TobbeLundberg
Medlem
Köpråd: Min första mtb. 29" hardtail
Hej
Jag letar efter min första mountainbike men skulle gärna ta lite köpråd :)
Jag vill mest ha den till konditionsträning på grusvägar, skogsvägar och stigar. Jag gillar när det blir tekniskt och brötigt, men har inte tillgång till så mycket sånt häromkring, så kommer absolut mest bli skogsvägar.
Jag vill också kunna hänga med grabben på hans cykelträning. Då blir det mer tekniskt och mer trail.
Cykelvasan är också något som lockar, så gärna något som funkar där.
Troligen inte, men heller inte omöjligt att jag vill hänga på cykelväskor och ett tält för en cykelsemester i fjällen.
Krav:
29" för att lättare ta mig över sten, rötter och annat skit
1x11 eller 1x12. Hatar att justera växlar. Känns skönt med en ska mindre som kan krångla
Luftdämpare fram. Det har grabben på sin. Pappa kan ju inte vara sämre än sonen :D
Max 12500kr (inkl pedaler)
Min LBS har bara. Hade den inte haft så ful färg hade jag köpt den direkt.
www.lapierrebikes.com
Har även kollat på Trek Marlin 8 gen 3 som jag kan få loss för 12500 trots det högre listpriset
Hittade denna i en annan tråd här på forumet
www.rosebikes.se
Någon mer cykel jag borde kolla på? Eller är jag helt fel ute med vilka cyklar jag kollar på utefter mina krav? Något bra/dåligt att säga om de jag har länkat?
Jag letar efter min första mountainbike men skulle gärna ta lite köpråd :)
Jag vill mest ha den till konditionsträning på grusvägar, skogsvägar och stigar. Jag gillar när det blir tekniskt och brötigt, men har inte tillgång till så mycket sånt häromkring, så kommer absolut mest bli skogsvägar.
Jag vill också kunna hänga med grabben på hans cykelträning. Då blir det mer tekniskt och mer trail.
Cykelvasan är också något som lockar, så gärna något som funkar där.
Troligen inte, men heller inte omöjligt att jag vill hänga på cykelväskor och ett tält för en cykelsemester i fjällen.
Krav:
29" för att lättare ta mig över sten, rötter och annat skit
1x11 eller 1x12. Hatar att justera växlar. Känns skönt med en ska mindre som kan krångla
Luftdämpare fram. Det har grabben på sin. Pappa kan ju inte vara sämre än sonen :D
Max 12500kr (inkl pedaler)
Min LBS har bara. Hade den inte haft så ful färg hade jag köpt den direkt.
Edge 7.9 | 2023 | Lapierre Bikes
The Lapierre Edge 7.9 is the perfect mountain bike for starters, featuring a front suspension for optimal riding comfort. Discover the full range online!
Har även kollat på Trek Marlin 8 gen 3 som jag kan få loss för 12500 trots det högre listpriset
Hittade denna i en annan tråd här på forumet
The ROSE COUNT SOLO 3 | Your Perfect Bike at the Best Price
The ROSE COUNT SOLO 3 – ROSE Bikes gets People on Bikes • Quality and Innovation Since 1907 • Online and Near You
Någon mer cykel jag borde kolla på? Eller är jag helt fel ute med vilka cyklar jag kollar på utefter mina krav? Något bra/dåligt att säga om de jag har länkat?