YELLO bloggen!
Det händer grejer i tomteverkstaden jag kallar hem! Jag har 10 min cykel eller 40 min kollektivt till jobbet nu, efter en vecka med sol, regn, snö och ännu mer snöblandat regn har jag tröttnat på att pendla på en stänkskärmslös Cannondale, så jag köpte en till.
Vad jag nu med denna ska till, pendla i snöslask ocheller likt ett barn, bara ha. Jag ska äga den! Saker och ting kommer nog hända med den men vi får se vad! Såg en sjysst Onza stam här på k&s, något likt de gamla dirtdrop stammarna men för 31.x styre och oquill som jag hoppas jag får köpa av
@Tott ???
Men för att vara lite allvarliga så har jag börjat bygga ihop min Miyata som kommer gå som pendlar-härke!
Har tummisar pågång, köpte en sjysst bakväxel och bromsreglage här på K&S av
@Nymodyn, gaffel är lite märklig (se bilden med bromsen så förstår du!) så den får sitta tills den rätte kommer in, den rätte är skänkt av
@LWB (<3), kapad, gängad och snart lackad av
@n3wton med kontakter!
@Valdemar ska också få kudos för en gänginsats!
60mm 26” Berthoud skärmar är köpta från någon chopper-butik i Finland, den otroligt fina rostfria pakethållaren tjatade jag oblygt till mig av
@n3wton. Dia Compe 982 frambroms, någon gammal med ny Shimano ubroms är på bak, undrar verkligen hur den ska fungera!
Däckfråga här, vad ska man ha för däck på Miyatan? Och den lilla C-Dalen för den delen?
Köpte ett par Gravel King för Miyatan som åkte på min stora Cannondale och de sitter väldigt bra där!
Men vad runt 2” funkar bra runt stan, inte slicks men inte heller massa mönster!
De som sitter fram hade jag hemma från Cannondale när jag köpte den, Schwalbe Super Moto X, typ 2.4” som jag inte vet vad man ska ha de till! Säljes billigt, bytes gärna!
Allt gott,
Moses
Allt gott kommer i två, kom ihåg det!