Hjälp kassette behov i sälen

Johost77

Aktiv medlem
Är i Lindvallen och ska köra Vasan på lördag.
Innan jag åkte upp hit bytte jag kedja. Testade inte innan hur det va. Nu verkar kassetten vara slut. Kedjan kuggar över dom 3 tyngsta växlarna. Behöver nog byta. Behöver en 10 delad kassette. Är det nån som ska upp som har en som jag kan köpa?

Eller har ni nått annat tips?

Är i Lindvallen och ska köra Vasan på lördag.
Innan jag åkte upp hit bytte jag kedja. Testade inte innan hur det va. Nu verkar kassetten vara slut. Kedjan kuggar över dom 3 tyngsta växlarna. Behöver nog byta. Behöver en 10 delad kassette. Är det nån som ska upp som har en som jag kan köpa?

Eller har ni nått annat tips?
Finns väl cykelbutik i sälen?

Kedjan rätt längd? Rätt sida utåt även kedjelåset?

Men var andra kedjan helt slutkörd är väl kassetten utnött efter den tyvärr

Krisar det så cykla några mil så är nya kedjan pajad och brukar fungera på slitna kassetten. Dålig lösning, men ändå - problemet minskar efter några mil.

Krisar det så cykla några mil så är nya kedjan pajad och brukar fungera på slitna kassetten. Dålig lösning, men ändå - problemet minskar efter några mil.
Hade samma problem när jag cyklade VR första gången. Löste sig genom att regelbundet smörja kedjan med vatten (eller sportdryck) från vattenflaskan när jag cyklade.

Skistar vid experium (cykeluthyrning) var väldigt snabbfotade och hade en hel del reservdelar när jag var de för någon vecka sedan.

Jag har en 10 delad kassett jag jag ta med. Tror det är 11-36 men kan kolla det under dagen. Åker upp torsdag då hustrun ska köra kortvasan på fredag. Vi ska också bo i Lindvallen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp