Roval Terra C repa

Milpil

Medlem
Roval Terra C repa
Hej!

Jag köpte nyligen ett par Roval Terra C, och till mitt förtret upptäckte jag en mindre repa på dem (se bild nedan). Den verkar ytterst ytlig, och ingen annan skada syns. Ni som har koll på kolfiberhjul, är detta något att oroa sig för eller bör jag skicka tillbaka det?

Anledningen att jag frågar är att jag har fått dem till ett väldigt bra pris, annars hade jag självfallet skickat tillbaka dem oavsett.

Mvh
Milpil

Bilagor

• IMG_1496.jpeg
    IMG_1496.jpeg
    1,010.3 KB · Besök: 105
  • IMG_1495.jpeg
    IMG_1495.jpeg
    1.1 MB · Besök: 107
Roval Terra C repa
Om du inte fick dem billigt pga repa, då kan du reklamera om du vill.
Repan behöver du inte oroa dig för. Beställ ett nytt klistermärke och sätt det över repan.
Jo såklart, men har begärt ytterligare prisavdrag pga repan, och hur de ser ut spelar inte särskilt stor roll men jag vill ju inte ha dem om det äventyrar säkerheten. Ska se hur mkt jag får i avdrag :)

Roval Terra C repa
Fick 5% i ersättning för en skrynklig dekal på ett par hjul. Beställde en ny dekal och lite andra prylar för det. Då vad det ingen repa inblandat.

Roval Terra C repa
Utifrån bilden ser det ut som en ytliga repa, nästintill ett gnuggmärke. Det får man efter en runda på grus ändå :)

Låter som en ett bra köp utifrån priset, givet att det bara är detta lilla kosmetiska.

Roval Terra C repa
Om du oroar dig kring hållfastheten pga. en liten repa ska du nog fundera på att köpa aluhjul istället så tar jag dem där av dig för ditt inköpspris minus 2500 för repan ;-)
Meddela butiken, se vad de säger, kör och ha skoj. Repor får man räkna med. Sen OM det mot förmodan skulle bli något fel på hjulen så har du oavsett garantin.

Tillbaka
Topp