Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Våfflan vid cooperhill, hur är den? Är det mycket rötter? Regnar som bara den idag så funderar om det är något mening att köra den idag

Det är en del rötter absolut, den har varit lerig i veckan. Grymt kul dock, vet inte hur den är i riktigt misärväder. Den var helt ok igår, bilden är sen i söndags och då var den nog som sämst under tiden jag var där.
Visa bilaga 431519
Man kanske inte måste cykla Våfflan när det spöregnat i en vecka, just sayin’.
/ Ledbyggaren
Det har du såklart rätt i, du får låta bli att bygga så roliga leder så blir dom lättare att låta bli ?.
Jag brukar låta bli den när det är för slaskigt av den anledningen, svårt att veta när man ska dra gränsen bara. Jag frågade ledbyggarna i björnen vad dom tyckte och dom trodde inte det var någon fara. Vet att dom inte byggt den men det var de bästa jag kom på att fråga.
/Tacksam cyklist som iaf försöker göra rätt
Jag var lite överdrivet sarkastiskt smygsur i förra inlägget. Våfflan tål rätt ordentligt med regn numera, så det är ingen större fara att köra när den är plaskblöt. Det är väl egentligen bara den där sektionen som du la ut bild på som vi bråkat lite med på slutet och försökt få till ordentligt men eftersom det vägrar bli varmt och soligt så torkar den aldrig ihop och blir hård.
Men det är sjukt kul att folk gillar leden och cyklar den, det var liksom förhoppningen när vi började bygga Våfflan. Jag har aldrig fattat vitsen med att bygga hemliga leder, ju fler som kör dom desto bättre enligt mig.
Trist :( både att göra sidospår och sen ta sig tiden att plocka bort det ni lägger där..Som vanligt i juli har det börjat dyka upp diverse sniklinjer runt olika krux på Våfflan. Jag ägnade en stund ikväll åt att lite snabbt försöka lägga igen dom med det jag hittade i närheten men jag räknar iskallt med att bägge kommer att ha plockats bort inom några dagar. Det övergår mitt förstånd hur man kan spendera fem minuter av sin cykeltur med att plocka bort stenar och stockar som ledbyggaren lagt där för att blockera sidospår. Så den som håller på med sådan här s**t, sluta med det. Tack.
Visa bilaga 432339Visa bilaga 432340Visa bilaga 432341
Som vanligt i juli har det börjat dyka upp diverse sniklinjer runt olika krux på Våfflan. Jag ägnade en stund ikväll åt att lite snabbt försöka lägga igen dom med det jag hittade i närheten men jag räknar iskallt med att bägge kommer att ha plockats bort inom några dagar. Det övergår mitt förstånd hur man kan spendera fem minuter av sin cykeltur med att plocka bort stenar och stockar som ledbyggaren lagt där för att blockera sidospår. Så den som håller på med sådan här s**t, sluta med det. Tack.
Bara för att killgissa lite så kanske spridningen om våfflans förekomst har gått långt utanför de som normalt åker lite mer utför? Och det då blir lätt att man vill förenkla lite utan att tänka på att man förstör spåret.
Som vanligt i juli har det börjat dyka upp diverse sniklinjer runt olika krux på Våfflan. Jag ägnade en stund ikväll åt att lite snabbt försöka lägga igen dom med det jag hittade i närheten men jag räknar iskallt med att bägge kommer att ha plockats bort inom några dagar. Det övergår mitt förstånd hur man kan spendera fem minuter av sin cykeltur med att plocka bort stenar och stockar som ledbyggaren lagt där för att blockera sidospår. Så den som håller på med sådan här s**t, sluta med det. Tack.
Regnade som fasen förra veckan också. Märks ju att det tar hårt på parken men fasen vad kul det är att cykla i lera ändå. På med regnjackan bara.Fan fan fan! Kommer upp på lördag och prognosen ser inte direkt lovade ut.....?
Men helt rätt att stänga lederna????
Jag är definitivt ingen solskenscyklist och trivs rätt bra när det är halt och kladdigt. Mina ”fan x3” gällde att Våfflan förmodligen inte är nåt bättre tills jag åker hem igen.Regnade som fasen förra veckan också. Märks ju att det tar hårt på parken men fasen vad kul det är att cykla i lera ändå. På med regnjackan bara.
Du får trösta dig med att köra varv i ett riktigt halt Nelson. Veckans största nöje med marginal.Jag är definitivt ingen solskenscyklist och trivs rätt bra när det är halt och kladdigt. Mina ”fan x3” gällde att Våfflan förmodligen inte är nåt bättre tills jag åker hem igen.
Inte dom här linjerna. Den första skapar en ännu tvärare utgång ur kurvan och den andra går betydligt långsammare och är mer teknisk än att köra rakt över kruxet. Skit samma egentligen, folk borde ge f*n i att dra nya linjer i vilket fall som helst.Skulle snarare tippa på att dom som åker sniklinjer och flyttat objekt för att kunna åka dom är strava hetsare som ska tjäna några sekunder på sitt åk.
Jag har dålig koll på Järpen tyvärr. Jag vet ett par rundor men kan inte direkt beskriva vägen dit med gott samvete. Pilgrimsleden borde gå fint att hoja och så finns det ju ett par kortare stigar på Tossön. Jag har kört Kyrkstigen från Nordsjön till Undersåkers kyrka en gång men den skulle jag inte rekommendera, speciellt inte nu när det är så blött som det är. Det kan finnas en XC-slinga vid ishallen och längdspåren, jag har hört rykten om det i alla fall.Tjena!
Hur har utvecklingen sett ut kring Järpen? Finns fina stigar värda att cykla på runt byn? Hemma nu och har för en gångs skull cykeln med men kommer bara ihåg hur det var för 25 år sen...
Skicka pm eller sms 0704-833350 om det är känsligt.
Inte för att hänga ut folk .. eller jo, förresten, rövhattar ska hudflängas. Några av dem som cyklat den de senaste dagarna verkar vara dumma nog att ha loggat det på Trailforks: https://www.trailforks.com/trails/vafflan/ridelogs/
(Antagligen kan man hitta betydligt fler genom att tråla Strava, men det lämnar jag som en övning till er andra.)
Från en av personernas Strava-logg:
Visa bilaga 433519
..Högafflar fram!
Edit: Eller tja, personen kanske menar att han lyckades undvika de leriga delarna, men..
Haha, bara du tar på dig din traditionsenliga Suicidal Tendences-kepa först.
"It was closed......"Hittat ett gäng på både Strava och Trailforks. Om man ska poacha avstängningar så får man i alla fall vara såpass streetsmart att man stänger av sin GPS-app. Och sen kanske inte skryta med att man kört den trots att den var stängd...
Visa bilaga 433522
Eller kom ut och sätt hackan i marken med mig.