[Artikel] Missa inte: Cykeltestarhelg med Happyride i Hellas, 13-14 maj

Redaktionen

Medlem
Cykeltesthelg_med_Happyride-2000x960.jpg

Boka in helgen 13-14 maj för Cykeltestarhelg med Happyride i Hellas i Stockholm tillsammans med branschens bästa varumärken.

Läs hela artikeln:

låter intressant men hur går det till? Bokar man en cykel?
Vi kommer att ha ett bokningssystem där man kan boka vissa cyklar men man kommer även kunna testa drop-in på plats. Men vill man vara helt säkert att få testa en speceifik modell och storlek så är det smart att boka innan. Vi kommer att släppa vilka modeller och bokningssystemet om någon vecka.

Hur mycket av schemat kan en som inte har egen cykel men är bike-curious delta i? Är intresserad av att testa och jämföra cyklarna i sin rätta miljö och få en bra bild av vad som passar mig bäst. Kommer endast cykeltesten-/demon vara intressanta då eller finns det möjlighet att också använda några av cyklarna på happyrides och guidade stigcykelturer?

Hur mycket av schemat kan en som inte har egen cykel men är bike-curious delta i? Är intresserad av att testa och jämföra cyklarna i sin rätta miljö och få en bra bild av vad som passar mig bäst. Kommer endast cykeltesten-/demon vara intressanta då eller finns det möjlighet att också använda några av cyklarna på happyrides och guidade stigcykelturer?
Det låter som eventet passar dig perfekt, ett av huvudsyftena är att få möjlighet att testa olika cyklar för att se vilken som passar bäst på riktigt! Jag vet, lite annorlunda mot internetcyklingen som inte heller ska underskattas ;)
På lördagen så är det möjligt att boka upp 45 min pass med olika cyklar (eller drop-in). Håll utkik här på Happy, vi släpper inom kort vilka modeller som kommer att finnas på plats. På söndagen är det ingen utställning utan då är det olika gruppcyklingar/Happyrides, så då är det alltså egen cykel som gäller. Så sikta främst in dig på lördagen, men räkna med mycket folk och skönt häng kring Mountainbikeskolan även under söndagen hur som helst. Hoppas vi ses!

FRE05782-2000x960.jpg

Sex cykelmärken och två av Sveriges största cykelstjärnor är klara för test under Happyrides cykeltestarhelg, 13-14 maj.

Läs hela artikeln:

Vi kommer att ha ett bokningssystem där man kan boka vissa cyklar men man kommer även kunna testa drop-in på plats. Men vill man vara helt säkert att få testa en speceifik modell och storlek så är det smart att boka innan. Vi kommer att släppa vilka modeller och bokningssystemet om någon vecka.
Har det släppts än?

Cykeltestarhelg_bokning-2000x960.jpg

Här kan du boka clinics och guidade cyklingar under Cykeltestarhelg med Happyride, 13-14 maj, 2023.

Klicka vidare till:

Vad innebär clinic? Någon slags kurs? Är man garanterad hyrcykel om man signar upp sig på en guidad tur?:)

Vad innebär clinic? Någon slags kurs? Är man garanterad hyrcykel om man signar upp sig på en guidad tur?:)

Också nyfiken på svaret på första frågan.
På sista frågan tror jag att svaret är nej. Man bokar cyklar på plats. Tar med dina löparskor ;)

Också nyfiken på svaret på första frågan.
På sista frågan tror jag att svaret är nej. Man bokar cyklar på plats. Tar med dina löparskor ;)
Våra clinics kommer vara turer ledda av duktiga cyklister, Robin Wallner och Oliwer Kangas, som ger en del tekniktips ihop med en massa inspiration och cykelpepp.

Ungefärlig duktighetsnivå på de guidade turerna med Oliwer/Robin? Hade varit superkul men jag är inte direkt på deras level ?

Hey,
Är det bara mountainbike eller kommer där finnas Gravel cykler att testa också?
Är jättesugan på en Canyon Grizl eller Grail...:-)

mvh.
Christoffer

Förstår jag det rätt att om man inte har egen cykel utan endast kommer för att få testa cyklar så bör man inte boka några guidade turer?

Hey Azur,
Båda och.. :-)
Korrekt! - Jag har ingen cykel just nu, men jag tänker inte ta med på guidningar eller tur.

Jag är på jakt efter en ny cykel.. Och jag söker en Gravelcykel!
Efter som Canyon inte har cykler i butik - är jag jätte nyfiken på om de har med Grizl och Grial till "test av produkter" då jag tänker att köpen en sån.

Jag är på jakt efter en ny cykel.. Och jag söker en Gravelcykel!
Efter som Canyon inte har cykler i butik - är jag jätte nyfiken på om de har med Grizl och Grial till "test av produkter" då jag tänker att köpen en sån.
Jag kollar med Anders på Canyon vad han tänker ha med sig för cyklar.

Du kan inte räkna med att det finns en cykel att testa just då tyvärr.
Så när exakt kan man räkna med att det finns cyklar att testa? ? Enligt schemat är det olika guidade turer i princip hela dagen. Eller menar du att om jag är intresserad av Canyon så ska jag komma under en tid då just Canyon inte har en guidad tur?

Så när exakt kan man räkna med att det finns cyklar att testa? ? Enligt schemat är det olika guidade turer i princip hela dagen. Eller menar du att om jag är intresserad av Canyon så ska jag komma under en tid då just Canyon inte har en guidad tur?
Cykeltestet är mellan 10-19 så då finns det cyklar att testa, i mån av tillgång förstås. Clinics och guidade turer har inget med cykeltestet att göra, det är "bara" åkare från märket som håller i dom. Märkena själva får givetvis avgöra själva men eftersom alla clinics och turer är nästan två timmar långa kommer cyklarna vara borta lite väl länge för att så många som möjligt ska hinna testa en hoj. Vi kan tänka oss att leverantörerna helst ser att man tar en kortare tur en så om man testar en hoj, typ 30 min till max en timme.

Canyon

MTB

Strive M Underdog
Spectral S, M, L (CF8, CFR, CF9, CF8 K.I.S)
Spectral 125 M, XL
Nya Neuron M
Lux Trail

E-MTB
Spectral:ON S, M, L
Neuron:ON S, M, L
Grand Canyon:ON S, M

Gravel
Grizl S, L, XL

Senast ändrad:
Här är en preliminär lista från Canyon om vad dom tänker ha med sig:

MTB
Strive M Underdog
Spectral S, M, L (CF8, CFR, CF9, CF8 K.I.S)
Spectral 125 M, XL
Nya Neuron M
Lux Trail

E-MTB
Spectral:ON S, M, L
Neuron:ON S, M, L
Grand Canyon:ON S, M

Gravel
Grizl S, L, XL
Tack! Synd att de inte verkar få med några Grand Canyon MTB! Går det möjligtvis att få tag på motsvarande lista för Orbea?

Orbea kommer förhoppningsvis under dagen. Här är lista från Transition och Spawn så länge:

Transition
Spire M, L
Smuggler M, L
Spur M, L, XL
Sentinel S, M, L, XL
Repeater (elcykel) M, L

Spawn Cycles (barn/juniorcyklar)
Rokk 24’’, 27,5’’
Yoji 14’’, 16’’

Senast ändrad:
Poc har med sig lite olika prylar för test