Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag är hela 178 stabila cm men växer fof så väljer en L ramHur lång är du? Jag skulle nog tagit en dropper på 170 eller 200.
Okej, har 150mm på den jag har nu, och del ramen är M… Så det kanske öndå får bli en 170mm möjligen en 200 mm dropperJag är 183 men med korta ben och har en OneUp v2 210 mm. Det är overkill, men åtminstone 180 är najs.
200 är nog i längsta laget om du är 178, men 170 ??Okej, har 150mm på den jag har nu, och del ramen är M… Så det kanske öndå får bli en 170mm möjligen en 200 mm dropper
Lite möjliga missar här.Sådär, då var listan uppdaterad!?
Vet att jag fof kan skala ned på drivlinan men nu får de vara så!
EDIT: Vissa grejer stämmer ej priset så de diffar +-1000
Visa bilaga 626476
X1900 är XC hjul, Kika på M1900 istället. Dom passar den här typen av cykel bättre.
Följer inte star nut med Rockshox gafflar? Vill minnas att det följde med min Yari, men kan ha fel.Lite möjliga missar här.
1. Hjulen har Microspline. Det är enbart för 12 delat shimano (ej 11 eller 10).
2. PM adapter för gaffeln?
3. Star nut?
5. Klämma till sadelstolpe?
6. Vajer till dropper?
7. Stop för vajer (så de inte fransar).
Om du inte har så en avbitare för hölje. De är armerade så går ej att klippa med en vanlig tång.
Går fint att klippa med vanlig avbitartång. Tror trek skickar sadelstolpsklämma med ramen, men lite osäker om det.Lite möjliga missar här.
3. Star nut?
6. Vajer till dropper?
Om du inte har så en avbitare för hölje. De är armerade så går ej att klippa med en vanlig tång.
Det finns alltså inga hjul på slowbuild som är för en enduro/trail, med 10 speed?Jag gissar att beskrivningen av hjulen inte är uppdaterad. Slowbuild gör väl ingen x1900.
Har följt med iallafall de senaste jag köpt.Följer inte star nut med Rockshox gafflar? Vill minnas att det följde med min Yari, men kan ha fel.
Hjulen har 6-Bolt eller CL för bromsskivorna.Det finns alltså inga hjul på slowbuild som är för en enduro/trail, med 10 speed?
EDIT: Samt med IS fäste för bromsskivorna!

Inte min erfarenhet. Få ett snyggt clean snitt nästan omöjligt utan korrekt verktyg. Är inte mera än ett par hundra så anser det är en vettig garage investering.Går fint att klippa med vanlig avbitartång. Tror trek skickar sadelstolpsklämma med ramen, men lite osäker om det.
Allt går men det blir gärna trassligt. Värt med en biltematång som dessutom funkar ok för höljeInte min erfarenhet. Få ett snyggt clean snitt nästan omöjligt utan korrekt verktyg. Är inte mera än ett par hundra så anser det är en vettig garage investering.
Hjulen har 6-Bolt eller CL för bromsskivorna.
IS är standarden för montering av OK men nästan allt för PM idag (post mount) inom MTB.
Slowbuild har hjul för HG (10/11) om du väljer rätt hub.
Visa bilaga 626541
Den hade HG alternativ.
Tack ?Hjulen har 6-Bolt eller CL för bromsskivorna.
IS är standarden för montering av OK men nästan allt för PM idag (post mount) inom MTB.
Slowbuild har hjul för HG (10/11) om du väljer rätt hub.
Visa bilaga 626541
Den hade HG alternativ.
Om det fortsatt är en fuel ex ram ts tänker köpa så ingår 2, 3 och 5 med ramen. Även styrlager ingår. När knock block fortfarande var en trekgimmick ingick stem också.Lite möjliga missar här.
3. Star nut?
6. Vajer till dropper?
Inte pm adapter till gaffel?Om det fortsatt är en fuel ex ram ts tänker köpa så ingår 2, 3 och 5 med ramen. Även styrlager ingår.
Nej fasen jag tänkte på crownrace, kaffet har inte kickat in ännu ?Inte pm adapter till gaffel?
Ja starnut är med och ett gäng spacers. Ramen är väldigt oskyddad mot kabelskav så vill man ha fin lack så får man klistra på lite skydd.Om headset ingår så ingår starnut ofta i headset
Ser detta bättre ut?X1900 är XC hjul, Kika på M1900 istället. Dom passar den här typen av cykel bättre.
Ang. växelhandtaget; skippa modellen som heter Linkglide. Den är endast kompatibel med kassett och bakväxel som också heter Linkglide.
Newmen är imo fina prisvärda hjul, EG är ännu starkare och man kan blanda SLA fram och EG bak om man vill. Beror väl lite på vikt och var man avser cykla.Ser detta bättre ut?
Visa bilaga 626565
Newmen är imo fina prisvärda hjul, EG är ännu starkare och man kan blanda SLA fram och EG bak om man vill. Beror väl lite på vikt och var man avser cykla.
Jag cyklar på newmen advanced kolhjul till vardags och har SLA/EG som bröthjul.
Ja jag har har avverkat ett SL A bakhjul, men vet inte om någon annat har hållit bättre. Min lbs dömde ut fälgen som ej riktbar efter typ 4-5 gången jag var in, då beställde jag en ny EG fälg och bytte till. Men parkåka med lite slaglängd bak, och tung åkare är nog inte drömmen för en fälg ?.kan stämma in att Newmen SL A 30 funkar utmärkt som enduro hjul. Kör allt från stig till park med mina. Ekrar har en tendens att känga loss sig på bakhjulet men det är 5min jobb att fixa.
På min Spindrift har jag billigaste newmenhjulen, får se hur de håller ihop.
En kompis har dom och är nöjd, han är våldsam mot sina hjul men Hunt har hållit ihop.Hur står sig Hunts Trailwide mot SLA eller kanske EnduroWide som är närmare? De kör ju lite kampanjer nu…
Ja dom sitter stock på spindrift om man inte väljer till ett dyrare alt. Jag valde att avstå då jag redan har en extra uppsättning starkare hjul. Har för mig det kostade +395 eur att få SL A tex.Ah, intressant test! Så Evolution A.30 utan SL? Annan legering och lite tyngre.
Då får de bli EG bak och SLA framNewmen är imo fina prisvärda hjul, EG är ännu starkare och man kan blanda SLA fram och EG bak om man vill. Beror väl lite på vikt och var man avser cykla.
Jag cyklar på newmen advanced kolhjul till vardags och har SLA/EG som bröthjul.
Är inte trailwide väldigt tunga?Hur står sig Hunts Trailwide mot SLA eller kanske EnduroWide som är närmare? De kör ju lite kampanjer nu…
ca 1840gr väger mina v2 TrailWide iaf men framför allt så har de 72 poe…Är inte trailwide väldigt tunga?
Isf kan man likaväl köpa DT E1900 hjul.
Anledningen att köpa slowbuild är de har DT hub som är beprövade och tillförlitliga.
Snyggt. En sak dock är att det krävs special verktyg för att montera klingan.Visa bilaga 626659
Jag tog mig friheten att plocka ihop ett kit med komplett drivlina, bromsar och hjul så minimerar du risken att få prylar som inte lirar med varandra.
Finns självklart finare grejer, men priset/vikten/prestandan är svårslaget.
Park tools egna verktyg är ibland värre än en vanlig avbitartång.Inte min erfarenhet. Få ett snyggt clean snitt nästan omöjligt utan korrekt verktyg. Är inte mera än ett par hundra så anser det är en vettig garage investering.
Man bör få den med vevpartiet. 99% säker på att jag fick med den med mitt M7100. Annars har jag ingen aning hur/var jag fick tag i den…Snyggt. En sak dock är att det krävs special verktyg för att montera klingan.
Dropper kommer nästan aldrig med vajer, hölje eller end cap, inte heller att glömma köpa dropperlever.Starnut brukar komma med head set. End cap kommer med nåt. Komplett dropper kommer nog med vajer, hölje o end cap. Klämma o axel med ram. Men man får kolla. Två ramar jag köpt har dessutom kommit m head set
De verkar ha slutat med det, jag fick inget med mitt M7120.Man bör få den med vevpartiet. 99% säker på att jag fick med den med mitt M7100
Nästan aldrig vet jag inte. Brand-x kommer med allt detta och reglage.Dropper kommer nästan aldrig med vajer, hölje eller end cap, inte heller att glömma köpa dropperlever.
Nästan aldrig vet jag inte. Brand-x kommer med allt detta och reglage.
Tro fan att hölje inte ingår om inte reglage gör det....då kommer det vanligen med reglaget
Samma här.De verkar ha slutat med det, jag fick inget med mitt M7120.