Vinterrea på Bikester - vilken SID är det man ska ha?

Brukar stå mer exakt i service manual. Tror inte jag kollat det. Skulle gärna köpa en lätt 32mm gaffel på 120mm men allt är så tungt nu för tiden.

Vad jag förstått så kan man typ ha Max 2,3” bredd på däcken med Sid, om man nu tänkt ha lite bredare.
Sen har jag även förstått att det har varit en hel del problem med lösa bussningar i Sid-gafflarna, men vet inte om man bukt med det problemet?

Sid SL 32mm finns dessutom både med Rush-dämpare och Charger.

Nu har jag tittat lite mer på vilka SID som finns. Jag hade missat att det finns två linjer. SID och SID SL. Trodde att SL var på utgående.

Tittar jag på geometrin på min nuvarande pendlare (26") som jag sitter bra på och för över måtten till min kommande HT (29") så är det kanske inte helt fel med 100mm trots allt. Jag har inga planer på att köra bredare än 2,35". Och jag gillar att SID SL är lite nättare än SID.

Det skrivs lite om rea här i tråden.

Någon som har koll på vad en SID Select RL har kostat på rea?
Vad en SID SL Select har kostat på rea?

Det finns ju en rimlig nedre gräns men jag har inte riktigt koll på vad de reapriserna är.

SID SL är ju en lätt XC-gaffel på 100 mm. SID är mer åt downcountry-hållet och är på 120 mm o är 35 mm bred. Pike kan ju överlappa den senare, är tyngre men är mer robust vad det verkar.

SID SL är ju en lätt XC-gaffel på 100 mm. SID är mer åt downcountry-hållet och är på 120 mm o är 35 mm bred. Pike kan ju överlappa den senare, är tyngre men är mer robust vad det verkar.
Jo jag kom fram till det efter lite surfande. Jag kommer använda cykeln som en lätt XC-hoj, pending, bikepacking. Så en SID SL borde funka utmärkt.

Denna verkar vara den billigaste vad jag kunde hitta iaf med den kombo du efterfrågar?

Jag sålde precis en helt ny SID SL för några veckor sen, men den hade Rush-dämparen. Tror Chargern är att föredra.

Tillkommer svensk moms på bike-discount medan bike24 brukar defaulta in det. Ofta blir det samma i slutendan.
nu med valutan och kanske 10% på bikester får man kanske ändå kolla det.

Denna verkar vara den billigaste vad jag kunde hitta iaf med den kombo du efterfrågar?

Jag sålde precis en helt ny SID SL för några veckor sen, men den hade Rush-dämparen. Tror Chargern är att föredra.

Utan twistloc är 30 euro billigare, 473 Euro med svensk moms hos BD.

Jag vill ha utan remote.

Runt €450 för en SID SL Select då. Antar att det sällan blir mycket billigare än så?

Och begagnat bör egentligen vara minst 2000kr billigare om man skall väga in service, garanti osv. I alla fall om den är använd och inte bara avplockad.

Jo, jag vet men på bike24 brukar den lägga ut rätt pris direkt redan i google sök (tror jag) Så ibland tror man att bike24 är dyrarare men oftast är det fel

Men
Jo, jag vet men på bike24 brukar den lägga ut rätt pris direkt redan i google sök (tror jag) Så ibland tror man att bike24 är dyrarare men oftast är det fel
Min uppfattning är tvärt om, att priserna man ser på bike24 på google aldrig stämmer. Jag trodde att det berodde på prisjusteringar men det kanske är en momsgrej?

Men

Min uppfattning är tvärt om, att priserna man ser på bike24 på google aldrig stämmer. Jag trodde att det berodde på prisjusteringar men det kanske är en momsgrej?
Att det var rätt i google kanske var att ta i. Men Bike24 antingen ser eller kommer ihåg att jag ska ha svensk moms medan de andra defaultar till, antar jag, tysk.

Nu är det billigare på bikester med Raceday än RL. Vill man ha raceday eller det blir bara knas? Hade bestämt mig för en RL

Tillbaka
Topp