Köpråd heldämpad hoj

Jess13

Medlem
Köpråd heldämpad hoj
Hej
Jag har en ht men vill nu uppgradera till en heldämpad hoj. Jag kör mest stig men vill även att den nya hojen ska klara av lättare dh leder. Jag kör ej stora drops eller svarta jäkligt stökiga leder.
Har kollat på kona process 134, är det en hoj som Skulle passa tror ni?

Köpråd heldämpad hoj
Det beror lite på budget men jag hade nog främst kollat på nya Canyon Neuron, MB31 Discovery eller Orbea Occam H30. Alla tre är väldigt mycket cykel för pengarna, mer än Kona Process. Personligen så hade jag gått för MB31:an.

(finns även neuron 5 men jag tycker 6:an är bättre för pengarna)

Köpråd heldämpad hoj
Hade nog satsat på spectral om du också vill cykla utför. Al 5 är ju mycket hoj för pengarna med Deore och Fox 36. Annars ser ju FW varianten med Öhlins dämpare rätt smutt ut. Prioriterars mer trailcykling kan kanske Spectral 125 vara ett alternativ. Men du kommer garanterat uppskatta mer slag i bak om du också ska köra park och enduro.

Köpråd heldämpad hoj
Denna hade dock varit bra, gäller bara att få storleken rätt. 450mm reach på M så typ max 175cm längd så skulle det funka.
Ja den har jag kollat på. En dum fråga, dropper post med remote va menas med detta? Är det att man har en spak vid handtaget eller?

Köpråd heldämpad hoj
Det var nog jag som köpte Konan precis före dig till min tjej. Men hon har just köpt en Vitus som inte heller är levererad. När jag kollat lite mer kan det hända att hon är i längsta laget för M, så vi bestämmer oss nog i morgon för vilken. PM:a mig om du vill ha den i så fall…

Köpråd heldämpad hoj
Det var nog jag som köpte Konan precis före dig till min tjej. Men hon har just köpt en Vitus som inte heller är levererad. När jag kollat lite mer kan det hända att hon är i längsta laget för M, så vi bestämmer oss nog i morgon för vilken. PM:a mig om du vill ha den i så fall…
Hehe aha ok. Ja är osäker på 29 däcken, vill helst ha 27.5 men det är ett fynd. Men om ni avbokar dyker den väl upp på sidan igen el menar du köpa den av dig

Köpråd heldämpad hoj

Köpråd heldämpad hoj
Jag har haft både Escarpe, Neuron och Occam och rankar dem i den ordningen. Neuron är rätt vanlig så den borde gå att hitta beg med ok utrustning för dina pengar.

Köpråd heldämpad hoj
Har inte benkoll, köpte ramen förra året så det borde det vara. Alla nämnda cyklar är ju toppen men Escarpe var bäst uppför imho, jag är ingen expert men den känns trampeffektiv. Flip chip för den som vill justera, jag har den low and long men tror jag får det bästa av båda världar om jag höjer den och får in gaffeln en smula.

Köpråd heldämpad hoj
Har inte benkoll, köpte ramen förra året så det borde det vara. Alla nämnda cyklar är ju toppen men Escarpe var bäst uppför imho, jag är ingen expert men den känns trampeffektiv. Flip chip för den som vill justera, jag har den low and long men tror jag får det bästa av båda världar om jag höjer den och får in gaffeln en smula.
Om jag minns rätt stämmer det bra med reviews. Sen kanske iofs nya neuron kom senare men escarpe ska kanske jämföras med spectral?

Köpråd heldämpad hoj
Kan ju slå ett slag för radon - bike-discount kör en rajd nu med massa rabatt. Köpte själv en för en månad sen och är nöjd.
Leveranstid ca. 2v från att jag klickade på köpknappen.

Köpråd heldämpad hoj
Jag avbokade faktiskt Cube:n igår.
I värsta fall är den redan skickad och då dyker den nog inte upp förrän i nästa vecka.
Om du vill ha den rekommenderar jag att du slår på notiser när den blir tillgänglig igen!

Tillbaka
Topp