[Artikel] Missa inte: Cykeltestarhelg med Happyride i Hellas, 13-14 maj

TL_Happyride_Cykeltestarhelg_8012-2000x960.jpg

Tidernas första Cykeltestarhelg med Happyride bjöd på perfekt väder, torra stigar, massor med glada cyklister och skön stämning.

Läs hela artikeln:

TL_Happyride_Cykeltestarhelg_8012-2000x960.jpg

Tidernas första Cykeltestarhelg med Happyride bjöd på perfekt väder, torra stigar, massor med glada cyklister och skön stämning.

Läs hela artikeln:

Vilken fina bilden och vilken fin helg!

Hittade en bild av mig själva på glassbacken där fotografen lyckade att fånga mig i en bra hållning, tack! Enda besvikelse var att Aron inte hade glass med sig för dom som klarade glassbacken utan fotnedsättning ;)

Vilken fina bilden och vilken fin helg!

Hittade en bild av mig själva på glassbacken där fotografen lyckade att fånga mig i en bra hållning, tack! Enda besvikelse var att Aron inte hade glass med sig för dom som klarade glassbacken utan fotnedsättning ;)
Ah, det är för att det inte bjudits på glass som jag nästan aldrig kommer upp för den branten på hundbenet!

Ah, det är för att det inte bjudits på glass som jag nästan aldrig kommer upp för den branten på hundbenet!

Hmm, nästan alla barn klarade det utan glass när jag led brangruppen längs glassbacken (de flesta pappor behövde dock flera försök).

EDIT: inser nu att det kanske är för att barn har tränat några gånger med glass efteråt ...

Ja, det kommer bli dyrt för mig med provcyklingen, det är en sak som är säkert.. :)

Jag höll mig aktivt borta för att slippa köpa ny cykel. ?

Ja, jag har knappt cyklat på någon modernare FS än den Commencal Meta 55 Team jag cyklade Trans Provence på 2011, och innan dess en Scott Ransom, sen har jag bara kört helstelt och hardtail. Nu börjar jag bli så gammal och stel att det kanske kan få vara godkänt med en heldämpad igen.

Ja, jag har knappt cyklat på någon modernare FS än den Commencal Meta 55 Team jag cyklade Trans Provence på 2011, och innan dess en Scott Ransom, sen har jag bara kört helstelt och hardtail. Nu börjar jag bli så gammal och stel att det kanske kan få vara godkänt med en heldämpad igen.

Har du provat heldämpad på helgen?

Jag provade inte för att jag också tycker mest om att köra helstel och jag fortfarande överlever gruppcykling på min stig-HT. Men kanske borde jag ha provat en modern FS ...

Har du provat heldämpad på helgen?

Ja, precis!

Jag provade inte för att jag också tycker mest om att köra helstel och jag fortfarande överlever gruppcykling på min stig-HT. Men kanske borde jag ha provat en modern FS ...

Du är smartare än mig helt enkelt. Nackdelen med en heldämpad är mest att man behöver åka så himla mycket fortare eller köra i stökigare stök för att det ska bli utmanande. Egentligen är min helstela med mekaniska skivbromsar perfekt, det finns inte mycket som kan strula på den!

Största utmaningen är ju att få plats med alla cyklar. Det blir nog hardtailen som ryker.

Och utvecklingen går verkligen framåt, jag köpte en retro Alpinestars Cromega DX för ett par år sen från tidigt 90-tal och den var i det närmaste ocyklingsbar. Kort, superbrant HA, cantileverbromsar, listan är lång..

Himla kul med bilder från manual-träningen på clinic.

Vad Robin visar, vs hur man själv tydligen gör :p

DD Bikes have ended up on my wish list!
Hey Kent. Trying to chase down riders that rode a DD Wild Boar at the happyride demo day. I got some excellent feedback at the event and was wondering if you could review the bike. Here's a link. Going to start taking pre-orders for delivery in March 2024 and it would be cool if I had some reviews from riders... Here's a link mate...
cheers buddy ?

Tillbaka
Topp