara vill ha cykelsändningar så är det väl inte så dyrt? Betalar väl drygt 500 kr per år för GCN+ och får inga reklamavbrott i sändningarna.

Cx världscupen 2021-2022
Om man bara vill ha cykelsändningar så är det väl inte så dyrt? Betalar väl drygt 500 kr per år för GCN+ och får inga reklamavbrott i sändningarna.
GCN+ har tyvärr börjat med reklam, hittills har jag sett reklam för andra Eurosportsändningar. Det är någon enstaka under sändningen, men likväl reklam. Igår var första gången de bröt in under loppet. Jag mailade dem och klagade och fick följande tillbaka.

Screenshot_20230108-132138745 (1).jpg

Cx världscupen 2021-2022
GCN+ har tyvärr börjat med reklam, hittills har jag sett reklam för andra Eurosportsändningar. Det är någon enstaka under sändningen, men likväl reklam. Igår var första gången de bröt in under loppet. Jag mailade dem och klagade och fick följande tillbaka.

Visa bilaga 601892
Okej, det har inte hänt mig i alla fall, att sändningen avbrutits för reklam.
Blir det så, så får man väl byta till något annat.

Cx världscupen 2021-2022
Undrar om van der Poel kan få ihop det till VM? Dagens insats kändes stressad. wan Aert kändes desto mer sammansatt. Verkligt imponerande att avgöra så tidigt. Till det ska ju läggas att de närmast följande mest hade varandra att se om kring WC-titeln.

Cx världscupen 2021-2022
Undrar om van der Poel kan få ihop det till VM? Dagens insats kändes stressad. wan Aert kändes desto mer sammansatt. Verkligt imponerande att avgöra så tidigt. Till det ska ju läggas att de närmast följande mest hade varandra att se om kring WC-titeln.
Tydligen så strulade ryggen igen för MvdP.

“The only thing I’m thinking about is my back that is hurting, and you have to be 100% focused on the course, and I’m just not able to,” Van der Poel said. “I can maybe ride half a lap at the pace that I want, but then I have to hold back because of the pain, it’s super frustrating.”

Cx världscupen 2021-2022
Tydligen så strulade ryggen igen för MvdP.

“The only thing I’m thinking about is my back that is hurting, and you have to be 100% focused on the course, and I’m just not able to,” Van der Poel said. “I can maybe ride half a lap at the pace that I want, but then I have to hold back because of the pain, it’s super frustrating.”
och med den ryggen kommer han då tvåa i WC-avslutningen... Antingen är inte ryggen så dålig, eller så säger det något om resten av världseliten. Borde han ens köra?

Cx världscupen 2021-2022
och med den ryggen kommer han då tvåa i WC-avslutningen... Antingen är inte ryggen så dålig, eller så säger det något om resten av världseliten. Borde han ens köra?
Finns en del ekonomiska intressen och skrivna kontrakt, Som kanske är svåra att ta sig ur.
Enligt uppgift får han och Van Aert upp till 15000 euro i startpengar per tävling.

Hur dålig ryggen är vet ju bara hans själv.

Cx världscupen 2021-2022
Med tanke på att han inte är i närheten av van Aert är nog ryggen tillräckligt dålig för att inte köra mer CX i år gissar jag. Tror inte han vill riskera vårklassikerna. Tyvärr. Utan den duellen blir ju loppen klart mindre sevärda även om den intensivaste delen av säsongen redan är över. Troligen kör väl inte van Aert så mycket mer heller. Något till och så VM kanske?

Cx världscupen 2021-2022
Med tanke på att han inte är i närheten av van Aert är nog ryggen tillräckligt dålig för att inte köra mer CX i år gissar jag. Tror inte han vill riskera vårklassikerna. Tyvärr. Utan den duellen blir ju loppen klart mindre sevärda även om den intensivaste delen av säsongen redan är över. Troligen kör väl inte van Aert så mycket mer heller. Något till och så VM kanske?
Mvdp åker på träningsläger med Alpecin till spanien så han kör inte nationella mästerskapet nästa helg. Sen är planen är att han kör världscupen i Benidorm och VM.

Men jag håller med, han ska absolut inte chansa och riskera hela vårsäsongen

Tillbaka
Topp