Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randonnée 400 km - Bålsta 2023-07-22
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
fixatDet verkar vara Gävlerundan som ligger uppe.
Inga pendeltåg Stockholm C-Bålsta mellan 1 juli - 14 augusti.Detta är ju 100års jubilumet på första 400km som acp arrangerade. så en rykande färsk bana.
start i Bålsta.
kan vaera klokt att kolla att pendeltåg och sånt går
Nej, som jag skrev ovan - inga pendeltåg Stockholm C-Bålsta mellan 1 juli - 14 augusti.Det verkar som du kan ta pendeltåg till Jakobsberg. Då slipper du de tristaste två milen i början.
Men det är lite joxigt då du inte får ta cykeln genom Centralen, utan du får jonna upp till Odenplan först. Och ska du verkligen följa reglerna så måste du ta in den via Vanadisvägen.
Slippa tråkcyklingen och få in fler mil på fina vägar, antar jag?Varför dra iväg till Bålsta för start/mål?
SJ ser ut att stanna i Bålsta om man kommer från Örebro-hållet. Om man kan resa in från det hållet kan det vara värt att fundera på den möjligheten.Det verkar bara vara drygt 50km till Bålsta från centralen, det kan jag nog cykla med ryggsäck dagen innan men pendeltåg hade ju varit bekvämare.
precis, det är 7mil man kan lägga på roligare cykling än cykelbanor och rödljusSlippa tråkcyklingen och få in fler mil på fina vägar, antar jag?
du behöver inte komma till start om det inte passar ;)Varför dra iväg till Bålsta för start/mål?
Det är jag fullt medveten om. Hade jag tänkt starta hade det märkts.?du behöver inte komma till start om det inte passar ;)
räknar med att du cyklar alltså :)Det är jag fullt medveten om. Hade jag tänkt starta hade det märkts.?
om man bara har 500 meter från torget till riktig landsväg istället för 30-40 km så kanske man ska börja mula i sig av sur-strömmingen ;)Kan konstatera att mängden starter och startplatser i Stockholmstrakten har gjort stockholmsrandonnörerna bortklemade och lite gnälliga.
Grejen är väl att det inte är ovanligt att först ha 10 mil till torget …om man bara har 500 meter från torget till riktig landsväg istället för 30-40 km så kanske man ska börja mula i sig av sur-strömmingen ;)
Ooms svarade på det ovan.Vad är orsaken till att inte behålla Barkarby för start och mål?
Bara en stilla undran.
Det är ju en av anledningarna att inte bo i stor-Sthlm! Just att slippa transportcykling, utan relativt snabbt vara ute på fina landsvägar åt alla väderstreck!om man bara har 500 meter från torget till riktig landsväg istället för 30-40 km så kanske man ska börja mula i sig av sur-strömmingen ;)
Om man inte bor vid kusten då.Det är ju en av anledningarna att inte bo i stor-Sthlm! Just att slippa transportcykling, utan relativt snabbt vara ute på fina landsvägar åt alla väderstreck!
Men det gör man ju inte! Då bara blåser det ju!Om man inte bor vid kusten då.
Jag är på din sida här, men har hört att det bor folk i typ Hudiksvall och Gävle. Svårt att cykla österut där.Men det gör man ju inte! Då bara blåser det ju!
Ännu värre, sägs att det bor folk i Söderhamn också.Jag är på din sida här, men har hört att det bor folk i typ Hudiksvall och Gävle. Svårt att cykla österut där.
Vissa saker skojar man inte om.Ännu värre, sägs att det bor folk i Söderhamn också.
(Skojar bara, kommer själv ursprungligen därifrån ;-).)
Vid vilken station har du tänkt att kliva av Mälartåget? Jag tror nämligen inte att man får kliva av med cykel på Sthlm C. Man får ta med cykel på Pendeltågen i Sthlm, men inte kliva av/på på Sthlm C och några stationer till, dessutom är jag osäker på om pendeln går hela vägen till Bålsta nu under Juli pga banarbeten. Pendeltåg kan du kolla upp på https://sl.seMin plan är att ta Mälartåg från Norrköping på fredagen, cykla till Bålsta och övernatta.
Jag har tänkt kliva av på Centralstationen, det har jag gjort tidigare och gått ut via Klarabergsviadukten eller vad det heter. Då stannade i alla fall Mälartåg vid de spår som låg så till att det bara var en trappa så var man ute. Pendeltågen går inte alls ut till Jakobsberg på grund av spårarbete och då kör SL inte mellan Jakobsberg och Bålsta heller på grund av personalbrist.Vid vilken station har du tänkt att kliva av Mälartåget? Jag tror nämligen inte att man får kliva av med cykel på Sthlm C. Man får ta med cykel på Pendeltågen i Sthlm, men inte kliva av/på på Sthlm C och några stationer till, dessutom är jag osäker på om pendeln går hela vägen till Bålsta nu under Juli pga banarbeten. Pendeltåg kan du kolla upp på https://sl.se