mzi
Aktiv medlem
Visa din Rapha (och lite nyheter...)
Inte enligt sig själva, men det kanske inte betyder så mycket:
support.rapha.cc
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För min förra order (januari) börjades spårningen i Nederländerna med DPD.Jag fick dispatch note från Rapha igår, gällande min order från i fredags. Leverans är bokad via Deutsche Post, har de lager utanför UK nu kanske?
Jag fick dispatch note från Rapha igår, gällande min order från i fredags. Leverans är bokad via Deutsche Post, har de lager utanför UK nu kanske?
Alla som köper Rapha men som inte skriver i tråden kanske? Det är mest negativa saker som kommer fram i sådana här ärenden tror jag.Rapha anger 5-7dagars leveranstid att det kan ta 2-4 veckor känns inget vidare. Någon som har beställt i närtid och har fått hem grejerna inom ”rimlig” tid?
Sist jag tog emot en leverans från dem var för någon månad sedan, då tog det drygt en vecka har jag för mig.Rapha anger 5-7dagars leveranstid att det kan ta 2-4 veckor känns inget vidare. Någon som har beställt i närtid och har fått hem grejerna inom ”rimlig” tid?
cykelfiket.se
Snyggt! Är bibsen värda priset?Visa bilaga 638453
Javisst finfint! Köpte även en Explore Bar bag.
Rapha är ofta värda sitt pris ..tyvärr är det ofta högt prisSnyggt! Är bibsen värda priset?
Har bara packat upp grejerna, återkommer när jag vet. Efter alla år med dyra cyklar och billiga kläder är det här som sagt de första "premium" kittet jag köpt, håller tummarna.Snyggt! Är bibsen värda priset?
Körde med dem på Evolution Gravel Race i Tanzania. Riktigt skönt tyg för längre dagar. Tyvärr upptäckte jag när jag gått i mål efter 850 km på grus och lera att jag fått lite skav från resåren vid sömmen.Snyggt! Är bibsen värda priset?
Otroligt klassiskt raphakit. En designikon!Visa bilaga 638453
Javisst finfint! Köpte även en Explore Bar bag.
Rapha värnar om gamla traditioner och verkar skicka mitt paket med häst och vagn.
Visa bilaga 636829
Ja till sist.. men det tog en dryg vecka från det att status ändrades i Postnord-appen från ”leverans påbörjad” till ”finns hos ombud” och inga mellanstatusar. Och inga greklandsresor.Har du fått din leverans? Mitt paket har DHL lyckats skicka till Grekland (!?) trots att det står på deras tracking att det ska till Sverige.
I PostNords app ser det ut som på din bild, fast daterat 5/7…
Starkt jobbat! Efter 85 mil hade nog skavet där varit mitt minsta problem men väldigt grundligt test ju. Verkar som att det får bli ett par bibs från Rapha nästa gång. Varje gång man går upp en nivå i bibs känns det omöjligt att gå tillbaka till billigare.Körde med dem på Evolution Gravel Race i Tanzania. Riktigt skönt tyg för längre dagar. Tyvärr upptäckte jag när jag gått i mål efter 850 km på grus och lera att jag fått lite skav från resåren vid sömmen.
Vet inte om det var otur. Gillade tyget och den lite lösare passformen annars.
Lånar bilden om det är OK (?) för att illustrera problemområdet för mig.
Visa bilaga 638501
Helt övertygad om att @Skogling är en skum typ med en tvivelaktig påverkansoperation ?! Beställde onsdag 5/7 och torsdag 13/7 ringde PostNord på dörren(!) och lämnade över paketet.Nu fick jag mail att paketet är på väg med tyska posten.
Håller tummarna för att Skogling är en skum typ med en tvivelaktig påverkansoperation.?
Hur vet du att felet ligger hos Postnord? Eftersom DHL har varit inblandade kan felet ligga även hos dem eller hos Rapha, de båda kan till exempel ha skrivit något felaktigt i något dokument.Liten uppdatering då...
Paketet har lastats runt hos postnord i appen 4 gånger. Nu påstår de i telefon det har levererats men i appen är det fortfarande o lastas. Dvs paketet är borta, de har helt enkelt slarvat bort det. I stället för att be mig om kvitto o ge mig ersättning så får jag reklamera skiten hos avsändaren som inte är boven i dramet.
Fuck postnord!
Det KjellF helt riktigt försöker förklara är att det spelar ingen roll vems felet är. Frakten har man inte köpt av PostNord utan av leverantören, alltså leverantören som ansvarar mot kunden.Att postnord felaktigt rapporterar nåt levererat är så klart avsändarens fel.
Trist ! Men man måste ändå fråga - vad var det i paketet ?Liten uppdatering då...
Paketet har lastats runt hos postnord i appen 4 gånger. Nu påstår de i telefon det har levererats men i appen är det fortfarande o lastas. Dvs paketet är borta, de har helt enkelt slarvat bort det. I stället för att be mig om kvitto o ge mig ersättning så får jag reklamera skiten hos avsändaren som inte är boven i dramet.
Fuck postnord!
Nog för att man blir förbannad när Postnord (eller annan transportör) fuckar upp, men jag förstår inte heller varför man försöker vända sig direkt till dem. Självklart kontaktar man stället man handlat av och berättar vad som hänt. Antingen skickar de nya varor eller så får man pengarna tillbaka, fort brukar det gå också. Sedan om de driver det vidare mot transportören vet jag inte, men det är ju deras jobb isf, inte mitt.Det KjellF helt riktigt försöker förklara är att det spelar ingen roll vems felet är. Frakten har man inte köpt av PostNord utan av leverantören, alltså leverantören som ansvarar mot kunden.
Sedan får de havilken ansvarsfördelning de vill mot PostMord.
Jag skulle inte vara rädd att handla av KjellF för att han vet hur affärer funkar, tvärtom.
Hur vet du att felet ligger hos Postnord? Eftersom DHL har varit inblandade kan felet ligga även hos dem eller hos Rapha, de båda kan till exempel ha skrivit något felaktigt i något dokument.
Att du måste vända dig till Rapha är helt självklart, Postnord har ingen affärsrelation till dig. Det är så det fungerar i affärsvärlden, man vänder sig till den man har handlat hos.
Ja det låg en mkt viktigt plagg i paketet....Trist ! Men man måste ändå fråga - vad var det i paketet ?
Nog för att man blir förbannad när Postnord (eller annan transportör) fuckar upp, men jag förstår inte heller varför man försöker vända sig direkt till dem. Självklart kontaktar man stället man handlat av och berättar vad som hänt. Antingen skickar de nya varor eller så får man pengarna tillbaka, fort brukar det gå också. Sedan om de driver det vidare mot transportören vet jag inte, men det är ju deras jobb isf, inte mitt.
Gör det inte det så är det ingen seriös webhandlare.Har gjort det vi får se hur det går. Kanske går smidigare än jag tror men är tveksam till det.
Ok, ja jag ska inte älta i tråden nu mer men personligen tycker jag inte det är handlarens fel. Men vad jag tycker överensstämmer nog inte mer verkligheten alla gånger.Gör det inte det så är det ingen seriös webhandlare.
Att speditören missköter sig är inte handlarens fel, dock är det handlaren som är uppdragsgivare åt speditören och således är det handlarens ansvar gentemot köparen att lösa problemet.Ok, ja jag ska inte älta i tråden nu mer men personligen tycker jag inte det är handlarens fel. Men vad jag tycker överensstämmer nog inte mer verkligheten alla gånger.
Jag måste göra dig lite besviken, jag är inte korkad. Jag gav ett exempel på vad som kunde vara fel, ett annat är att adresslappen på paketet kan vara skadad. Inte heller det behöver vara Postnords fel.Hur jag vet det? För paketet har kommit från DHL till postnord som efter det kommit till min stad hela vägen från Tyskland sedan lastats om 4 gånger i Appen men aldrig kommit fram. Ja förutom enligt talsvar där nån röst påstår det kommit fram.
Så att felet skulle ligga hos Rapha måste man antingen va korkad eller jobba på postnord för att påstå.
Obs att min förra beställning kom fram utan några som helst problem.