Trek Marlin eller cannondale trail 3

lisv85

Medlem
Ni som vet, vilken av dessa två har en lite mer upprätt körställning

Eller har ni andra alternativ så kom gärna med förslag, men helst inte dyrare.

Har besvär ibland med en öm ländrygg så sitter gärna lite mer upprätt, sedan cyklar jag mest och titta mig omkring men tänkte att det kanske blir roligare med en riktig cykel?

Ett tips kan vara att titta på en styrstam för nån hundring som lyfter upp styret ett par cm, vips så har du fler cyklar att välja på.
Jag har spånat runt lite och förstått att det kan hjälpa till, eller styre som är lite böjt och hjöt också,,?
Såg även en video på tuben från chain reaction där han cyklade en cube analog och hans första intryck var att den kändes väldigt upprätt, som om han skulle till affären,,??

Jag har den förra modellen av Trail och den är väldigt upprätt. Nya Trail finns i SE och SL version, SE kommer nog kännas mer upprätt då den har en 120 mm gaffel istället för 100 mm.

Tack för svaren,, efter lite youtube så kom cube analog med på listan och även Scott aspect som jag läste någon rekomendera i en annan tråd✌️

"Stack" är måttet du ska titta på i geometritabellen. Stack ger höjden av ovankant sturhuvudet jämfört med vevlagret, det är precis höjden du är ute efter.
A okej,,jag har mest kollat avståndet mellan sadeln och styret typ,,är en jäkla massa olika siffror i de där tabellerna för geometrin.

Tillbaka
Topp