Vänta på paket-tråden! Del. II

kul att du frågade, jag trodde inte det ett tag för han åkte åt helt fel håll. Stannade en stund på samma ställe. Sedan snurrade runt lite hit och dit innan han till slut kom hit. Trodde det skulle ta ca 5 min men det tog typ en timme. Vet inte vad som hände.
Slutsats: Man ska inte stirra på den här, det var bättre förr! ?

Är det Hermes i england som transporterar det till sverige i så fall be dom dra åt helvete sämre skit företag finns inte.å
Internt Sverige med PostNord. Idag hade paketet åkt strax över 100 mil, men av någon anledning hamnade det i Sundsvall för andra gången. Från Stockholm till Gävle. Det blir en resa på ca 1040 mil om det kommer imorgon (eller åker till Örebro gång nr3, vem vet).

Väntade på paket från cykelkraft. Men när dom ännu inte fått iväg paketet efter 3 veckor annulerade jag ordern.... Bikeshop skickade iväg mitt verktyg med en gång. Så nästa vecka kan jag byta klinga på mtbn?

Kolfibergaffel beställdes till fatbiken från Kina på black friday leverans i början på februari meddelades det och döm av min förvåning kom paketet idag och har av någon märklig anledning tagit sig genom tullen också?

Min 3D-skrivare har gått iväg. Men EN dag för sent, den skulle kommit till jul, men kommer nu 27:e när jag är bortrest. Typiskt. Kanske lika bra, kan man vänta med det göttaste. En jul i 2D.

Hade ett paket skickat med dpd som tydligen gått på retur utan att jag fått någon avi eller ens ett Mail som sade paketet var påväg. Hur fan gör man då? Dpd säger att jag ska kontakta dpd Sverige, som inte finns.

Hade ett paket skickat med dpd som tydligen gått på retur utan att jag fått någon avi eller ens ett Mail som sade paketet var påväg. Hur fan gör man då? Dpd säger att jag ska kontakta dpd Sverige, som inte finns.

Jultomten (??) finns antagligen inte heller, men det är tiotusentals (minst) som kontaktar honom ändå.

Visa lite vilja för fan.

Mvh,

//DPD Sverige

Senast redigerad av en moderator:
Tror Bike-components slagit något slags rekord för min del i alla fall. Beställt 6/11, leverans idag 6/12. Vara som är i lager.
Hej.. Bike Components har lyckats skicka mina två ordrar till Italien istället för till Sverige. De kan inte efterlysa dom, utan bara vänta på att nån pastatuggare därnere fattar att paketet kommit fel. Det har tagit fem veckor båda gångerna. BC skyller på att JAG har registrerat fel adress på PayPal Express. Jag har i tydliga ordalag förklarat att JAG INTE HAR REGISTRERAT NÅGON ADRESS PÅ PAYPAL EXPRESS då JAG INTE har något som helst avtal med dem. Senast fick jag ett paket som var märkt både Sapim CX Ray OCH Sapim Race, 276mm. Eftersom jag beställt CX Ray så kan ni gissa vad som fanns i paketet?? Jag skickade tillbaka skiten på egen bekostnad bara för att slippa att beblanda mig med idioterna något mer. Tror ni att skiten kommit fram, eller rättare sagt, tror ni dom erkänner att skiten kommit fram? 800kr rätt i sjön. Finns INGET som skulle kunna få mig att ha NÅGOT som helst med ett så helvetes inkompetent företag att göra. INGENTING. mvh borano20

Dpd Sverige = Postnord
DE3BA2FD-E689-495A-B8F1-6AD494F00D47.jpeg

Vad som troligen hänt:

Internt Sverige med PostNord. Idag hade paketet åkt strax över 100 mil, men av någon anledning hamnade det i Sundsvall för andra gången. Från Stockholm till Gävle. Det blir en resa på ca 1040 mil om det kommer imorgon (eller åker till Örebro gång nr3, vem vet).
Måste vara grymt miljövänligt när de skickar runt försändelserna så där lite extra, mer för pengarna kanske?

Jag skickade ett irriterat mail till en nätbutik för inte så länge sedan. Jag beklagade mig över att ordern jag lagt och som dom sedan en tid sedan dragit pengar för ännu inte skickats.

Svaret jag fick var ett trackingnummer till UPS, det visade sig att paketet legat en tid och jag hade två dagar på mig att hämta det innan det gick på retur.

Lite dåligt av UPS att inte på något vis meddela men sämst tycker jag nog ändå det var av nätbutiken att inte meddela att försändelsen skickats.

Jag skickade efter från Bike24 sent i BlackFriday-perioden, skickades med DHL från dem. Gick lite segt, men trackade paketet till en terminal i Västerås där det verkade stanna upp lite. Funderade på om jag skulle göra några val eller så, men fanns inga att göra på den trackingen jag hade. Så jag avvaktade/glömde av det lite nån vecka. Plötsligt mail från Bike24 som var lite kryptiskt men verkade betyda att paketet inte gick att leverera. Panikringer dagen därpå till DHL-kundtjänst (halvtimme i kö):
-”Jo, du har inte gjort något val på leverans”.
- ”Men jag har ju inte fått några val?!?”
- ”Jo, det har du. Fast inte på DHL utan på DHLFreight som ibland tar över frakten i Sverige. Då ändras fraktnummer, och du måste söka med det nya numret.”
- ”Men, hur skulle jag veta det?..
- ”Ring DHL-freight.”
Så ringer DHL-freight (15min kö) som ger mig nytt fraktnummer och hänvisar direkt till Norrköpingskontoret där paketet finns i verkligheten. Kopplas direkt (utan kö) och pratar med trevlig person som lovar plocka paketet ut returkorgen och vi kommer överens om en förmiddag veckan därpå då jag lovar hålla mig hemma.
På helgen kommer nytt mail från Bike24 där de gratulerar till leveransen, alltså helgen innan avtalad leverans. Trackar med nya trackingnumret och ser att paketet är uthämtat på terminalen i Norrköping. Så panikringer DHL-freight igen:
- ”Är mitt paket uthämtat?”
- ”Nejdå. Det får ett nytt trackingnummer när det sorteras för utkörning.”
Tre dagar senare levereras paketet som avtalat.

Sorry för wot, kanske är ni nu lika frustrerade som jag var i förra veckan… :-)
Men den här DHL-leveransen var ändå den dummaste jag varit med om. Att inte meddela mig om att jag ska göra leveransval, som iofs fanns på det andra numret som de inte meddelat mig om och sen ha ytterligare ett fraktnummer-byte som får kunden att tro att det skett en felleverans. De hade både min mail och nummer. DHL brukar vara struliga, men det här var ju bara dumt.
Tacka vet jag PostNord!

Mitt paket har inte rört sig i Tyskland sen 22/12, är det juledighet i Tyskland i hela transportsektorn eller är det en tysk som precis uppgraderat sin cykel på min bekostnad? ??

Jag skickade efter från Bike24 sent i BlackFriday-perioden, skickades med DHL från dem. Gick lite segt, men trackade paketet till en terminal i Västerås där det verkade stanna upp lite. Funderade på om jag skulle göra några val eller så, men fanns inga att göra på den trackingen jag hade. Så jag avvaktade/glömde av det lite nån vecka. Plötsligt mail från Bike24 som var lite kryptiskt men verkade betyda att paketet inte gick att leverera. Panikringer dagen därpå till DHL-kundtjänst (halvtimme i kö):
-”Jo, du har inte gjort något val på leverans”.
- ”Men jag har ju inte fått några val?!?”
- ”Jo, det har du. Fast inte på DHL utan på DHLFreight som ibland tar över frakten i Sverige. Då ändras fraktnummer, och du måste söka med det nya numret.”
- ”Men, hur skulle jag veta det?..
- ”Ring DHL-freight.”
Så ringer DHL-freight (15min kö) som ger mig nytt fraktnummer och hänvisar direkt till Norrköpingskontoret där paketet finns i verkligheten. Kopplas direkt (utan kö) och pratar med trevlig person som lovar plocka paketet ut returkorgen och vi kommer överens om en förmiddag veckan därpå då jag lovar hålla mig hemma.
På helgen kommer nytt mail från Bike24 där de gratulerar till leveransen, alltså helgen innan avtalad leverans. Trackar med nya trackingnumret och ser att paketet är uthämtat på terminalen i Norrköping. Så panikringer DHL-freight igen:
- ”Är mitt paket uthämtat?”
- ”Nejdå. Det får ett nytt trackingnummer när det sorteras för utkörning.”
Tre dagar senare levereras paketet som avtalat.

Sorry för wot, kanske är ni nu lika frustrerade som jag var i förra veckan… :-)
Men den här DHL-leveransen var ändå den dummaste jag varit med om. Att inte meddela mig om att jag ska göra leveransval, som iofs fanns på det andra numret som de inte meddelat mig om och sen ha ytterligare ett fraktnummer-byte som får kunden att tro att det skett en felleverans. De hade både min mail och nummer. DHL brukar vara struliga, men det här var ju bara dumt.
Tacka vet jag PostNord!
DHL är fullständigt 100% värdelösa. När jag beställer saker från Bike24 så hamnar det alltid hos DHL Freight och ingen jävel vet varför. Det går inte att få dem att köra ut paketet trots att de gjort fel, så varje gång måste jag hämta det på terminalen i Västberga. Alltid ett helvetes strul med bytta kollinummer och andra dumheter också. Förstår inte hur ett företag kan fungera så genomuselt utan att gå i konkurs.

Edit: Apropå det så väntar jag på ett objektiv från Frankrike där DHL inte verkar ha orkat hämta upp paketet från avsändaren sen den 22:a när avsändaren meddelat att paketet är "hämtat". Vet inte om de dricker vin och äter baguetter i ett par veckor över jul, eller hur det funkar där nere.

Väntade på paket, men tydligen så bor jag så pass mycket på landsbygden så att inte ens paketleveranser går att genomföra.
”Hallo, vielen Dank für Ihren Einkauf und entschuldigen Sie das Problem. Als wir versuchten, das Paket zu versenden, stellten wir fest, dass sich Ihre Adresse in einem abgelegenen Gebiet befindet und der Kurier sie nicht erreichen kann. Daher müssen wir die Bestellung möglicherweise stornieren. Nochmals Entschuldigung dafür und ich hoffe auf Ihr Verständnis. Mit freundlichen Grüßen”

Bra att EUR-kursen förändrades under tiden också, så jag gick back på affären.

Väntade på paket, men tydligen så bor jag så pass mycket på landsbygden så att inte ens paketleveranser går att genomföra.
”Hallo, vielen Dank für Ihren Einkauf und entschuldigen Sie das Problem. Als wir versuchten, das Paket zu versenden, stellten wir fest, dass sich Ihre Adresse in einem abgelegenen Gebiet befindet und der Kurier sie nicht erreichen kann. Daher müssen wir die Bestellung möglicherweise stornieren. Nochmals Entschuldigung dafür und ich hoffe auf Ihr Verständnis. Mit freundlichen Grüßen”

Bra att EUR-kursen förändrades under tiden också, så jag gick back på affären.

Vilken speditör är det?

Kanske har dom byt till elbil som har för kort räckvidd på vintern.

Ligger istartgroparna för att plocka ihop min Niner; väntar sedan ett tag tillbaks på ett EBB. Igår trillade det in ett sms från PostNord där de vill ha ersättning för moms och tullavgift, så måhända börjar det dra ihop sig nu.

Beställde en tröja från Tørm i mitten av november. Idag fick jag meddelande från Postnord att försändelsen kommit till Sverige och att moms ska betalas innan leverans kan ske . Man får inte ha bråttom när man beställer från Storbritannien :).

Beställde en tröja från Tørm i mitten av november. Idag fick jag meddelande från Postnord att försändelsen kommit till Sverige och att moms ska betalas innan leverans kan ske . Man får inte ha bråttom när man beställer från Storbritannien :).
Är det någon som vet om det gör att få tillbaks momsen om varan returneras?

Man är ju bortskämd men när man vant sig med det blir det ju frustrerande. Beställt ekrar från Tyskland och behöver dem för att komma vidare och bygga klart min hoj. Men de verkar ha fastnat längst in i varje lastbil och längst ner i varje paketförvaring för nu är det snart två veckor sedan de skickades. Övriga paket från Tyskland brukar ju komma på 2/3 dagar. Skönt att få skriva av sig om sina i-landsproblem (hjulen ska inte användas för ens i vår…).
3AC099D4-878D-4166-972E-9A2252BB1F0E.jpeg

Man är ju bortskämd men när man vant sig med det blir det ju frustrerande. Beställt ekrar från Tyskland och behöver dem för att komma vidare och bygga klart min hoj. Men de verkar ha fastnat längst in i varje lastbil och längst ner i varje paketförvaring för nu är det snart två veckor sedan de skickades. Övriga paket från Tyskland brukar ju komma på 2/3 dagar. Skönt att få skriva av sig om sina i-landsproblem (hjulen ska inte användas för ens i vår…).Visa bilaga 605864
Inte du väl?

Precis börjat min väntan, på ett fullständigt ointressant paket. Ett gäng olika Continental-slangar, växelwirar, ett par simpla och itdaterade 3×8 reglage, orange snigellås till hjulen samt Wippermann-kedja till tanthoj. Jaja, någon skulle väl göra det?

Också lite ointressanta grejer på väg.
Beställde idag strax efter 09.00
Sitter och trycker på F5.

Sluta vara så premium R2-bike.
Mina grejer behöver inte klappas, masseras, ha ett pepsamtal innan ni packar ner grejerna i en temperaturkontrollerad kväveatmosfär.
Skippa silkesvantarna, guldlådorna, mylarfiltarna.

Kasta ner skiten i en låda gjord av "papp" och ta en näve halvt komposterade löv som skydd.

SKICKA!!! :D

1677502645751.png

Beställde en Garmin 830 där det var billigast och tänkte dessutom att det vore intressant att se om Trade/Bike/Run/Whatever-INN-koncernen hade steppat upp nivån på sina leveranser.

En vecka senare har jag intrycket att så inte är fallet. Spanade in deras speditörs omdöme:

Tålamod är visst en dygd..

UPS ska leverera idag mellan 12:30 och 16:30, har de sagt. Så jag har jobbat hemifrån och haft uppsikt samt haft hjälp av min pälsbeklädda vän som ser och hör allt inom några 100 meter. Nu 5 minuter innan sluttiden uppdaterar de min försändelse "Kund ej tillgänglig vid UPS leverans." Använder UPS sig av någon härskarteknik? Är det mitt fel nu? Det finns ingen möjlighet att vår hund skulle ha missat det.

Tillbaka
Topp