[OT] Reparation hushållsprodukter Göteborg

Ilves

Aktiv medlem
Känner någon till en reparatör av mindre hushållsprodukter (en mixer från OBH Nordica) i Göteborg? Den är gammal så reservdelar finns inte längre, garantin har gått ut, jag hör att motorn fungerar men blandarbladet rör sig inte, jag kan inte öppna den för att se var felet ligger och har hur som helst inga elektronik-skills. De ställen jag frågade på (Friggagatan) tar bara emot stora produkter: kylskåp, diskmaskiner o dyl. Känner någon till någon reparatör av mindre hushållsprodukter i Göteborg? Annars är det väl bara att slänga, men jag gillar inte att slänga sådant som går att laga.

Kolla med Östens elektriska i Landala. De har i alla fall mycket reservdelar till allt möjligt.

Känner någon till en reparatör av mindre hushållsprodukter (en mixer från OBH Nordica) i Göteborg? Den är gammal så reservdelar finns inte längre, garantin har gått ut, jag hör att motorn fungerar men blandarbladet rör sig inte, jag kan inte öppna den för att se var felet ligger och har hur som helst inga elektronik-skills. De ställen jag frågade på (Friggagatan) tar bara emot stora produkter: kylskåp, diskmaskiner o dyl. Känner någon till någon reparatör av mindre hushållsprodukter i Göteborg? Annars är det väl bara att slänga, men jag gillar inte att slänga sådant som går att laga.
Det är mekanik i en sån och inte elektronik. Om motorn går och kan regleras vill säga.
Fram med lämplig slägga och se om inte @weldion här ovan har rätt. Brukar va äkta najlonkuggar i sådana apparater och de har tidsinställd livslängd.

Edit, när du grävt fram den trasiga delen kolla med Reservex ed om de har reservdelen. De är verkligen inte billigast men har ett imponerande sortiment även för äldre manicker.

Senast ändrad:
Det lutar nog åt att jag bänder upp maskinen och ser om jag (enkelt) kan laga vad det nu är som är trasigt. Vad har jag att förlora, liksom? Tack för alla svar!

när en god vän med höga tankar om mina skills presenterade ett likartat problem på en mixer för ett tag sedan kunde jag återställa drivningen genom att justera höjden samt vända på muttern som håller drivningen på plats.

den var baklängesgängad så det var inte bara att ersätta från skrotlådan. gängningen hade stuckit i ena änden av muttern.

Tillbaka
Topp