Berk
Aktiv medlem
[OT] Stora skänkes-tråden
Breakless fixie-trike-laster!
Du glömmer helstel, som är het nuförtiden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Breakless fixie-trike-laster!
Är det kolfiberhjul?
Finns dessa kvar? I så fall gör jag gärna ett nytt försök att plocka upp dem när jag kommer till stan i slutet av februari.Skänker en nec u300x proj. Funkade fint när den lades i kartongen men nu hittar jag ingen strömkabel så kan ej testa den.
Visa bilaga 593331
Även en wharfedale centerhögtalare
Visa bilaga 593332
Allt finns i Gbg och skickas ej.
Den här står fortfarande ivägen. Rädda mig!Puff. Rädda mig från mitt kaos ?
Finns också en 50-garderob från Ikea. komplett med fyra hyllplan, alla delar med samma färg som dörren på bild.
Visa bilaga 560964
2 st RAM-minnen. Se etiketten på bilden för mer info.
Kan inte svara på om de passar din dator eller ej.
Visa bilaga 607928
Apple iPhone 5S.
Visa bilaga 613985
Full funktion, dåligt batteri. Ingen idé att försöka använda den utan att först byta batteri i enheten.
Går att använda som vanligt om du har laddaren inkopplad till den hela tiden.
Skyddshölje följer med, ingenting annat.
Om den skall skickas så står mottagaren för frakten.
Man får göra som man vill med den. Kanske ha den som en slags GPS-sändare i bilen eller husvagnen kanske? Eller som typ wifirouter i husvagnen med ständigt inkopplad laddning. Nytt batteri kostar 110 SEK på eBay vad jag sett.
Är den kompatibel med batteri från apple-6:an?Apple iPhone 5S.
Visa bilaga 613985
Full funktion, dåligt batteri. Ingen idé att försöka använda den utan att först byta batteri i enheten.
Går att använda som vanligt om du har laddaren inkopplad till den hela tiden.
Skyddshölje följer med, ingenting annat.
Om den skall skickas så står mottagaren för frakten.
Kan skicka med ytterligare ett fodral till telefonen ser jag nu.
Visa bilaga 614036
Inte den blekaste.Är den kompatibel med batteri från apple-6:an?
Bump.Dator-chassi skänkes. Enklare modell enligt de som kan och vet. Men det är svart.
Finns i Hammarby Sjöstad. Transport till Öland/Kalmar kan ordnas senare i vår vid otvetydigt intresse.
Går till de sälla elektronikåtervinningsmarkerna relativt snart om ingen förbarmar sig.
Bump.Även detta finns för upphämtning i Hammarby Sjöstad.
Moderkortet passar ej i chassit här ovanför.
Det skulle kanske kunna vara lösningen på uppvärmningen i cykelskruvarrummet som planeras i anslutning till garaget. ?Jag har en stor radiator för vattenburen värme som känns tokigt att slänga. Den är fint skick med fästen nya i kartong. Purmo Compact modell C11-5026, den är 50 cm hög och 260 cm bred så rejält stor. Ny kostar <4000 kr. Behöver kompletteras med koppel och termostat sen är det bara att koppla in.
@IM det borde vara något för ditt husbygge :)
Jag kikar lite i kalendern så planerar vi in något passande. ?Bara komma förbi när det passar. Har plats i garaget över sommaren så egentligen ingen panik.
Jag kommer vara i Sthlm någon dag eller två kring den 11/7. Kanske kan det vara läge att titta förbi dig då?Är bara tacksam för att jag slipper slänga det! Det finns friskluftsintag som tillbehör där man tar friskluft under fönstret över elementet (om sådant finns) som sedan förvärms genom elementet.
Jag gick häromdagen och klurade på om just det där inte är precis vad jag behöver att lägga under trummorna. ? Är det Gråbo som gäller för upphämtning? Måhända blir det lite långt.Pusselmatta ca:5.8m² bortskänkes mot upphämtning.
Är det Gråbo som gäller för upphämtning?
Jag skänkte min S-VHS ET spelare till den lokala Secondhand välgörenhetsbutiken, efter att den hade legat oanvänd i kartongen i över 5 år och jag skulle flytta igen. Hoppas att ngn blev glad.Undrar just var min gamla högklassiga VHS tog vägen... ?
Slängde en liknade vid flytt, knappt använd. Inte en tanke på att göra som du tyvärr.Jag skänkte min S-VHS ET spelare till den lokala Secondhand välgörenhetsbutiken, efter att den hade legat oanvänd i kartongen i över 5 år och jag skulle flytta igen. Hoppas att ngn blev glad.
Man älskar ju sådana här standardtrixJag skänkte min S-VHS ET spelare till den lokala Secondhand välgörenhetsbutiken, efter att den hade legat oanvänd i kartongen i över 5 år och jag skulle flytta igen. Hoppas att ngn blev glad.
Om jag kommer ihåg rätt så här många år senare hade JVC patentet på VHS och för att få behålla det var de tvungna att förnya funktionen efter några år, därför kom först S-VHS och sedan S-VHS ETMan älskar ju sådana här standardtrix
Så kul att se hur ingenjörer klurat och fixat bara för att få det att lira på alla håll.
Synd att Orginal svhs inte byggdes så.
Om jag kommer ihåg rätt så här många år senare hade JVC patentet på VHS och för att få behålla det var de tvungna att förnya funktionen efter några år, därför kom först S-VHS och sedan S-VHS ET
Alltså mer affärsmässiga beslut än ingenjörsmässiga
Jag använde min S-VHS ET-spelar bara ett par år innan det blev en hårddiskinspelare, men VHS var på nedgång redan då. S-VHS användes väl mest för kameror och så många vanliga VHS-band tillverkades därför inte längre även om det såldes sådana kassetter en hel del billigare än de dyra S-VHS-kassetterna. Jag köpte därför vanliga VHS-kassetter (TDK/Maxell?) och borrade "S-VHS hålet" i dem och det gick riktigt bra att spela in/upp i riktigt bra S-VHS kvalité, tex text-TV ngt som inte funkade på vanlig VHS.
Men allt detta var förstås vanlig SD TV, år innan HD TV började sändas.
Det var ett enkelt sätt att kolla upplösningen på inspelningen eftersom text-tv krävde högre upplösning än gamla tiders SD TV, ffa enklare än att försöka hitta en utsändning av testbild.Varför vill man spela in text-tv?????