Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Gamla vanliga Kanada.
Vi var tvugna att dra om den där man korsar Ridstigen.
Skickade in en liten edit så att bluppen finns med:
1677509854986.png

Hur är föret i GBG?
Upp högt på stenarna så kan man trycka till lite, men jo den är tajtare än önskat. Klippblock och träd gick inte att flytta på.
Kollade idag på plats, snyggt!
Det ser ju ut att vara en legit b-line om man håller höger istället, eller är det en cutline som skall bommas igen?

Och varför har ingen berättat att det har byggts typ en motorväg hela vägen upp till starten av Preacher’s?

Hur är föret i GBG?
Kanske old news för de som har cyklat Ägb genom vintern, men jag ser nu att flera stigar har raderats eller kortats ner för att ligga i linje med no-bike-zonen. Kan man anta att det som nu kvarstår är legit?

D4EC63CC-6029-475F-8BCA-1D0D3822BE4F.png

Hur är föret i GBG?
Kanske old news för de som har cyklat Ägb genom vintern, men jag ser nu att flera stigar har raderats eller kortats ner för att ligga i linje med no-bike-zonen. Kan man anta att det som nu kvarstår är legit?

Visa bilaga 610587
Ja, jag markerade de som ligger inom cykelförbudszonen som endast vandring i sommras när förbudet började gälla.

Hur är föret i GBG?
Blandat. Gosiga torra Mölndalsbarrmattor, undersköna Horsikahällar, ultralömsk svallis, surhål som döljer sig under islager, helt vanliga Årekärrssurhål, frusna bra surhål, torra spänger, blöta spänger och vidriga spänger med packad snö som frusit till is. Kyliga dalar i skuggan och underbara förvårsvarma skogsgläntor i söderläge. Dödskallevarning är motiverad, något Torrekullaförintande lär det inte bli på ett tag.

Bilagor

• 19D84F1B-8685-47D7-82AD-FE73CA746AB5.jpeg
    19D84F1B-8685-47D7-82AD-FE73CA746AB5.jpeg
    1.5 MB · Besök: 131
  • A606A578-647A-4010-A4FC-588BBF73EF50.jpeg
    A606A578-647A-4010-A4FC-588BBF73EF50.jpeg
    660.5 KB · Besök: 122
  • 163AD449-D21C-46C7-B894-5782BC564B1D.jpeg
    163AD449-D21C-46C7-B894-5782BC564B1D.jpeg
    1.9 MB · Besök: 140
  • 5C73ADEB-C972-4CE5-BE9C-AA3C4EFFEE67.jpeg
    5C73ADEB-C972-4CE5-BE9C-AA3C4EFFEE67.jpeg
    1.7 MB · Besök: 122
Hur är föret i GBG?
Blandat. Gosiga torra Mölndalsbarrmattor, undersköna Horsikahällar, ultralömsk svallis, surhål som döljer sig under islager, helt vanliga Årekärrssurhål, frusna bra surhål, torra spänger, blöta spänger och vidriga spänger med packad snö som frusit till is. Kyliga dalar i skuggan och underbara förvårsvarma skogsgläntor i söderläge. Dödskallevarning är motiverad, något Torrekullaförintande lär det inte bli på ett tag.
Har Torrekullaleden nånsin varit torr? Kanske under rekordsommaren 2018?

Hur är föret i GBG?
Har Torrekullaleden nånsin varit torr? Kanske under rekordsommaren 2018?
Den var djupfryst en gång, då var det bra. ?

Det finns ett parti nånstans i närheten av ”Gun Range” som har varit dåligt länge. En backe ned mot en dal där stigen är söndereroderad, i botten djupa pölar och stora och små trädstammar kors och tvärs som gör att man får klättra över. Annars hyfsad faktiskt då det var lite fruset i marken.

Hur är föret i GBG?
Kör du mycket i Sisjön/mölndal?

Hur är föret i GBG?
Någon som sett avverkningen av skog i Vättlefjäll? Fina spår efter traktorn.
Kanske det var en mijlömärkt traktor på el *host*
Inte sett, men det känns nog lite som det som skett i Änggården nu, med massa grusvägar kors och tvärs.. Jag känner mig helt klart mindre nödgad att "bevara naturen" där efter att ha upplevt det.

Hur är föret i GBG?
Inte sett, men det känns nog lite som det som skett i Änggården nu, med massa grusvägar kors och tvärs.. Jag känner mig helt klart mindre nödgad att "bevara naturen" där efter att ha upplevt det.
Oroa dig inte, det är autobahn dom bygger mitt i Änggården så att hästar ska rida i snigeltakt och Janne, 43, mitt i medellivskrisen ska känna sig som att han är "ute i naturen" medans han går på en motorväg.

Tillbaka
Topp