Var väldigt nära att köpa en Epic Evo innan min förra hoj, (som var en Revel), men gjorde slag i saken nu i höstas och det ångrar jag inte! Den här köptes som en "Comp" -22 men så flyttade jag lite delar från min gamla cykel och byggde upp den igen med X01 drivlina, SID Ultimate, finare cockpit samt Roval Control 6B hjul. Resultatet blev en ännu lättare och rappare hoj som jag kör alltifrån grus till stök-Hellas-stigar med. Jag gillar mixade distanspass och tycker den är helt perfekt till det. Rolig överallt!
Jag kör den i höga läget vilket ger mig lite högre BB samt 67 grader på gaffeln. Jag tror även sadelröret blir lite brantare. Grymt bra blev ännu bättre i höga läget tycker jag.
Dämparen, Deluxe Select+, är helt okej men jag har alltid saknat lock out så nu har jag precis beställt den helt nya Sidluxe Ultimate:en med 3 lägen + Twistloc Remote handtaget. Ska bli otroligt intressant att se vad "pedal mode" läget gör för den här hojen. Planen är att även köpa ny-gaffeln men måste nog sälja en njure först. Min SID är inne på sin andra reklamation nu, först bussningsglapp och nu charger strul så man får bara hoppas att den nya funkar bättre.
Den fick sig precis en 34t klinga men undrar om jag inte skulle ha en 36t ändå. (Kommer med 32t).
Två flaskhållare inne i ramen är en sån där liten detalj som gör distanspassen lite lättare och som jag saknade innan.
Blev en uppsats det här... men då har ni lite att läsa ikväll och jag har slagit ihjäl en kvart på jobbet. ;)
Älskar den här hojen!
Visa bilaga 643525