SIE
Aktiv medlem
Hur är föret i GBG?
Värst vad många Kanada det finns nu, bra uppmärkt. I synnerhet Kanada X som väl delvis hette "du glömde sparken" på Strava men märkligt nog saknades på TF.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Värst vad många Kanada det finns nu, bra uppmärkt. I synnerhet Kanada X som väl delvis hette "du glömde sparken" på Strava men märkligt nog saknades på TF.
Skickade in en liten edit så att bluppen finns med:Gamla vanliga Kanada.
Vi var tvugna att dra om den där man korsar Ridstigen.
Kollade idag på plats, snyggt!Upp högt på stenarna så kan man trycka till lite, men jo den är tajtare än önskat. Klippblock och träd gick inte att flytta på.
Får nog förklara lite tydligare vilken du menar. Höger om stenen mitt i kurvan? Eller den gamla stigen ovanför entrén?Kollade idag på plats, snyggt!
Det ser ju ut att vara en legit b-line om man håller höger istället, eller är det en cutline som skall bommas igen?
Gamla stigen - dvs rakt fram ist för vänster över stenen och in i bermen.Får nog förklara lite tydligare vilken du menar. Höger om stenen mitt i kurvan? Eller den gamla stigen ovanför entrén?
Okej! Ja den ska vara spärrad, syftet med omdragningen är att få ner farten i korsningen med ridstigen. Vi la ut en hel gran tvärs över men jag antar att folk har dragit undan den.Gamla stigen - dvs rakt fram ist för vänster över stenen och in i bermen.
Ja jag såg granarna, de låg mycket prydligt bredvid alternativ-vägen, så jag tänkte jag frågar någon som vet ?Okej! Ja den ska vara spärrad, syftet med omdragningen är att få ner farten i korsningen med ridstigen. Vi la ut en hel gran tvärs över men jag antar att folk har dragit undan den.
Ja, jag markerade de som ligger inom cykelförbudszonen som endast vandring i sommras när förbudet började gälla.Kanske old news för de som har cyklat Ägb genom vintern, men jag ser nu att flera stigar har raderats eller kortats ner för att ligga i linje med no-bike-zonen. Kan man anta att det som nu kvarstår är legit?
Visa bilaga 610587
Ok topp. Bra att Telegrafstigen inte strök med, så finns det ngt kul kvar på slutet när man skall exita österut.Ja, jag markerade de som ligger inom cykelförbudszonen som endast vandring i sommras när förbudet började gälla.
Testar igen tänker jag (sorry) men någon som har ”vägarna förbi” sthlm från GBG och har plats med en skön ram?Tänkte jag slänger ut en tråd här, någon som kör GBG-STHLM förhållandevis snart?
Har Torrekullaleden nånsin varit torr? Kanske under rekordsommaren 2018?Blandat. Gosiga torra Mölndalsbarrmattor, undersköna Horsikahällar, ultralömsk svallis, surhål som döljer sig under islager, helt vanliga Årekärrssurhål, frusna bra surhål, torra spänger, blöta spänger och vidriga spänger med packad snö som frusit till is. Kyliga dalar i skuggan och underbara förvårsvarma skogsgläntor i söderläge. Dödskallevarning är motiverad, något Torrekullaförintande lär det inte bli på ett tag.
Den var djupfryst en gång, då var det bra. ?Har Torrekullaleden nånsin varit torr? Kanske under rekordsommaren 2018?
"nya svängen på Kanada" kanske hade varit mer rätt. Jag får nog sätta upp ett tält och kolla när kidsen bränner förbi.Ny Kanada? Eller är det gamla vänstra efter inledande korta utförslöpan? Om det är vänstra så lär det gå att klippa den precis som innan, dvs över den nya stenen till höger sedan hålla vänster.
Kör du mycket i Sisjön/mölndal?Blandat. Gosiga torra Mölndalsbarrmattor, undersköna Horsikahällar, ultralömsk svallis, surhål som döljer sig under islager, helt vanliga Årekärrssurhål, frusna bra surhål, torra spänger, blöta spänger och vidriga spänger med packad snö som frusit till is. Kyliga dalar i skuggan och underbara förvårsvarma skogsgläntor i söderläge. Dödskallevarning är motiverad, något Torrekullaförintande lär det inte bli på ett tag.
Ja och nej, ? Jag cyklar inte mycket i skogen nuförtiden. Men jag cyklar mest i Sandsjöbacka och Mölnlycke/Mölndal. (EDIT uppdaterade lite på min urgamla profil så för senkomna besökare är kievYs fråga helt rimlig )Kör du mycket i Sisjön/mölndal?
Har stått ute och meckat med slanglöst på fetingen och fingrarna blev som isglassar med en gång ?Å kallt som fan om händerna förresten.
Blev bättre nere i skogen o lite längre fram på förmiddagen så du ska nog överleva.Har stått ute och meckat med slanglöst på fetingen och fingrarna blev som isglassar med en gång ?
Men det låter lovande, ska bara fika så blir det Änggården sen.
Cykelförbud uppe vid ljungheden och arboretet året runt.Bara så att man hänger med. Får man åka precis överallt i Ägb nu eller finns det fortfarande förbjudna områden?
Inte sett, men det känns nog lite som det som skett i Änggården nu, med massa grusvägar kors och tvärs.. Jag känner mig helt klart mindre nödgad att "bevara naturen" där efter att ha upplevt det.Någon som sett avverkningen av skog i Vättlefjäll? Fina spår efter traktorn.
Kanske det var en mijlömärkt traktor på el *host*
haha känner precis likadant, logiken är noll och resultatet ser ju mycket mindre naturligt ut än Vallåsen t.ex?Inte sett, men det känns nog lite som det som skett i Änggården nu, med massa grusvägar kors och tvärs.. Jag känner mig helt klart mindre nödgad att "bevara naturen" där efter att ha upplevt det.
Oroa dig inte, det är autobahn dom bygger mitt i Änggården så att hästar ska rida i snigeltakt och Janne, 43, mitt i medellivskrisen ska känna sig som att han är "ute i naturen" medans han går på en motorväg.Inte sett, men det känns nog lite som det som skett i Änggården nu, med massa grusvägar kors och tvärs.. Jag känner mig helt klart mindre nödgad att "bevara naturen" där efter att ha upplevt det.
43, hallå vafanOroa dig inte, det är autobahn dom bygger mitt i Änggården så att hästar ska rida i snigeltakt och Janne, 43, mitt i medellivskrisen ska känna sig som att han är "ute i naturen" medans han går på en motorväg.
Är det du och din fatbike som ligger bakom detta?
Kunde ju inte önskat sig något bättre! Blir HappySnowRide i Ruddalen imorrn ?Är det du och din fatbike som ligger bakom detta?
Föredrar nog föret från i söndags. :)Perfekt igår. Perfekt idag.
Visa bilaga 612096