Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad gick bakhjulet på? Kom smällen in action eller under transport?Fick köpa ett nytt bakhjul till min Biltema efter ca ett år. Tror det fått en smäll och verkstaden tyckte inte det gick att rikta. Annars går den bra varje dag. Växlarna är inte klockrena men funkar.
Då var cykeln parkerad i ett cykelställ, tror någon sparkat ner den. 1500 eller nåt, med däck och kassett. Som halva cykeln..Vad gick bakhjulet på? Kom smällen in action eller under transport?
Uff! Direkt från tillverkaren eller tredjeparts?Då var cykeln parkerad i ett cykelställ, tror någon sparkat ner den. 1500 eller nåt, med däck och kassett. Som halva cykeln..
Uff! Direkt från tillverkaren eller tredjeparts?
Ah! Ja, så behöver man se det. Ibland betalar man lite mer för bekvämligheten!Lämnade in hjulet för riktning och de sa det var det kasst så lät dem beställa att nytt. Hade säkert gått att hitta betydligt mycket billigare. När jag köpte cykeln var det ett test för att se om det här med fällbar cykel var användbart för mig. Så här ett år senare kan jag inte klara mig utan den så då är ett hjul för 1500 inte hela världen, typ så.
Exakt. Jag jobbar på att tänka så, det är inte riktigt min grundinställning annars :)Ah! Ja, så behöver man se det. Ibland betalar man lite mer för bekvämligheten!
Det kan man ju tycka.. Ser inte ihopfällbara speciellt ofta till vardags så tror inte beg.marknaden är speciellt stor.Dyker inte upp några spännande hopfällbara cyklar på köp och sälj. Finns en cykelloppis här som säljer biltemas gamla för 1500. Jag undrar om det är värt det.. Lite kostsamt för en gammal cykel som kostat strax under 3000...
En liten väska borde funka. Tror inte chaufförer/kontrollörer tittar så noga.Jag har hört det påstås att det bara är Brompton som är godkänd för att ta med på SL-bussar etc. Detta pga att det bara är Brompton som har kedjan inne i cykeln när den är ihopfälld.
Du kan ha rätt. Kanske värt att syna dessa riktigt noga och kolla på kedjan och däcken för att se hur väl använda de är.Det kan man ju tycka.. Ser inte ihopfällbara speciellt ofta till vardags så tror inte beg.marknaden är speciellt stor.
Jag har hört det påstås att det bara är Brompton som är godkänd för att ta med på SL-bussar etc. Detta pga att det bara är Brompton som har kedjan inne i cykeln när den är ihopfälld.
såg sådana regler längre tillbaka, kedjan inne i cykeln alternativt drivrem krävdes. med väska har det förstås aldrig funnits något problem.Jag har hört det påstås att det bara är Brompton som är godkänd för att ta med på SL-bussar etc. Detta pga att det bara är Brompton som har kedjan inne i cykeln när den är ihopfälld.
För pendling, minimera antal byten.men vad ska man ha dom till egentligen?
annars bara kränga på baktill på husbilen valfri cykel ett par tre stycken.
Looken skiter jag i, men för mig med ledbesvär hamnade benen i en riktigt konstig ställningMin Biltema har nog 7 växlar. Visst ser det muppigt ut men cyklade t.ex en sträcka på 7 km igår på 22 minuter på ganska kuperad grusväg. Kanske hade gått 2 minuter snabbare på en riktig cykel?
Ah synd. Det jag menade mest var att i vissa lägen är det lite skitsamma hur bra cykeln egentligen är.. i mitt fall igår kunde jag få skjuts ena vägen och då är en fällbar cykel jävla smidig jämfört med cykelställ och sånt. Ja kanske ett sidospår.Looken skiter jag i, men för mig med ledbesvär hamnade benen i en riktigt konstig ställning
Skulle vara jättesmidigt för mig. Men undrar hur mycket en längre sadelstolpe hade hjälpt :') håller utkik efter en billigare. 1800 för en beggad var lite välAh synd. Det jag menade mest var att i vissa lägen är det lite skitsamma hur bra cykeln egentligen är.. i mitt fall igår kunde jag få skjuts ena vägen och då är en fällbar cykel jävla smidig jämfört med cykelställ och sånt. Ja kanske ett sidospår.
Den fungerade utmärkt för min fold 100! Bara trädde den över cykeln, lätt som en plätt. Väskan som man kardborrar fast på cykeln är väldigt liten, men enkel att packa.Någon som har biltemas väska? Stretchar den något alls?
![]()
Transportväska, hopfällbar cykel
Passar hopfällbara cyklar med hjulstorlek 14–20 tum. Ficka för verktyg fram och avtagbar axelrem. Förvaringsväska med kardborrefäste för ram medföljer. Av kr...www.biltema.se
På mått står det 34cm i bredd. Min cykel blir 41cm i hopfällbart läge..
Kanske går att ha den öppen i västa fall eller sy på lite något?
Jag löste precis flaskfrågan genom att buntbanda fast en mjuk tubväska :DJag har Biltemas,kör oftast 3 km och max en mil så har inte sett något behov av flaskor t.ex. Har däremot funderat på pakethållare ibland.
Jag har inte vikterna i huvudet, men det finns riktigt lätta fälgar och hjul. Beroende på om du önskar kolfiber eller aluminiumfälgar i 451 eller 406 storlek.Vad är en rimlig vikt på ett hjul på 20 tum egentligen? Där borde jag kunna trimma en del, kanske.