Blockettråden 2

Blockettråden 2
Intresseklubben antecknar... Världsrekord i egocentrism glömdes bort att skrivas i annonsen.

Man har ju lite bragging rights med ett världsrekord, tycker jag!
Värre med han dom skröt om typ plats 12 i h30 på en BMC , därför var den snabb!
Samma tjomme med Oakley om ni minns.

Blockettråden 2
Var och kollade på en cykel idag som hade ett par fälgbromsade Roval hjul. Är det något här (@kakan_polen2) som kan säga om de är legitima eller kinakol? På fälgen stod det Roval CLX 64 Windtunneltested etc . Såg hyfsat seriöst ut på fälgen, men själva navet kände jag inte igen. Någon som vet?

Nu är cyklen tillbaka på K&S, men med andra hjul. Har någon köpt den bara för fina hjulen?

Blockettråden 2
Nu är cyklen tillbaka på K&S, men med andra hjul. Har någon köpt den bara för fina hjulen?
Såg den också igår och skickade ett meddelande till honom om hjulen. Han säger att han inte fick veta att de var kopior av förra säljaren och nu är han lite orolig över att han inte ska kunna cykla på dem.

Hemskt med tanke på att jag uttryckligen sa till killen att de sannolikt var kopior och så gick han och försökte lura nästa välmenande intressent. Han borde bannas från forumet om du frågar mig.

Den nya säljaren har däremot varit korrekt nog att sätta på riktiga hjul och serva drivlinan som tidigare var soppslut , innan han la upp den på försäljning.

Blockettråden 2
Screenshot_2023-04-21-11-22-35-53_3beb12986adadeba7a106b3ce80f5d56.jpg
Screenshot_2023-04-21-11-22-52-19_3beb12986adadeba7a106b3ce80f5d56.jpg

Blockettråden 2
Den här dagen ser ut att bli fenomenal.
Är någon sugen på en Merida One-Forty 7-700 All-mountain från 2016 för 40.000 kr? Den kostade trots allt 36.000 kr helt ny ?????????????

Bilagor

• Screenshot_20230421-183719_Facebook.jpg
    Screenshot_20230421-183719_Facebook.jpg
    303.4 KB · Besök: 109
  • Screenshot_20230421-183746_Facebook.jpg
    Screenshot_20230421-183746_Facebook.jpg
    216.8 KB · Besök: 105
Blockettråden 2
Är det den som brukar reas för 11 så för du ändå en 1000ing avdrag. Nice.

(Fast ät det verkligen en spricka som lossar styrlagret? Pillar sprickan loss stammen?)
Haha, anade att jag skulle hamna här. Sprickan verkar göra att styrröret inte kan hålla emot på samma sätt när styrstammen tajtas åt. Så då antar jag att styrstammen rör sig lite om det blir för brötigt.

Blockettråden 2
Haha, anade att jag skulle hamna här. Sprickan verkar göra att styrröret inte kan hålla emot på samma sätt när styrstammen tajtas åt. Så då antar jag att styrstammen rör sig lite om det blir för brötigt.
Nu är ju annonsen borttagen men förvånande om någon köpt den till i närheten av begärt pris? Om det går att reklamera, varför inte göra det och sälja en säker cykel? Spricka i styrröret kan ju gå riktigt illa. Jag skulle inte våga cykla på en cykel som har det här problemet oavsett underlag.

Inte säkert att en innehavare av begagnad vara har så lätt med reklamation. Men bra att du är ärlig om saken iaf, vissa hade kanske försökt sälja den utan att berätta om sprickan.

Blockettråden 2
Nu är ju annonsen borttagen men förvånande om någon köpt den till i närheten av begärt pris? Om det går att reklamera, varför inte göra det och sälja en säker cykel? Spricka i styrröret kan ju gå riktigt illa. Jag skulle inte våga cykla på en cykel som har det här problemet oavsett underlag.

Inte säkert att en innehavare av begagnad vara har så lätt med reklamation. Men bra att du är ärlig om saken iaf, vissa hade kanske försökt sälja den utan att berätta om sprickan.
Det är det jag har insett, jag tog bort annonsen för att lösa det själv istället. Sen får jag försöka igen. Blir nog bäst så

Blockettråden 2
En snabb trådarkeologi ger ju dessutom lite mer info om skadan. Ursprungsinlägget är redigerat men du hann ju bli citerad gällande att det faktiskt var du själv som dragit åt för hårt.

F77EEB35-0788-4E20-AA16-8547732FF018.png

Mao är reklamation/garanti uteslutet. Snyggt att du anger i annonsen att röret är sprucket, men det mest korrekta är att sälja cykeln utan framgaffeln. Jag har svårt att se något mer vitalt än att styret stannar kvar på cykeln, och hade aldrig någonsin vågat cykla med en sådan skada.

Nu hann du ju svara innan jag skrev klart detta inlägg. Snyggt att du tar ansvar!?

Tillbaka
Topp