Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en klon av EKA-sågen. Den håller inte bladet stabilt och rakt, så den drar alltid snett.Skulle behöva en smidig såg till ryggan när jag är ute. Är för att röja fallna träd som blockerar stigen.
Har kikat ut två alternativ. EKA 17 eller Gerber. Någon som har erfarenheter av dessa? EKA 21 går bort då den ej går in i väskan.
Visa bilaga 642034
Visa bilaga 642032
Visa bilaga 642030
Visa bilaga 642033
Frågan är om det är för designen är dålig eller en kass klon :pJag har en klon av EKA-sågen. Den håller inte bladet stabilt och rakt, så den drar alltid snett.
Dom känns lite begränsade med så kort blad.
Är riktigt sågblad så du löser typ allt ganska enkelt, den skär som i smör i vanliga stammar.Dom känns lite begränsade med så kort blad.
Silky=bäst!Köp en Silky Gomboy i valfri längd.
Köp absolut ingen sådan som du själv lagt in bilder på.![]()
SILKY Gomboy | Grönyte konsult - SILKY Saws in Sweden - Japanska sågar
Hopfällbara SILKY Gomboy är en praktisk handsåg med ett stabilt och greppvänligt rakt handtag. SILKY Gomboy är en riktig multipurpose-såg och populär för både friluftsliv och trädgårdsarbete. Sågen är kompakt och kan enkelt bäras i din ryggsäck. Med Medium tandning (10/30 mm) kan Gomboy enkelt...gronytekonsult.se
Visa bilaga 642043Visa bilaga 642044
Vilken längd har du på bladet?Köp en Silky Gomboy i valfri längd.
Köp absolut ingen sådan som du själv lagt in bilder på.![]()
SILKY Gomboy | Grönyte konsult - SILKY Saws in Sweden - Japanska sågar
Hopfällbara SILKY Gomboy är en praktisk handsåg med ett stabilt och greppvänligt rakt handtag. SILKY Gomboy är en riktig multipurpose-såg och populär för både friluftsliv och trädgårdsarbete. Sågen är kompakt och kan enkelt bäras i din ryggsäck. Med Medium tandning (10/30 mm) kan Gomboy enkelt...gronytekonsult.se
Visa bilaga 642043Visa bilaga 642044
Tja...det kan vara EKA-varianten som är en uppföljare/klon till min. Jag köpte min 1999-2000.Frågan är om det är för designen är dålig eller en kass klon :p
Har en sådan eka också och den får bara ligga hemma och skämmas. Silky är den sågen som får följa med,Tja...det kan vara EKA-varianten som är en uppföljare/klon till min. Jag köpte min 1999-2000.
Springan där bladet fäster i framänden är för bred, så där vickar det. Jag har klämt ihop den och då blev det bättre, men den är ändå instabil i fästet i handtaget.
Står 270 mm på sågen i alla fall. En kompis har snäppet längre varianten av samma såg.Vilken längd har du på bladet?
Blir sugen på 300mm varianten. Ska gå ner fint i ryggen.
Kass, den fastnar lätt. Har en sådan också. Enda är att den inte tar stor plats. Kan kanske funka om man är två stycken, annars så är lätt att den blir klämd om man pysslar med stammar som ligger ner.När vi ändå pratar sågar, hur är de där kedjebaserade (typ denna: https://nordicpocketsaw.com/en/produkt/nordic-pocket-saw-orange-2/ )?
Kass, den fastnar lätt. Har en sådan också. Enda är att den inte tar stor plats. Kan kanske funka om man är två stycken, annars så är lätt att den blir klämd om man pysslar med stammar som ligger ner.
De är ok om man är två som använder den. Jag har en sån och en Silky Gomboy, och Silkyn är så jäkla bra att jag sällan tar fram kedjan även när vi är flera som cyklar tillsammans.När vi ändå pratar sågar, hur är de där kedjebaserade (typ denna: https://nordicpocketsaw.com/en/produkt/nordic-pocket-saw-orange-2/ )?
Jag har långa versionen av sån (Nordic Pocket Saw X-Long) och den funkar bra om man lägger den under stammen och är två som drar.Kass, den fastnar lätt. Har en sådan också. Enda är att den inte tar stor plats. Kan kanske funka om man är två stycken, annars så är lätt att den blir klämd om man pysslar med stammar som ligger ner.
Det är det inte. Prata med markägaren och använd med gott omdöme.En undran bara, att röja stigar och såga träd är väl inte inom allemansrätten?
Många har fått OK av markägaren att sköta stigar.
Då är jag helt med på att göra så :)Det är det inte. Prata med markägaren och använd med gott omdöme.