P
Paco
Guest
Stigcykling nära Åre
Ställer oxå upp ikväll??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kommer gärna och gräver ikväll. 18ish?Eller kom ut och sätt hackan i marken med mig.
Så jag gissar det var du i en vit SUV som stannade mig på copperhillbacken och fick mig att vända om? Jag hade gröna kläder och cyklade på en Pole Machine?Efter allt regn och snikande kände vi att det är lika bra att vi stänger Våfflan och El Perro tills efter helgen så dom får en chans att torka upp lite grand. Om ni är i Åre just nu så rekommenderar jag att ni håller er ifrån det mesta av stigcykling, det är helt enkelt för blött och geggigt just nu och många leder tar ordentlig skada. Så undvik även leder som Goffaberget, Jörgens, De-way och Kostigen m.fl. Egentligen är det bäst att bara hålla sig i bikeparken eller ledcentret i Björnen när det är som det är just nu.
Visa bilaga 432469Visa bilaga 432470
Japp, det var jag som var totalt förvirrad. Sorry för det.Så jag gissar det var du i en vit SUV som stannade mig på copperhillbacken och fick mig att vända om? Jag hade gröna kläder och cyklade på en Pole Machine?
Jag vill dock säga tack för tålamodet du hade med mig. Ni gör ett bra jobb!Japp, det var jag som var totalt förvirrad. Sorry för det.
Det är fint väder nu så kommer att torka upp bra och bikeparken är i helt ok skick, där är det hero dirt på sina ställen. Men lederna utanför parken är ju inte byggda på samma sätt och tål därför inte heller lika mycket väta och trafik.Det där såg trist ut, måste vara blött hos er nu!
Är du med här? ÅBC Trail CrewHojta till om det behövs hjälp med att fixa till den :)
Nej, men har skickat förfrågan nu ^_^Är du med här? ÅBC Trail Crew
Det är fint väder nu så kommer att torka upp bra och bikeparken är i helt ok skick, där är det hero dirt på sina ställen. Men lederna utanför parken är ju inte byggda på samma sätt och tål därför inte heller lika mycket väta och trafik.
Men ja, jag tror inte alla som kör när det är blött inser hur mycket skada man faktiskt gör på lederna.
Det stämmer ju. Åre ligger ju dessutom på lite högre höjd, det gör ju sitt för vegetationen och jordmånen också.Så kan det nog vara, Jämtland har ju väldigt lerig mark. Jämför med t.ex. Hälsingland där det är sandigt och mycket tallmo, här blir det sällan lerigt och om det väl blir det så är det lokala surhål man lätt tar sig förbi. Första gången jag cyklade i Fugelsta på hösten blev jag faktiskt förvånad över hur lerigt det var.
Det stämmer ju. Åre ligger ju dessutom på lite högre höjd, det gör ju sitt för vegetationen och jordmånen också.
Har torkat upp fint. Kanske finns ett par små blöthål kvar men det får man ju leva med. Så ta med cykeln alla gånger.Hur är skicket på våfflan? Ska upp och jobba på onsdag förmodligen, och är den ok igen får nog cykeln följa med.
Pyramiderna! Starta vid lappkapellet i vallbo, kolla hur det är med cykelförbud... Vet inte om länsstyrelsen hunnit med ännu och hur det blev i slutändanÄr uppe i Åre och söker tips på någon fin tur (2-3 timmars cykling) på fjället. Gärna med fina vyer och inte alltför långt bort (bor i Björnen). Tack på förhand!
Det är ok att cykla Issjödalen efter 15 juli. Själva Pyramiderna har däremot permanent beträdelseförbud.Pyramiderna! Starta vid lappkapellet i vallbo, kolla hur det är med cykelförbud... Vet inte om länsstyrelsen hunnit med ännu och hur det blev i slutändan
https://strava.app.link/wcc5mO01zBbVisa bilaga 639578
Ja så var det när vi cyklade också, fick inte avvika från stigen någonstans har jag för mig det stod.Det är ok att cykla Issjödalen efter 15 juli. Själva Pyramiderna har däremot permanent beträdelseförbud.