PBP 2023

PBP 2023
Som ACP-representant har jag inte fått officiell bekräftelse, men startplatsen blir Rambouillet i 2023. I januari fick vi information om att det lutade åt Rambouillet igen, men Luc Coppin (president av ACP) gick ut med information i torsdags. Jag har det bara på franska.

Hotellrum är redan nästan slut. Jag bokade här:

Fanns några, men inte fler än 4 dubbelrum kvar sist jag tittade.

Daniel

PBP 2023
Det längsta brevetloppet man kör den här säsongen, från nov 2021 till okt 2022, avgör hur tidigt man kan registrera sig och tinga en önskad starttid.

OBS: det är inte kvalifikationslopp som går i år, utan bara lopp som ger förtur vid registrering i januari. Kvalifikationslopp ska cyklas nov 2022 till juni 2023. Anmälan blir inte slutgiltigt (i juni/juli nästa år) förrän man har cyklat 200, 300, 400 och 600 (SR randonneurserie) eller motsvarande. En kortare distans kan ersättas av en längre distans för kvalifikationens skull. Men gör man så, ska man ha klart för sig att man inte har kört en SR-serie och får ingen SR-medalj. Somliga har upptäckt det först i Paris. Men så är det.

De som kör BRM 1000 eller ett RM-lopp (1200 eller längre) kan registrera sig i januari. Därefter kommer de andra distanserna i fallande ordning med ett par veckors mellanrum.

Det finns 8.000 platser varav 2.500 är öronmärkta för franska cyklister.

Daniel

PBP 2023
Nu är BRM1000 cyklat och det blir registrering i januari, hotell bokat i Rambouillet. Nu väntar jag på att Rando-året startar den 1 november för att fixa en serie. Planeringen fortsätter. Flyg eller bil? Inget bestämt än. Hur ser era planer ut?

PBP 2023
Nu är BRM1000 cyklat och det blir registrering i januari, hotell bokat i Rambouillet. Nu väntar jag på att Rando-året startar den 1 november för att fixa en serie. Planeringen fortsätter. Flyg eller bil? Inget bestämt än. Hur ser era planer ut?
Har inte planerat så långt än, men resan lär bli med tåg. SJ:s nya nattåg Stockholm-Hamburg, sen en dags turistande (i mitt fall nördigt att kolla på cykelvägar ...) i Nederländerna / Belgien, och sen dagtåg till Paris.

PBP 2023
är väl i Januari
1665386207284.png

PBP 2023
Det är knappt man vågar. Just datum som finns ovan kan man lita på, men det är väldigt svårt att hitta vilket datum PBP går ...

På PBP:s hemsida står det 24 augusti, men det är väl målgången, inte start. Jag har fått ett datum från ACP, gick ut med det, och sedan ett par månader senare fick ett annat datum (skilde sig med en dag, men en dag är ack så mycket för den som redan hade bokat hotell). Jag blev bränd på den frågan.

OBS: starten går INTE 24 augusti utan 20. Bike inspection 19 osv.

Rullar man ner ser man samma uppställning på engelska:

PBP 2023
Jag fick ett brev.

Letter to former participants of the PBP 2019

You have successfully participated in Paris-Brest-Paris 2019.

If you would like to take part in the next edition either as a participant or as a volunteer, here is the following information:

• On Saturday January 7, 2023, the next edition will be presented: see the invitation card attached,

• If you want to join the organization team and take part in the party, directly at the heart of the event, you must register on the Qo-ezion platform made available. This solution allows us to be in phase with the regulations on the holding of personal information: identity, skills, preferred areas of activity, availability. Knowledge of this information will allow the organization to better manage missions.

Here is the website dedicated to staffing: https://www.instantsbenevoles.fr/evenement/

The Audax Club Parisien thanks you for your commitment and for agreeing to send this URL to your friends.

Best regards,

The Président,

Luc COPPIN
Skärmbild.jpg

PBP 2023
Det blir lätt mycket oro och hinna anmäla sig i tid i såna hära trådar och oro att inte få plats. Det hela är dock lite av projicerad ångest. Arrangörskommiten är orolig att alla inte får plats. Därför finns det en viss ordning man får anmäla sig. I praktiken så har alla alltid fått plats i detta lopp (åtminstone i modern tid). Jag vill med detta inlägg berätta att med största sannolikhet så kommer man få plats på detta lopp om man vill. Det är även ett fullkomligt underbart lopp som bör finnas på alla långcyklisters bucket list! MAO ANMÄL EDER!

PBP 2023
Tips: skapa ett konto redan nu eller återanvänd ett konto ni redan har hos Audax Club Parisien, typ från 2015 eller 2019 eller så.

https://myaccount.audax-club-parisien.com

Om ni kommer ihåg epostadressen ni använde 2019 kan ni be att få skapa ett nytt lösenord, ifall ni inte kommer ihåg det.

Det är det här kontot som man ska använda för att föranmäla sig till PBP. 14 januari öppnar föranmälan för alla som har kört ett BRM 1000 eller längre.

När man har kommit in, ser man alla ens BRM-resultat för alla år. Jag vet inte hur långt tillbaka det går.

Det enda man behöver 14 januari är just homologeringsnumret för ett BRM 1000 under 2022 eller ett RM (Randonneurs Mondiaux) motsvarande för lopp på 1200+ km (Uppsala-Trondheim-Uppsala, Kust till kust, Midnight Sun Randonnée).

Så mitt råd är att få ordning på inloggningskontot redan nu, även om ni inte kan föranmäla er 14 januari.

PBP 2023
Var hittar man homolgeringsnummret?
Det blir lite klarare när du loggar in, men vill du ha numret i förväg, kan du hitta det på resultatsidan:

Det är samma som "Reg-nr", ut till höger på listan.

Jag säger att det blir klarare när du loggar in därför att då ser du alla lopp du har kört genom tiderna tillsammans med homologeringsnummer. De är grupperade enligt distans.

Har du kört för mer än en klubb, får du lägga till andra klubbar än din huvudklubb. Det ser du när du loggar in.

Daniel

PBP 2023
Cykeltransport till Paris från Västkusten med omnejd

Från västkusten (löst uppfattat) har vi en idé om att ordna cykeltransport till Paris med en mindre lastbil som också står i Loudéac med dropbags och TLC.

Man kan läsa mer och göra ett intresseanmälan på:

Jag sprider bara informationen. Uli Kappes från Göteborg sköter det.

Daniel

PBP 2023
Känner mig enormt glad över att vi valde 90 h i år. Minns ångesten förra PBP då vi var anmälda till 80 h. Har inte ambitionen att krascha i år men det känns bra med lite marginal ifall det oväntade händer.

Tillbaka
Topp