Stanton i konkurs

Stanton i konkurs
Så fort jag ser Stanton tänker jag alltid på denna tråden
och kanske känns det ok att han går i konken.

Stanton i konkurs
Satt och skulle klicka på köp sent igår kväll och kom in på deras hemsida och möttes av de konkat samma dag. Vet inte om jag har tur eller otur?

Stanton i konkurs
Var ju något långt svammel på instagram hur företaget tagits över av ”administratörer”.

Stanton i konkurs
Dan Stanton verkar vara tillbaka inom några dagar.

Bilagor

• Stanton-Bikes.png
    Stanton-Bikes.png
    22.5 KB · Besök: 308
Stanton i konkurs
Ganska många varningssignaler.
Begärt i konkurs, är fortfarande under konkursförvaltare.
Stanton hejjar på dig, handla så fort jag är tillbaka. De kommer gå skitbra.
Mnjaaaa

Stanton i konkurs
Ja, tveksamt om han ska kommunicera med kunderna. Formellt äger väl boet kundboken?
Sen kanske kunderna ska ha refund men knappast ur boet vad jag vet.

med reservation för att jag knapp vet hur det fungerar i sverige och definitivt inte i UK

Stanton i konkurs
Polaren väntar än på sin ram han beställde förra året..han har fått lite olika svar via mail, ram på väg , ram inte på väg, pengar tillbaka, inga pengar tillbaka än.

Stanton i konkurs
Reynolds och vissa Ti har skett i Derbyshire, men 4130 har gjorts i Taiwan iaf de senaste åren. Just Ti verkade som de jobbade på att flytta ned till Taiwan snarare än att göra allt hemma pga hög arbetsbelastning.

Ett tag kunde man välja mellan ramar gjorda i England och i Taiwan har jag för mig.

Stanton i konkurs
Av någon anledning är herr Stanton inte den av cykelvärldens små entreprenörer som jag har mest medlidande med när han stöter på problem? Hela internet verkar fullt av folk som blivit blåsta eller inte fått sin cykel eller fått en cykel som inte alls vägde som den skulle av märket Stanton.

Stanton i konkurs
Av någon anledning är herr Stanton inte den av cykelvärldens små entreprenörer som jag har mest medlidande med när han stöter på problem? Hela internet verkar fullt av folk som blivit blåsta eller inte fått sin cykel eller fått en cykel som inte alls vägde som den skulle av märket Stanton.
Sant, han är rätt märklig. Han sätter sitt eget märke i ett konstigt gränsland mellan litet gräsrots-företag och en vilja att vara ett mellanstort märke typ Ibis eller liknande. Väldigt svårt som konsument att förhålla sig till.

Jag har redogjort om min upplevelse i ett essä-långt inlägg här i min kontakt med honom och hans företag.

Får också se vad som händer utöver Tysk-debaklet. Det som gjorde att han kunde köpa tillbaka företaget var att ägaren till Planet-X/On-One köpte upp hans lager av ramar som han nu köper tillbaka ram för ram för att sälja. Vad jag förstår så är Planet-X också i risk att sättas i administration.

Senast ändrad:
Stanton i konkurs
Vad är senaste nytt om Stanton 2026? Hemsidan är ju uppe och det kommer kontinuerligt nya versioner på ramarna? Och vad har folk haft för köpupplevelser senaste tiden?

Stanton i konkurs
Vad är senaste nytt om Stanton 2026? Hemsidan är ju uppe och det kommer kontinuerligt nya versioner på ramarna? Och vad har folk haft för köpupplevelser senaste tiden?
Du kan ju numera köpa Stanton från Bike24. Så slipper du hålla på med Stanton men drabbas av Bike24 fraktkaos istället.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp