Nothing's for free, for free i 24h

Var det lite hackig stream? Laddade ner mha VideoDownloadhelper för att kunna kolla lite senare, men (1080p) känns inte helt smooth..

Får väl sätta mig in i nåt AI-uppskalningsverktyg annars.. Enhance. Enhance. Enhance.

Var det lite hackig stream? Laddade ner mha VideoDownloadhelper för att kunna kolla lite senare, men (1080p) känns inte helt smooth..

Får väl sätta mig in i nåt AI-uppskalningsverktyg annars.. Enhance. Enhance. Enhance.
Funkade bra här. 1080p på dator, fast via HDMI till TV
Men mycket gamla VHS-klipp, blir såklart lite hackigt :p

Jag drog ner strömmen med yt-dlp och tycker också att den hackar en del i VLC.

Men mycket gamla VHS-klipp, blir såklart lite hackigt :p
VHS må ha färgåtergivning och upplösning som en rutten potatis, men hackar gör det inte. Analog video är smoooth.

huvudlös verksamhet så det räcker, med strödda invalider längs sin väg. man blir närmast illamående av att se skiten.

vår tids gladiatorer?

huvudlös verksamhet så det räcker, med strödda invalider längs sin väg. man blir närmast illamående av att se skiten.

vår tids gladiatorer?

Det är extrema personer. Personligen gillar jag freeride åkare som Remy Metallier mer. Sansad, strukturerad, klok, proffsig. Inte majarökande galning. Men de behövs ju också. Tror inte MTB hade varit där det är utan de här individerna. Man får tacka och bocka och lyfta på hatten för den här typen av ”galningar”. Jag hade inte gjort det.

En gallerist jag känner undrade om han verkligen gjorde rätt att ställa ut alla dessa störda konstnärer och profitera på deras galenskap. Borda han istället sett till att de blev inspärrade på anstalt eller fullpumpade med psykofarmaka. Vem vet.

Sevärd och intressant. Särskilt om man var med under åren som det främst handlar om. En del saker i bakgrunden som kanske inte var helt tydliga för en själv som 20-åring när det begav sig.

Fast känner ändå att filmen försöker förklara allt, och därför bara skrapar på ytan på mängder av saker. Brett Tippies uppgång, fall och revansch var dock väldigt intressant och fint återberättad, liksom Benders föga förvånande eftermatch.

Edit: och så var det också kul med iaf (minst) ett klipp från Sverige...

Senast ändrad:
VHS må ha färgåtergivning och upplösning som en rutten potatis, men hackar gör det inte. Analog video är smoooth.

Ja, sålänge hela kedjan är analog. Men digitalisering, framerate conversion, komprimering osv kan lätt slakta även den aspekten.

Men ja, det är ingen jag reagerade på just på denna film.
Kanske låg min ribba rätt lågt just för att det var så mycket utblandat gammalt material.

Såg den däremot inte under gratis-perioden, men insåg att jag hade tillgång ändå via min Trailforks Pro

Snubbar med skatekläder som sitter i rullstol och går med kryckor samtidigt som dom skryter om hur coola dom va när dom sabbade sig själva. Nej, tack. Jag tror på att va snäll och vårda det man har & har fått istället.

Kul film, uppskattar verkligen folk som tar saker till extremerna (ja alltså inte talibaner och nazister då) och ”pionjärar”.

Alla vill ju inte ha 2,5 barn, handla på Ullared och köpa en Allebike som man använder en gång om året. Hade blivit en rätt tråkig film det.

Senast ändrad:
Den här borde nog hört hemma i memes-tråden, men jag tyckte den passade bättre här.

IMG_8049.jpeg

Tillbaka
Topp